• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Shelly

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nieuwe shelly producten announced !

Bekijk het zeker, i love it !


Eerlijk, moest ik het nu doen, kies ik voor shelly pro 4PM
Ik overweeg zelfs mn unipi weg te doen en te vervangen door deze...
Dan heb je alles qua powermeting toch?
Voor de wasmachine... droogkast, , vaatwas, oven, letterlijk alles..
Of loop ik nu te hard van stapel :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Je loopt wat te hard van stapel.
Deze nieuwe versie heeft ook "maar" 4 relay-kanalen om acties aan te koppelen en devices te sturen.Maar dat kan genoeg zijn (vb sturing electrische boiler om te laden oid)
Dus ja je kan zeker wat grote verbruikers koppelen en in kaart brengen, maar een totaaloplossing zou ik het niet noemen.
In principe blijft het gewoon een 3-fase vermogen-meter (L1/L2/L3) maar in een iets professioneler jasje (deftige DIN, wat lampjes en een schermpje erop etc)
Met elke Shelly kan je ook al scheduled-events triggeren hoor.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmmù true, en om nu alle lampen te gaan monitoren van verbruik is het er mss over.
En het zijn er idd maar 4
Nu je kan natuurlijk meerdere stuks kopen en naast elkaar zetten.
Zou dit trouwens ook werken met klassieke verlichting, of moet je echt met de kabels van je lichtpunten dan ook naar die centrale plaats lopen (ipv nr schakelaar)

Kan ik hiervoor vbv mijn frigo/diepvries/vaatwas/oven enz op plaatsen?
Of kan ik net zo goed gewoon powerplugs kopen en ertussen zetten?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik zou zo'n Shelly gebruiken voor wat hij dient, stroom/vermogen meten op de L1/L2/L3
Die 4-relay is ook beperkt in vermogen, ik denk niet dat je er héééél zware verbruikers wil aan hangen.
En ja, het is een centrale oplossing dus me de kabels naar de kast.
Vandaar, wat mij betreft beter "power plugs" bij de systemen zetten, met de Shelly meten of je vb PV-vermogen aan het opwekken bent en uiteindelijk die data gebruiken en door iets als HA laten beslissen om vb gebruikers te schakelen oid.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zou nog een schakelaar willen om een lamp te schakelen helemaal op zolder (die is helaas niet verbonden aan mn unipi en is ook niet meer mogelijk).
Ik twijfel echter wifi of zigbee
Liefst zigbee

Indien wifi, is de shelly een aanrader?
Dan denk ik aan deze: https://www.robbshop.nl/shelly-1-wifi-relais-schakelaar

Indien zigbee, is dit iets? https://nl.aliexpress.com...2212000018949765310%22%7D

Liefst intregreerbaar met de conbee2 stick (deconz)

OF raden jullie iets anders aan?
Een schakelaar van 40 euro bij robbshop vind ik erover.

Ik heb buiten overigens ook 2 stopcontacten, waarop een lamp zit die ik wil schakelen...
Hij zei me, waarom offer je niet 1 stopcontact op, en steek je daar ook zo'n ding, om het stopcontact te schakelen.. dat zou ook mogelijk zijn?
en is dan ook waterdicht als ik er een blind plaatje opsteek
Is misschien ook een gedacht... Dan dezelfde gebruiken?


Edit: deze lijkt me interessant: https://nl.aliexpress.com/item/1005...&terminal_id=5ab3b3bf703c438dac102dcfef054d7e
 
Laatst bewerkt: