• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Slimme rookmelders

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ook hier op zoek naar voor vriend van me.
Die van google zijn redelijk duur, maar terug opvallend... bijna niks PoE

Echt vreemd...
En helaas is alles met utp voorzien, dus stel ik wil toch die nest protect bedraad...
Kan dat dan nog?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Die slimme zijn echt nog zo duur... Die hebben wel ook mijn voorkeur. Maar ik vind het veel geld. Koppelbare zijn ook nog duur, maar nog betaalbaar. Skank Skank jij werkt toch bij de brandweer? Dan weet je toch wat beste is?

Dacht dat die slimme eigenlijk gewoon via wifi werkten. Dus geen kabel nodig..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat wel.
Maar het gaat hem om de voeding.
Batterij of niet.
Beter is zonder batterij ;)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Hebben die met voeding dan geen batterij aan boord?
Stel dat er brand uitbreekt door een vonk in in uw elektriciteitskast, gevolg een kortsluiting dus geen stroom. Hoe gaat uw rookmelder dan alarm geven?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Schijn niet de enigste te zijn die daar een probleem mee heeft..

Hard-wired smoke alarms connect to your home's wiring and electric system. They often require professional installation and may not work during power outages. On the contrary, battery operated smoke detectors are easier to install and don't pose as much of an electric concern.


.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Voila. Dacht dat batterij beste was. Die moeten nu altijd 10 jaar meegaan. Toch als je 1 hebt met Europese goedkeuring..
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
En nog meer... wat mij betreft hebben die met batterij de voorkeur, ze zijn veiliger, niet?


Learn why Nest Protect doesn't have wired interconnect
Some smoke and carbon monoxide (CO) alarms communicate with each other through wires. Google Nest Protects speak to each other wirelessly. Wireless interconnect has advantages over wired interconnect: With wireless interconnect you can add more alarms without adding expensive wiring and it allows Nest Protect to convey more safety information in an emergency.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hebben die met voeding dan geen batterij aan boord?
Stel dat er brand uitbreekt door een vonk in in uw elektriciteitskast, gevolg een kortsluiting dus geen stroom. Hoe gaat uw rookmelder dan alarm geven?

Die hebben wel degelijk een batterij aan boord in case of idd
Voor mij nooit geen meer met batterij.
Die dingen gaan meer vals af dan wat anders.

Ik heb zelf bekabelde thuis en zou niks anders willen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Maar meest courante is toch met batterij. Ik ga mijn plafond niet open breken daarvoor. Tegenwoordig zijn die ook stuk kleiner. Gewoon met magneet omhoog hangen. Je moet zelfs niet meer boren..
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Die hebben wel degelijk een batterij aan boord in case of idd
Voor mij nooit geen meer met batterij.
Die dingen gaan meer vals af dan wat anders.

Ik heb zelf bekabelde thuis en zou niks anders willen


Weer kort door de bocht vind ik - hier hangen al een paar jaren Nest protects. Een keer is er eentje afgegaan, mét grondig reden. Voor de rest doen die netjest hun tests om de x tijd, krijg je push berichten zoals het hoort etc.
Type batterij is wel iets waar je moet op letten, moet lithium zijn, geen alkaline want dan heb je constant meldingen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri and Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Weer kort door de bocht vind ik - hier hangen al een paar jaren Nest protects. Een keer is er eentje afgegaan, mét grondig reden. Voor de rest doen die netjest hun tests om de x tijd, krijg je push berichten zoals het hoort etc.
Type batterij is wel iets waar je moet op letten, moet lithium zijn, geen alkaline want dan heb je constant meldingen.

Totaal niet kort door de bocht..
Er is heel wat brol op de markt..
Ik zeg niet dat nest protect niet goed is he (die hebben trouwens ook bekabelde versies)
Echter zien wij bij ons op het werk heel wat mensen langskomen met broldetectoren...
En das nog niet alles.. de helft plaatst ze volledig verkeerd !
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ge zegt "voor mij nooit een melder met batterij, want die dingen gaan meer vals af dan..." - da's voor mij wel kort door den bocht :) - het probleem ligt'm bij de kwaliteit van die spullen, nee, niet of het al dan niet op batterijen werkt.
Dat men ze verkeerd plaatst, ligt ook niet aan het toestel.
Ze maken iedereen weer kegelzot: 3 maanden voor iets verplicht wordt start men met sensibiliseren... voor iets dat al jaren gekend moet zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ge zegt "voor mij nooit een melder met batterij, want die dingen gaan meer vals af dan..." - da's voor mij wel kort door den bocht :) - het probleem ligt'm bij de kwaliteit van die spullen, nee, niet of het al dan niet op batterijen werkt.
Dat men ze verkeerd plaatst, ligt ook niet aan het toestel.
Ze maken iedereen weer kegelzot: 3 maanden voor iets verplicht wordt start men met sensibiliseren... voor iets dat al jaren gekend moet zijn.

Dat sensibiliseren doen wij al 2 jaar ;)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
jaja, zelfs langer dan twee jaar, daar ben ik zeker van Skank
alleen, valt het nu pas dik op dankzij de aandacht via allerhande mediakanalen - het begint te korten nietwaar...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Hier ook 6 nest detectoren hangen, geen vals alarm, geen vervelende flikkerlichtjes, een keer per maand een sound test app geeft nauwkeurig status aan enz...
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik had beter geen kabels voorzien dan voor hem
hoewel ik mn eigen nu tegenspreek, of ik moet ze van stroom voorzien via utp
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
En wat kost zo'n lidmaatschap bij fnac? Want die prijs is enkel van toepassing voor leden.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Voor nest rookmelders zijn de prijzen in principe overall gelijk. Normale prijs is 125 De voorbije maanden is er soms eens een actie waarbij zed dan de prijs laten zakken naar 99 euro, maar dat is dan ook in nagenoeg alle winkels, zowel online als offline. Momenteel loopt er idd een actie en kan je ze vinden voor 99 euro in de meeste zaken.
 
Laatst bewerkt: