• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smartphone kiezen

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Als je mag kiezen uit volgende modellen, gratis:

Nokia Lumia 930, iPhone 5C 16GB white, Huawei Ascend P7, Samsung Galaxy S4 VE, Samsung Galaxy S5 mini

Welke zou je dan kiezen. Houdt in het achterhoofd: Ik vind persoonlijk de grootte van het scherm wel belangrijk. Ik heb nu een 4" en vind dat een beetje klein. Ik heb geen aversie van Windows telefoons. Misschien uit onwetendheid, maar toch.

Persoonlijk twijfel ik tussen de Lumia 930 en de Galaxy S4 VE.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Follow,; ik moet wel betalen lol Twijfel tss de p7 en nexus 5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
In jouw geval zou ik de Nexus kiezen. (als ie in je budget past) Als je de specs bekijkt en in gedachten houdt dat op de Nexus geen extra schil van de fabrikant draait, lijkt me de Nexus een stuk meer performant.

Voor mezelf denk ik dat een Windows phone nog niet zo slecht zou zijn. Ik ken Windows als OS beter dan Android. De telefoon heeft ook gewoon de beste specs. Wat ik niet weet is of Android misschien minder resources vraagt dan Windows en de Windows telefoon dus ondanks de betere cpu niet sneller zal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Klopt maar eigenlijk is die nexus mij net te duur lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Op tweakers.net en hardware.info kan je smartphones heel goed vergelijken. Misschien helpt dat? Ik begin meer en meer zin te krijgen in die Lumia 930.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee geen windows phone ! lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Waarom niet?

Ik ben die tering bloatware op die Androids meer dan beu eigenlijk. Vreet je halve geheugen op en je bent er niks mee. Die dingen willen constant updaten en als je het per ongeluk toelaat wordt je wat oudere telefoon pokke traag. (ik ben zeker niet de enige met die ervaring!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
rho zei:
Waarom niet?

Ik ben die tering bloatware op die Androids meer dan beu eigenlijk. Vreet je halve geheugen op en je bent er niks mee. Die dingen willen constant updaten en als je het per ongeluk toelaat wordt je wat oudere telefoon pokke traag. (ik ben zeker niet de enige met die ervaring!)
Bah windows phone is echt allesbehalve. Ik blijf er ver van weg. Ken genoeg vrienden en even mee gespeeld en het is absoluut mijn ding niet.

Die bloatware en schillen rondom android, pak een lg nexus en je hebt geen schil
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, een Nexus heeft dat voordeel zeker wel. Maar die zit niet in de opties. Ik had eigenlijk een One+ One willen kopen, maar als je dan een aanbod krijgt van een gratis telefoon...

Als je de reviews bekijkt is het negatieve wat men aan de Galaxy S4 ondervindt nu net die bloatware. Daarbij blijkt Windows minder resources te vragen dan Android. Waardoor de Lumia wel heel vlot blijkt te werken. (lijd ik af uit een technische review)

Windows ligt je niet ... Maar zijn er objectieve redenen om het niet te nemen? (stabiliteit, ontbreken van fundamentele apps, ...) Het zal wat aanpassen zijn als ik voor de Windows zou gaan, want ik heb nu ook een Android telefoon. Hoe eenvoudig is het om met een Windows phone de Google functies te gebruiken? (gmail, google maps, google drive) Ik heb trouwens ook een Microsoft account met cloud opslag. Dat is natuurlijk wel handig voor backup en syncen van foto's in het geval van een Windows telefoon. Android heeft natuurlijk alle functionaliteit voor mensen met een Google account. Dat werkt uiteraard zeer vlot. Ik zie dat als enige voordeel van de Galaxy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ben er gewoon niet voor te vinden. Het is al erg genoeg dat ik mijn desktop op win heb draaien.

Vraag het eens aan sphinkx, die had een windows phone, en is ook weggelopen.

JA samsung heeft lots of bloatware. Ik heb/had een S3 Echt toptoestel, enig nadeel is idd die ganse resem aan software waar je niks mee bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, dat stoort me enorm. En dan is zijn SoC nog minder krachtig dan die van de Lumia ook. Ik zou het ding toch wel even willen gebruiken en niet volgend jaar weer een nieuwe willen.

Ik merk wel dat sommige apps die ik normaal gebruik niet beschikbaar komen voor Windows phone. Firefox is b.v. niet beschikbaar. Ik gebruik FF op alle toestellen die ik heb als default (en enige) browser. Ik heb eigenlijk nog nooit met IE gewerkt. Het enige dat ik er ooit mee gedaan heb is naar Mozilla.com browsen om FF te installeren. LOL

Het is dus een keuze tussen: - Een iets tragere phone met bloatware maar al mijn apps behouden of een snelle phone met een OS dat ik wel een beetje ken maar nieuwe apps zoeken (die er misschien niet zijn). - Een phone met een iets mindere camera (back) of eentje met een betrekkelijk goeie camera (back). (selfies zijn niet aan mij besteed) - Een phone met 16GB geheugen en een Sd card slot of eentje met 32GB en geen SD card slot. (26GB na installatie Windows)

Ik vind het moeilijk. Bestaan er dingen zoals adblock plus en NoScript voor IE?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Dan neem je toch de iPhone 5c, verkoop je die voor 300euro en koop je daarmee een 1+1?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
hmm Da's misschien nog niet zo'n slecht idee...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah das belgisch ofzo Anyway 5,5 vind ik te groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
One+ = dochteronderneming van Oppo. Maar dan moet ik zeker zijn dat ik de iPhone verkocht krijg. Want zelf moet ik er niet van weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Help es kiezen mannen

Nexus 5 - Huawei P7 - Moto G 2014

Nexus 5: Snelste proc (2,2) , lichtste proc, stock android, zelfs al lollipop (android 5) MAAR slechtere camera, geen uitbreiding geheugen dus maar 16 gb !!!!!

Huawei P7 : iets lagere proc 1,8 ghz, geen lollipop, iets meer bloatware MAAR mooier, iets betere batterij, uitbreidbaar en betere camera

Moto G : goedkoper maar overall mindere specs (valt mss direct af?) Ik wil niet achteruit gaan tov Samsung s3
 
Laatst bewerkt door een moderator: