• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

smart lights als Philips HUE

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Deze heb ik zonet gevonden.

http://www.limitlessled.com/ Of http://www.milight.com/

Het zou vergelijkbaar zijn met Philips HUE, EN ik heb toch enkele positieve dingen gelezen.

Dus indien iemand een goedkopere Philips HUE zoekt, Is dit misschien een goed alternatief.

Ik weet niet of er hier leden zijn die een van deze soms hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Jan en ik hebben die.

Ik heb problemen met de wifi controller, maar ondertussen is er nieuwe versie beschikbaar die het probleem zou oplossen. Ik heb een mailtje gestuurd naar limitlessLED om te vragen als ik een nieuwe controller kan krijgen. Omdat het een milight is dat ik heb (is hetzelfde maar uit china, limitlessLED wordt in de UK verkocht), ben ik nog niet zeker als ik gratis een nieuwe kan krijgen. Ik wacht nog op antwoord.

Ik heb ondertussen al m'n controller aan een Raspberry Pi gesoldeerd om hem via ethernet te bedienen, maar ik heb nog niet kunnen testen.

De Philips Hue hebben we op ons kantoor en dat werkt erg goed. Die hebben ook een mooie en simpele API zodat ze makkelijk te programmeren zijn. Met de HUE kan je ook de status van de lampen opvragen (aan/uit, de kleur, etc). Dit kan jammer genoeg met de Milight niet.

Alleen zijn die milight lampen wel een pak goedkoper, dus het hangt er beetje vanaf wat je er wilt mee doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Was me niet bekend, maar je hebt ook nog LIFX wat via Kickstarter toch één van de meer bekende crowd-funding campagnes was.

Link
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Link[/url] </woltlab-quote> maar 36,5euro($40) voor een witte en 91euro($100) voor een kleur lamp
thumbdown.png
Dan ben je goedkoper af met philips! Daar heb je voor €95 een HUE Lux startkit (wificontroller + 2 lampen)

Wat me aansprak aan die andere merken was de prijs lampen vanaf 15 euro bij LimitlessLED, vanaf 27 euro bij MiLight. Of 50-56 euro een kit met wifi controller, afstandbediening, en 2 RGBW lampen.

<woltlab-quote data-author="broodro0ster"] Jan en ik hebben die.

Ik heb problemen met de wifi controller, maar ondertussen is er nieuwe versie beschikbaar die het probleem zou oplossen. Ik heb een mailtje gestuurd naar limitlessLED om te vragen als ik een nieuwe controller kan krijgen. Omdat het een milight is dat ik heb (is hetzelfde maar uit china, limitlessLED wordt in de UK verkocht), ben ik nog niet zeker als ik gratis een nieuwe kan krijgen. Ik wacht nog op antwoord.

Ik heb ondertussen al m'n controller aan een Raspberry Pi gesoldeerd om hem via ethernet te bedienen, maar ik heb nog niet kunnen testen.

De Philips Hue hebben we op ons kantoor en dat werkt erg goed. Die hebben ook een mooie en simpele API zodat ze makkelijk te programmeren zijn. Met de HUE kan je ook de status van de lampen opvragen (aan/uit, de kleur, etc). Dit kan jammer genoeg met de Milight niet.

Alleen zijn die milight lampen wel een pak goedkoper, dus het hangt er beetje vanaf wat je er wilt mee doen.
Hopelijk krijg je een oplossing aangeboden, of een compromis (nieuwe aan halve prijs (9euro)) Op 20 juli is een Developer Opensource API uitgebracht... Misschien kun je hiermee je probleem omzeilen?

Het zou hier vooral gebruikt worden om huidige lampen te vervangen door zulke LED's, voor sfeerlamp, leeslamp, nachtlamp, etc.. (en eventueel zo controllers voor de LED strips in de HT)

en het geheel te koppelen in het toekomstige alarm systeem #Link# en "bewonersactiviteit" te simuleren met licht en geluid (hondengeblaf ofzo via sonos) van zodra iemand langs of achter het huis voorbij een buitensensor loopt
 
Laatst bewerkt door een moderator: