• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Simpele NAS voor audio streaming

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Bij het aankopen van een NAS voor voornamelijk audio streaming is het belangrijk om veel RAM te hebben of een zware processor?Of beide ?   K'zal waarschijnlijk binnenkort m'n eerste NAS aankopen
263a.png
.Nu zal die hoofdzakelijk gebruikt worden om audio files te streamen. Als ik bij Synology kijk hebben ze al instap modellen van 145
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor simpele mp3 keszal da wel genoeg zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Maar waarom dan niet gewoon een simpele hdd in je d1?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Maar waarom dan niet gewoon een simpele hdd in je d1?
Heb ik al .Maar met een NAS zou ik via LMS kunnen streamen naar m'n Logitech Squeezebox radio (of niet ?) Nu doe ik dat via m'n pc ,maar die moet dus altijd aanstaan h
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Klopt Pak dan toch maar de 212 Of waarom geen 400 versie? En die uit je dune ook in je nas steken? Persoonlijk vind ik zo'n nas voor 1 disk nogal euh... kortzichtig
263a.png
  Dus minimum de 212
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
+ kheb hier nog wat zitten spelen met m'n Dune en tablet en m'n TV moet altijd aanstaan als ik door m'n muziek collectie wil browsen .Nogal vervelend vind ik. Dus ik wil m'n muziek bedienen met m'n tablet of smartphone (m'n collectie zien op scherm van tablet /smartphone). Ik wil ook de keuze hebben om m'n muziek door m'n speakers te laten spelen via m'n Onkyo 626 of door m'n squeezebox. Dit alles zonder m'n tv aan te zetten.   Dus dacht ik dat een NAS wel van pas zou komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Klopt Pak dan toch maar de 212 Of waarom geen 400 versie? En die uit je dune ook in je nas steken? Persoonlijk vind ik zo'n nas voor 1 disk nogal euh... kortzichtig
263a.png
  Dus minimum de 212
1f609.png
1 disk is meer dan genoeg denk ik .M'n muziek collectie is iets van een 140 GB.Die groeit wel ,maar ook niet dat ik binnen 6 maanden ineens aan 1 TB zal liggen. Dus Muziek en enkele GB's voor foto en home video ,met 500 GB zal ik meer dan genoeg hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
+ kheb hier nog wat zitten spelen met m'n Dune en tablet en m'n TV moet altijd aanstaan als ik door m'n muziek collectie wil browsen .Nogal vervelend vind ik. Dus ik wil m'n muziek bedienen met m'n tablet of smartphone (m'n collectie zien op scherm van tablet /smartphone). Ik wil ook de keuze hebben om m'n muziek door m'n speakers te laten spelen via m'n Onkyo 626 of door m'n squeezebox. Dit alles zonder m'n tv aan te zetten.   Dus dacht ik dat een NAS wel van pas zou komen.
    Dan is een NAS idd de oplossing Maar je zegt dat je nu al een hdd in je dune hebt.. Steek die dan samen in je NAS... Wat heb je op je hdd in je dune staan dan?
263a.png
  Ondersteunt je versterker airplay trouwens?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dan is een NAS idd de oplossing Maar je zegt dat je nu al een hdd in je dune hebt.. Steek die dan samen in je NAS... Wat heb je op je hdd in je dune staan dan?
263a.png
  Ondersteunt je versterker airplay trouwens?
Op m'n hdd in m'n Dune staan m'n films en series. Met m'n Onkyo 626 heb ik Wifi ,dus die kan ook goed vanpas komen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja , maar hoe wil jij audio door je onkyo krijgen met je mp3's op je NAS...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat gaat zomaar niet he
263a.png
Je kan dan wel je mp3's op je nas hebben, kiezen uit je muziek via je tablet of je smartphone, maar wie/Wat gaat het effectief afspelen? Ofwel moet je je smartphone/tablet dan vasthangen aan je versterker Ofwel moet je het via airplay versturen naar je versterker (wat ik denk dat hij niet heeft)   Sorry als ik je net ontgoocheld heb
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ja , maar hoe wil jij audio door je onkyo krijgen met je mp3's op je NAS...
Als dat allemaal in m'n netwerk zit zal dat toch geen probleem zijn ?
1f62e.png
Of zie ik iets verkeerds ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja je ziet het verkeerd.. Je hebt geen afspeelapparaat he Airplay gaat via wifi, maar je versterker heeft dit niet, dus kan je het ook niet ontvangen Dus ofwel plaats je dan je tablet/smartphone aan je versterker (lettelijk gekoppeld via kabel) Ofwel hang je je SB radio aan je versterker... (als dat kan) Ofwel wordt je volgende upgrade een nieuwe versterker lol
1f606.png
  Wat je wel al zou kunnen doen Is je muziek op je NAS met LMS En dan via je tablet/phone afspelen op je SB radio... (die heeft ook een luidspreker)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Als ik me niet vergis, de Onkyo eigenaren mogen mij terecht wijzen
263a.png
, heeft geen enkele Onkyo standaard Airplay aan boord. Wel via een aan te sluiten dock zoals de DS-A5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Airplay gaat via wifi, maar je versterker heeft dit niet, dus kan je het ook niet ontvangen
Airplay niet, WiFi wel. Zelfs spotify op de 626 ... nice
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als ik me niet vergis, de Onkyo eigenaren mogen mij terecht wijzen
263a.png
, heeft geen enkele Onkyo standaard Airplay aan boord. Wel via een aan te sluiten dock zoals de DS-A5
    Dacht ik ook, onkyo doet niet aan airplay De laatste heeft zn eigen, iets gelijkaardigs ding dacht ik.   Die dock ken ik niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ja je ziet het verkeerd.. Je hebt geen afspeelapparaat he Airplay gaat via wifi, maar je versterker heeft dit niet, dus kan je het ook niet ontvangen Dus ofwel plaats je dan je tablet/smartphone aan je versterker (lettelijk gekoppeld via kabel) Ofwel hang je je SB radio aan je versterker... (als dat kan) Ofwel wordt je volgende upgrade een nieuwe versterker lol
1f606.png
  Wat je wel al zou kunnen doen Is je muziek op je NAS met LMS En dan via je tablet/phone afspelen op je SB radio... (die heeft ook een luidspreker)
Of...een Nas via USB aan m'n versterker hangen ? zou dat lukken ? Een nieuwe versterker ...die is pas 6 weken oud ofzo... :wacko:   Nas met LMS via tablet/Phone naar SB Radio had ik voorzien ,maar da's meer voor in de tuin/terras
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nee, geen sound via usb naar je versterker lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Als ik me niet vergis, de Onkyo eigenaren mogen mij terecht wijzen
263a.png
, heeft geen enkele Onkyo standaard Airplay aan boord. Wel via een aan te sluiten dock zoals de DS-A5
200
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Nee, geen sound via usb naar je versterker lol
Nuja ,van nassen en streamen ken ik niet zoveel van.Da's de reden oa.dat ik een instapmodel wou kopen om een beetje te experimenteren
 
Laatst bewerkt door een moderator: