• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Robotstofzuiger

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Madam wil ene Er staan echter enorm veel keuzes op coolblue ik heb ecochecques :p

Waar op letten bij aankoop? Wat is goe en wat niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
gene neato of dirt devil , kwamen er echt veel van terug , best roomba of samsung nemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
serieus? ging een dirt devil nemen

heb 200 euro eco cheques had aan zo'n stofzuiger gedacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Heb al jaren een Roomba 760. Zeer tevreden van, zolang je bewust bent van de beperkingen. 't Is nooit een vervanger van een gewone stofzuiger, maar doordat hij elke nacht automatisch het kattenhaar van de vloer veegt blijft het hier een pak properder. Er is ook best wat onderhoud aan: regelmatig leegmaken en borstels uitkuisen en/of vervangen (zeker met huisdieren).

Als je een robot wilt, doe zoals ilstino zegt en koop meteen een degelijke
1f609.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Alleen een Roomba kopen. Wij hebben er verschillende opt werk en alles dat niet Roomba is, werkt niet goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
650 is uit productie en vervangen door 651, dus pak de nieuwste ;-).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
450 eurp zag ik, toch wel erg veel geld voor iets dat je stofzuiger niet voor 100% vervangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
djaxx zei:
450 eurp zag ik, toch wel erg veel geld voor iets dat je stofzuiger niet voor 100% vervangt.
320 euro vr de 650
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Steen oud onderwerp ik weet het ;) maar robot stofzuigers zijn nog altijd een ding. Vraag me af welke jullie, die er een hebben natuurlijk, robot stofzuiger jullie tegenwoordig gebruiken en of deze eventueel ook geautomatiseerd is via app of Home Assistant bijvoorbeeld?

Vooral benieuwd naar de ervaringen met dergelijke toestellen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hier een roomba
Content van , is gekoppeld met HA (en dus ook google)
Mss ooit nog een grasmaaier :p
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
In November (met black friday) een Dreame L10s Ultra gekocht gehad. Ik wou wel eentje dat kon stofzuigen en dweilen tegelijk en niet direct mega duur waar (maar toch nog duur genoeg). Héél erg tevreden van, dweilt beter dan ik het kan (wat nu ook wel geen referentie is) - maar vooral het gevoel van het is proper wanneer ik terug kom van het werken is heel erg fijn. Er is zoveel keuze, maar wat bij mij de doorslag gaf was het feit dat deze ook kan draaien waardoor deze relatief goed tot in de hoekjes kan komen (de Dreame L20 heeft zelfs een arm die de dweil tot in de hoek drukt, maar deze was toen 400-500 euro duurder).

Grootste nadeel is de snelheid: de Dreame staat onder en dat is ongeveer 100m2 (maar 20m lang op 5m breed, met van alle obstakels) en voor de laatste 5-10m2 is moet'm juist terug naar het oplaadstation, +-3uur opladen en dan weer uitrijden. Dus het duurt 6-7 uur om alles te doen.

Nog niet aan Home-assistant gehangen, er is wel een integratie volgens mij (via HACS denk ik wel) - maar momenteel doe ik het nog manueel via de Dreame app
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bedankt Luckske, de Dreame L10s Ultra had ik ook reeds naar zitten kijken.

Zijn grotere broer kan inderdaad nog een stuk meer, zoals je zegt zijn ene dweilpad uitschuiven om beter de randen te doen. Hij kan ze trouwens ook achterlaten in het basisstation, maar enkel interessant als je veel hoge tapijten hebt want hoewel die pads opgetrokken worden voor tapijten zou ik dat met het ene tapijt wat ik heb niet moeten wagen en wordt het gewoon ook nat :)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ziet er ook wel interessant uit, en qua prijs zeker beter voor de portemonnee :)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Wij hebben de iRobot Roomba i5+. We hadden eerst een e5 en de i5+ is wel een serieuze stap vooruit. Hij breng alles in kaart en vind ook altijd het laadstation terug, de e5 meestal niet. Hij volgt ook mooi de muren zonder er steeds tegen te rijden. De i5+ maakt ook zijn bak leeg en dat is wel zeer handig, want op den duur ben je daar zelfs te lui te voor 😅
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx and Stiibun

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
204
46
36
Heb 1 van de redelijk eerste roomba's en die werkt nog altijd degelijk. Die eufy appliance X10 ziet er wel zalig uit maar is precies nergens te koop?
Ik heb hier ook een robot grasmaaier, zeer tevreden van ook...