• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver + TV

Schnappi

New Member
3 jan 2018
3
0
4
37
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een deftige TV voor in een kamer van 4m x 4m, deze zal aan de muur gehangen worden.
  • Ik dacht aan 55inch of raden jullie groter aan?
  • Is OLED de moeite?
  • Best 4k om toekomstgericht te zijn?
  • Er zal waarschijnlijk voorlopig nog een Raspberry Pi met Kodi op aangesloten worden
  • Budget ligt rond de €1500 (meer mag nog wel maar dan moet het écht de moeite zijn)
  • Voorstel voor muurbeugel?
Voor geluid had ik vroeger in het vorige huis een Denon AVR 1705 met daarop 2x Q Acoustics 2050i aangesloten (niet voor TV). Nu wil ik de Q Acoustics speakers gaan gebruiken voor de TV maar de versterker is te groot voor de hangkast die er zal komen.

Ik ben dus ook op zoek naar een receiver die niet al te veel moet kunnen:
  • Stereo is voldoende
  • Er zal ook een "Sonos connect" op verbonden zijn (best optical?)
  • 1 CD speler (is nog analoog)
  • En dan de TV (via welke aansluiting best? HDMI ARC?)
  • Radio/spotify/... is niet nodig, dat zal de Sonos wel verzorgen
  • Budget maakt niet heel veel uit, prijs/kwaliteit. En liefst niet te veel overbodige functies :)
Voor de hele setup geldt: liefst zo weinig mogelijk ingewikkelde afstandsbedieningen en makkelijk in gebruik...

Alvast erg hard bedankt!
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
OLED is echt wel het beste wat er op dit moment is qua TV. De LG OLED55C7V is welliswaar iets duurder, maar zeker de moeite!

Qua receiver, wat is te groot? Te diep, te hoog of te breed?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een deftige TV voor in een kamer van 4m x 4m, deze zal aan de muur gehangen worden.
  • Ik dacht aan 55inch of raden jullie groter aan?
  • Is OLED de moeite?
  • Best 4k om toekomstgericht te zijn?
  • Er zal waarschijnlijk voorlopig nog een Raspberry Pi met Kodi op aangesloten worden
  • Budget ligt rond de €1500 (meer mag nog wel maar dan moet het écht de moeite zijn)
  • Voorstel voor muurbeugel?
Voor geluid had ik vroeger in het vorige huis een Denon AVR 1705 met daarop 2x Q Acoustics 2050i aangesloten (niet voor TV). Nu wil ik de Q Acoustics speakers gaan gebruiken voor de TV maar de versterker is te groot voor de hangkast die er zal komen.

Ik ben dus ook op zoek naar een receiver die niet al te veel moet kunnen:
  • Stereo is voldoende
  • Er zal ook een "Sonos connect" op verbonden zijn (best optical?)
  • 1 CD speler (is nog analoog)
  • En dan de TV (via welke aansluiting best? HDMI ARC?)
  • Radio/spotify/... is niet nodig, dat zal de Sonos wel verzorgen
  • Budget maakt niet heel veel uit, prijs/kwaliteit. En liefst niet te veel overbodige functies :)
Voor de hele setup geldt: liefst zo weinig mogelijk ingewikkelde afstandsbedieningen en makkelijk in gebruik...

Alvast erg hard bedankt!
Schnappi is terug!
Das lang geleden.
Ik zou voor een tv zoiezzo oled 4k doen. Min 55 idd, als je veel geld hebt, pak dan de 65
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Met de Q-Acoustics 2050i heb je een paar heel degelijke luidsprekers in huis! Ik heb recent een lot 2050i nieuw kunnen aankopen.
Ze verdienen dan ook een mooie stereo versterker. Van de merken die ik verdeel hoor ik ze liefst op Atoll Electronique. Maar die kan geen videobronnen schakelen.
Ik krijg binnenkort een heel jong occasie Onkyo stereo receiver binnen. Model moet ik nakijken - is een overname van een klant die naar 5.1 gaat. Mocht het je interesseren...
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Zoals ik al op het 9lives-forum vertelde, is er niets beters op de markt dan een OLED-tv! Ik zou zoiezo even doorsparen tot je de "LG OLED55C7V" kan aanschaffen zoals luckske luckske voorsteld. Op audiovlak kan ik jouw niet verder helpen, maar dat mag geen probleem vormen op dit forum!
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als eenvoudig te bedienen en compacte receiver kan ik je de Pioneer SX-S30DAB van harte aanbevelen.
Bovendien is deze 2-kanaals (incl sub) receiver een klasse-D, door de zeer gering warmteafgifte kan je deze versterker eenvoudig opbergen in een nauwe kast.

Bij mij staat deze al enige tijd achter een gesloten deurtjes uit het zicht.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zoals ik al op het 9lives-forum vertelde, is er niets beters op de markt dan een OLED-tv! Ik zou zoiezo even doorsparen tot je de "LG OLED55C7V" kan aanschaffen zoals luckske luckske voorsteld. Op audiovlak kan ik jouw niet verder helpen, maar dat mag geen probleem vormen op dit forum!
Ik zou nog ff wachten op nieuwe lijn ;)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik zou nog ff wachten op nieuwe lijn ;)

De topic starter heeft maar een beperkt budget voor een tv-toestel... De nieuwe gaan waarschijnlijk niet onder de 1.900 Euro weg de eerste maanden.. Nu is de moment om een van de vorige generatie te kopen, die zeker nog goed zal zijn :)
 

Schnappi

New Member
3 jan 2018
3
0
4
37
OLED is echt wel het beste wat er op dit moment is qua TV. De LG OLED55C7V is welliswaar iets duurder, maar zeker de moeite!
Als eenvoudig te bedienen en compacte receiver kan ik je de Pioneer SX-S30DAB van harte aanbevelen.
Bovendien is deze 2-kanaals (incl sub) receiver een klasse-D, door de zeer gering warmteafgifte kan je deze versterker eenvoudig opbergen in een nauwe kast.

Sorry voor de later reply van mijn kant, had even andere prioriteiten dan TV/geluid :)
Bedankt voor de antwoorden!

De LG OLED 55C7V al veel goeds over gelezen, dus ik denk wel dat ik deze ga kopen... Enig idee wanneer er nieuwe lijnen verwacht worden en of dit ook een prijs verlaging met zich mee zou brengen?

Wat me nog dwars zit is hoe ik de opstelling best zou verbinden (en waarom) en de keuze van versterker. De Pioneer SX-S30DAB ziet er zeer goed uit voor wat ik zoek (vooral afmetingen!), alleen stel ik met nu de vraag of HDMI dan wel nut heeft als ik enkel een Telenet digicorder wil aansluiten (geen Blue Ray, DVD, Playstation, ...), eventueel een Raspberry Pi met Kodi dan...
2-kanaals versterkers met HDMI (ARC) zijn ook vrij schaars.

Is het geen makkelijkere optie om een stereo versterker te kopen met een "optical audio in" waar ik dan de TV op zou hangen? Telenet digicorder/Raspberry dan gewoon naar de TV en Sonos connect naar de versterker... Wat zijn dan exact de nadelen?

Bedankt!
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Enig idee wanneer er nieuwe lijnen verwacht worden en of dit ook een prijs verlaging met zich mee zou brengen?

Nu is eigenlijk het moment om de reeks uit 2017 aan te schaffen. De nieuwe zullen in de VS waarschijnlijk rond april beschikbaar komen, benelux zal paar maanden later volgen... Ik zag in de week dat Joske007 Joske007 zijn nieuw toestel in de regio 1.5xx heeft kunnen krijgen bij een lokale dealer, dus er zit wel wat rek op de prijs :)
 

Schnappi

New Member
3 jan 2018
3
0
4
37
Bedankt, ik merk dat de prijs van de TV daalt (https://tweakers.net/pricewatch/699701/lg-oled55c7v-zwart.html), ondertussen op €1499

Kan er iemand met versterker kennis mij helpen met:
Wat me nog dwars zit is hoe ik de opstelling best zou verbinden (en waarom) en de keuze van versterker. De Pioneer SX-S30DAB ziet er zeer goed uit voor wat ik zoek (vooral afmetingen!), alleen stel ik met nu de vraag of HDMI dan wel nut heeft als ik enkel een Telenet digicorder wil aansluiten (geen Blue Ray, DVD, Playstation, ...), eventueel een Raspberry Pi met Kodi dan...
2-kanaals versterkers met HDMI (ARC) zijn ook vrij schaars.

Is het geen makkelijkere optie om een stereo versterker te kopen met een "optical audio in" waar ik dan de TV op zou hangen? Telenet digicorder/Raspberry dan gewoon naar de TV en Sonos connect naar de versterker... Wat zijn dan exact de nadelen?

Bedankt!