• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Screens

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Hey guys,

vroeg me af wat jullie tegenwoordig zouden plaatsen om vertikale screens 'slim' te maken? Een of andere ontvanger die ik achter de bestaande drukknoppen zou kunnen zetten? of drukknop vervangen door iets als dit nedis spul? Misschien best iets dat ik achter de logitech kan zetten of via google home kan bedienen... ik zie van overal wat, maar wat is "deftig", nog geen idee... dus suggesties meer dan welkom!

bedankt en groeten!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dus je hebt screens vandaag de dag ? Gewoon met klassieke buismotor ? Heb je wisselstroom of gelijkstroom motoren ?
En je hebt dan zo druk-knope "up" en "down" ?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
ja - wel deze renson screens specifiek zijn er al een jaar of 9, van voor het slim gedoe - te bedienen met schakelaarke van somfy in de muur: "Up - stop - Down" - als ik de gegevens van toen bezie zegt mij dat: somfy motor mechanisch op miniscreen soltis 86 - als ik het zo bezie lijkt mij dat een LT of LS motor van somfy - dat zal wisselspanning zijn, gezien ze destijds gewoon stroom afgetapt hebben van stopcontacten eronder?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
ja - wel deze renson screens specifiek zijn er al een jaar of 9, van voor het slim gedoe - te bedienen met schakelaarke van somfy in de muur: "Up - stop - Down" - als ik de gegevens van toen bezie zegt mij dat: somfy motor mechanisch op miniscreen soltis 86 - als ik het zo bezie lijkt mij dat een LT of LS motor van somfy - dat zal wisselspanning zijn, gezien ze destijds gewoon stroom afgetapt hebben van stopcontacten eronder?
Denkelijk idd 230VAC motortje.
Ik weet niet hoeveel "plek" je nog in de muur hebt, maar je kan er altijd een "rolluikschakelaar" op ZWAVE tussen zetten hé.
Zoals Fibaro die heeft, maar er zijn ook andere merken zoals Qubino etc.

https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGR-223/FGR-223-EN-T-v1.2.pdf

Met deze kan je je manuele schakelaar "behouden" "up" "down" maar kan je dus ook via Zwave de bediening doen mits gekoppeld aan je Zwave controller.