• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos Play 3

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Iemand die deze heeft? En hoe klinkt dat?

Ik zou iets mobiel willen om muziek te luisteren in de slaapkamer of hobbykamer maar wel goed klinkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja ik. Zelfs al 2 Super gewoon
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
beter af met 2x play:1, klinkt gewoon beter - de 3 klinkt veel 'wolliger' - wacht een beetje, die 3 moet toch een revamp gaan krijgen zou ik denken

en als het nog wat beter moet klinken kijk je naar denon/bluesound (tenzij je de sonos 5 zou nemen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Iemand die deze heeft? En hoe klinkt dat?

Ik zou iets mobiel willen om muziek te luisteren in de slaapkamer of hobbykamer maar wel goed klinkt.
Tja, zolang je in je eigen thuisnetwerk blijft is de Play 3 best wel mobiel te noemen. Toch lijken er me veel betere alternatieven te zijn, die gelukkig voorzien zijn van Bluetooth, Airplay, usb, min-jack, enz..., Dit geeft je toch de extra vrijheid om de player ook buitenhuis en door derden te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Joske007 zei:
Tja, zolang je in je eigen thuisnetwerk blijft is de Play 3 best wel mobiel te noemen.Toch lijken er me veel betere alternatieven te zijn, die gelukkig voorzien zijn van Bluetooth, Airplay, usb, min-jack, enz..., Dit geeft je toch de extra vrijheid om de player ook buitenhuis en door derden te gebruiken.
Heb je voorstellen in de prijsklasse tot 300euro? Eigenlijk wil ik gewoon het beste dat ik binnenshuis kan gebruiken. Dat ik het meeneem naar buiten gaat maar zelden of nooit gebeuren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Gewoon de play nemen. Straks met stembesturi helemaal de max. Wie heeft er nu bluetooth , airplay nodig? Zuipt je batterij leeg. No thx Liever de speler zelf laten spelen..

Go for it
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
als alternatief met wat toeters en bellen en degelijke klank is deze Sony misschien een optie voor jou
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
ToothLess zei:
beter af met 2x play:1, klinkt gewoon beter - de 3 klinkt veel 'wolliger' - wacht een beetje, die 3 moet toch een revamp gaan krijgen zou ik denken

en als het nog wat beter moet klinken kijk je naar denon/bluesound (tenzij je de sonos 5 zou nemen)
Bij mij is dat wollige bijna volledig verdwenen na de calibratie via Trueplay.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Chr1st0f zei:
Bij mij is dat wollige bijna volledig verdwenen na de calibratie via Trueplay.
Ik vind de Trueplay eerder een "gimmick" thuis - hoor amper een/geen verandering (play1/play3/play 5 en soundbar). De plaats waar je speakers staan in van groter belang. (lees, kan wel groot verschil geven) Maar heb er ook een paar spelen (play1) in de winkel, die hangen hoog aan de wand en daar is het laag iets minder rommelig door geworden. De akoestiek daar is ook totaal anders. Maar bon, je moet zien wat je vergelijkt ook he: play 1 vs 3 met of zonder Trueplay, uiteraard in eenzelfde ruimte. Voorkeur blijft naar de 1 en 5 uitgaan, los van Trueplay. Ik zou zeggen, luister en hoor - kies dan
263a.png


ps: sowieso Sonos rules in gebruiksgemak/software
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
broodro0ster zei:
Heb je voorstellen in de prijsklasse tot 300euro?Eigenlijk wil ik gewoon het beste dat ik binnenshuis kan gebruiken. Dat ik het meeneem naar buiten gaat maar zelden of nooit gebeuren.
Ik heb al enige tijd onderstaande in gebruikt :

https://www.libratone.com/us/products/zipp-speakers

Waarom ? Ik moest en zou een mooi toestel vinden waar ik geen phone + app nodig heb om te gebruiken voor RADIO. Dat ding staat hier héél de dag op Inter-radio en kan vb 5 voorkeurzender selecteren op de bovenste touch-dial. Geen geneuzel met apps om iets te veranderen. Verder heb ik hem volledig met m'n Logitech Mediacenter over DLNA/uPNP gekoppeld dus kan ik m'n bestaande library gebruiken. Geluid is ook best goed te noemen. Batterij gaat behoorlijk lang mee, in functie van geluid natuurlijk. Gaat best hard en klinkt dan ook nog goed ...

Hier bij ons dus 90% van de tijd in gebruik voor gewoon Internet stations af te spelen. Ik koppel hem via line-in ook met m'n platte TV ... tja , goed geluid & platte TV's gaat zelden samen.

Nadelen ? Jazeker : -> Opstart duurt wel effe (20 seconden) -> App kan nog wat beter, als je ene USB-stick met véél MP3/FLAC bestanden koppeld heb je nog geen afspeel-lijst mogelijheden,...maar ze zijn ermee bezig. Ik heb een ticket opengedaan en enkele puntjes aangegeven etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator: