• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sata expansion card

Skank

Well-Known Member
Ik vermoed dat mn unraid problemen veroorzaakt worden door mn expansion card Supermicro 8-Port SAS/SATA Card - (AOC-SASLP-MV8)

Vandaar op zoek naar een card die wel compatible is, 6 poorten is eingelijk genoeg. Een LSI/SAS HBA‑kaart dus.
Alleen buiten ebay zo moelijk te vinden.. ?7
Liefst ook niet duurder dan 60 euro

Waar te vinden?

Je server heeft dus geen backplane? Dit zit normaal achter de drive bays en voor de ventilatoren in een rack-mount chassis. Je had toch zo'n rack-mount chassis?

Ik heb dat ook gehad met een SATA expansion card. Sinds ik LSI HBA kaarten heb zijn alle problemen opgelost. Ik heb er 2. Beide gekocht op Tweakers.

€60 euro zal wel niet simpel zijn. Ik heb er toen 90 voor betaald. De andere was zelfs €150.

Ik heb de volgende kaarten
LSI HBA 9300-8i SAS/SATA
LSI SAS 3.0 (12GB) HBA 9300-8i Kit (pci-3.0 8x)

Op de foto zie je de witte sticker met het model erop.
Heb bericht gestuurd, vraag me af of ik iets ga horen

Ik krijg volgend reply

hp 9205-8i is worted 30-40 euro on ebay and 9207-8e is worted 40-60 so if i were you will keep it or place on listing and buy 2 x 9205 with selling 9207-8e but if you like return to me i will send you another its my mistake to place you wrong board but far more worted so if you dont say nothing i will assume that i send correct board its christmass ha ha ho ho ho merry christmass! :)
Reageren

Moet het nog es herlezen wat die nu zegt, ik heb zelf 61 euro betaald, dus nu zegt hij dat het maar 30-40 waard is?

Nee. Volgens mij zegt hij net dat de gekregen kaart meer waard is. Hij zal de kosten van verzending niet meetellen.

Wat zou ik zeggen, ik wil gewoon de kaart die ik besteld heb, en zelf niet moet terugsturen op mijn kosten

Kan je proberen… Ik koop niets via ebay. Weet niet hoe dat in elkaar zit met terug sturen en vervangen.

Gewoon eisen dat je de goeie kaart ontvangt en je dat met die kaart niks kan aanvangen. Hij moet maar een retourlabel bezorgen aan jou of de kosten dekken.
En anders klacht indienen bij paypal want je hebt iets anders ontvangen dan besteld. Of gewoon dit van de eerste keer doen. Veel kans dat uw geld terug gewoon terug krijgt.

Na de klacht ingediend te hebben nog een mail gestuurd waarom hij geen andere opstuurde.
Een hele reeks mails tot plots mn vrouw zei dat er nog een pakje toegekomen was al paar dagen geleden.
Beschamend.
Hij had diezelfde dag nog een andere opgestuurd.
Die zit nu in mn server draaiend..
Direct de klacht ingetrokken en hem mail gestuurd met mn excuses en dat ik hem de andere op zal sturen als hij een verzendlabel geeft.
Sindsdien krijg ik allerlei verwijten aan mn hoofd dat het niet mooi is.
Terwijl ik het hem geowon wil terugsturen..

Back
Bovenaan