• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
BRENG AL JE MUZIEK NAAR ELKE KAMER, DRAADLOOS
lineup.png
Wat is Sonos? Sonos is een systeem van draadloze HiFi-speakers en audio-componenten. Sonos brengt je digitale muziekverzameling samen in één app die je vanaf een willekeurig apparaat bedient. Speel wat je wilt in elke kamer over een eige [color=rgb(51,51,51);font-family:SonosPFHandbookPro;font-size:46px]Stel je voor ... een speaker voor in elke kamer.[/color]


De draadloze speakers van Sonos zijn speciaal ontworpen voor elke ruimte in je huis. Van de compacte PLAY:1 tot de met de tv compatibele PLAYBAR, onze collectie vult elke kamer met glashelder HiFi-geluid op elk volume.
speaker.jpg



Ga voor draadloos
speaker_bridge.jpg
Installeer Sonos met één druk op de knop. Onze unieke technologie zet je hele audio-systeem in huis op een eigen draadloze netwerk, alleen voor jouw muziek. Het eindresultaat? Een ongeëvenaarde prestatie zonder haperingen.






Bedien elke kamer, vanaf elk apparaat. Met de Sonos Controller App kun je door muziek bladeren en muziek afspelen vanaf elk apparaat. Gebruik je smartphone, tablet of computer om naar elke kamer een andere song te streamen, kamers te groeperen of overal dezelfde beat af te spelen.
floorplan.png


control-every-room-iphone-app-room_nl.jpg
android_nl.jpg


Speel je favoriete songs. Stream je favoriete muziekservices. Luister naar je lievelingsmuziek, waar deze ook is opgeslagen — denk aan iTunes, podcasts, radiostations, Spotify, Pandora, etc. Gebruik je smartphone, tablet of computer om muziek van je muziekservices te streamen vanuit de Cloud.


supported_apps_ROE.jpg
    Creëer je perfecte homecinema-systeem Met vier veelzijdige spelers — PLAYBAR, SUB en een paar achterspeakers — heb je meeslepend 5.1-geluid. En dus de power om alles te spelen en fantastisch te laten klinken.



[font='幼圆, SonosPFHandbookPro, Trebuchet, Arial, Helveticabackground-color:rgb(240,240,242)'] [/font][color=rgb(151,151,152);font-family:'幼圆', SonosPFHandbookPro, Trebuchet, Arial, Helvetica] [/color] Begin met PLAYBAR
room-playbar.png
Voeg SUB toe
room-sub.png
Omringd door surround
room-rear-speakers.png
 

  • Een geavanceerd, alles-in-één ontwerp. Het minimalistische, alles-in-één-ontwerp van PLAYBAR heeft een subtiel, mat speakerdoek en een aluminium afwerking. Zo blijft de focus op de tv.
    Zet hem op je tv-meubel of hang hem aan de muur bij je televisie. [color=rgb(51,51,51);margin:0px 17px 0px 0px]€ 699[/color] KOOP NU
    at-a-glance-image.jpg





  • Vol en warm geluid. PLAYBAR maakt 24 miljoen berekeningen per seconde zodat elke driver de output kan optellen of aftrekken voor een perfecte balans. Hij heeft zes woofers en drie tweeters, waarvan de linker- en rechtertweeter naar buiten zijn gericht voor een zo breed mogelijk klankbeeld.
    under-the-hood-image.jpg





  • Hoor elk detail. Negen klasse D, digitale versterkers zorgen voor perfecte harmonie met de luidsprekers en de akoestische architectuur. De nachtmodus comprimeert het volume, zodat je er niemand mee wakker maakt.
    smart-sound-image.jpg





  • Klinkt goed van onder de tv of aan de muur. PLAYBAR heeft een ingebouwde versnellingsmeter die de positionering vaststelt en de equalizer daaraan aanpast voor het beste geluid, waar je hem ook plaatst.
    orientation-min-1.gif
    orientation-min-2.gif
    orientation-image.jpg




  • Gemakkelijk aan te sluiten op je tv voor weergave van alle bronnen. Deze soundbar geeft alle bronnen weer die zijn aangesloten op je tv via één enkele optische ingang. Of het nu gaat om Blu-ray-spelers, gameconsoles, digiboxen of meer. Hij geeft ook alle gangbare audioformaten van tv's weer, inclusief Dolby Digital 2.0, Dolby Digital 5.1 en PCM.
    [color=rgb(117,118,118);font-size:14px]NETWERK-INGANG[/color][color=rgb(117,118,118);font-size:14px]OPTISCHE INGANG[/color][color=rgb(117,118,118);font-size:14px]NETVOEDING[/color]
    connectivity-image.jpg







Voeg adembenemende bas toe Van films tot muziek, voel elke gevechtsscène en baslijn als je SUB aan je home cinema toevoegt. Het design van SUB's force-cancelling speakers elimineert ruis en levert bodemloos geluid of je hem nu rechtop zet of onder de bank plaatst. [color=rgb(51,51,51);font-size:22px;margin:0px 17px 0px 0px]€ 699[/color]
sub.jpg


PLAY:1 Laat je omringen door 5.1 Vul je home cinema aan met twee PLAY:1's. PLAY:1 levert diep, helder HiFi-geluid uit een kleine maar krachtige box. [color=rgb(51,51,51);margin:0px 17px 0px 0px]€199 per stuk[/color]
play1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Sonos is een multi-room audio systeem dat bestaat uit een aantal luidsprekers en mediaspelers (met of zonder ingebouwde versterking). De bediening gebeurt via een smartphone of tablet (Apple, Android en zelfs BlackBerry) of via een programma dat je installeert op je pc of Mac of via de (helaas afgevoerde) Sonos afstandsbediening.   Je begint steeds met 1 toestel bedraad aan te sluiten op je netwerk en al de andere toestellen kunnen dan draadloos communiceren. Sonos heeft hier een Bridge voor ontworpen, dit doet niets anders dan een link leggen tussen je netwerk en het Sonos draadloos netwerk. Maar elk toestel is ook een bridge, dus van het moment dat je 1 toestel bedraad aansluit ben je vertrokken:  
feature_setup_play.jpg
Daarna kan toestellen bij in het Sonos netwerk plaatsen. Selecteer op de controller: ontdek nieuwe toestellen, druk op de knopjes van het bij te plaatsen toestel, geef het een naam en het toestel is toegevoegd, zo simpel is het. Op de controller selecteer je waar je muziek wil afspelen, bv. in de keuken muziek A en op de badkamer muziek B of overal dezelfde muziek (house party
263a.png
).   De muziek speel je af van een netwerk share of via streaming diensten (Spotify, Deezer, internet radio ...).   Hier een filmpje met meer uitleg http://www.sonos.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wie kent het? Gebruikt het? Ik overweeg dit systeem misschien voor in de woonkamer/badkamer.. Alleen er is geen airplay ondersteuning
2639.png
Alsook vind ik nergens geen specificaties van de luidsprekers...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ondersteuning voor Airplay is volgens mij ook niet nodig, je kan de muziek afspelen van het iTunes gedrocht of rechtstreeks de muziek die op je iPhone of iPad staat. Waarvoor heb je dan nog Airplay nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmmm ook waar. En bedankt voor de verdere uitleg !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
Zelf ben ik een gelukkige Sonos gebruiker. Leren kennen via mijn domoticaman die me zijn eigen streamers wou aansmeren en erbij zei : "mijn streamers kunnen zeker niet alles zoals sonos , want die doen niet anders dan muziek, maar ze zijn ook goed..."
1f644.png
Die avond beginnen lezen over sonos en direct besteld... Haven't looked back since. Zalige integratie met Spotify en goeie app op ipad/iphone.   Huidige Setup : Klipsch AW-650 op terras : SONOS CONNECT:AMP B&W M-1s in keuken : SONOS CONNECT:AMP Bureau : SONOS PLAY:5 (2x)   Nog te bestellen : Badkamer SONOS PLAY:1 WIT HT (Marantz) SONOS CONNECT Woonkamer (Marantz) SONOS CONNECT
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik snap alleen niet goed..Kun je niet net hetzelfde als je een versterker hebt die airplay en spotify integratie heeft?   Enkel voor de plaatsen dan waar je nog geen luidspreker/versterker hebt, klinkt het wel enorm interessant, op voorwaarde dat je er wifi hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
Het enigste nadeel daarmee is (denk ik) dat je je spotify op 1 van beide in offline mode zal moeten zetten. Slechts 1 van de 2 (spotify via versterker, spotify via sonos) zal tegelijkertijd kunnen online zijn. Nog niet getest met versterker maar spotify via de pc en spotify via sonos die blocken mekaar indien beide in online mode draaien. Daarom 1 sonos app that rules the ....
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik snap alleen niet goed..Kun je niet net hetzelfde als je een versterker hebt die airplay en spotify integratie heeft?
Deze hebben helaas hun beperkingen
1f609.png
Daar zijn Sonos en anderen in het grote voordeel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
goeie met sonos is ook dat je met de grouping functie permanent/tijdelijk bepaalde ruimtes kan synchroon laten spelen. In de zomer gebruik ik dit bv om terras en keuken te synchen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Deze hebben helaas hun beperkingen
1f609.png
Daar zijn Sonos en anderen in het grote voordeel.
  Kun je dit wat meer uitleggen? Wat is het verschil dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
goeie met sonos is ook dat je met de grouping functie permanent/tijdelijk bepaalde ruimtes kan synchroon laten spelen. In de zomer gebruik ik dit bv om terras en keuken te synchen.
    Hoe gebruik je sonos dan voor buiten op terras?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kun je dit wat meer uitleggen? Wat is het verschil dan?
Gebruik de app eens voor je Marantz en vergelijk die eens met Sonos-Bluesound, dat is nog maar het begin......
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davebog

Member
24 mei 2013
124
0
19
speakercables die links en rechts op terras tegen de muren uitkomen komen beide op een centraal punt toe. Beide inpluggen op de Connect:Amp . Deze Connect:Amp moet dan wel wireless connectie hebben met je Sonos bridge. De bridge is je connectie met het internet en hang je op je switch/router. Die Connect:Amp importeer je dan in je Sonos App. Je geeft ze een naam (=terras) en voila ... spelen maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Gebruik de app eens voor je Marantz en vergelijk die eens met Sonos-Bluesound, dat is nog maar het begin......
263a.png
  Je begrijpt me verkeerd. Dat is een app verschil. Dat vraag ik niet. Ik vraag me af wat het verschil is tussen:   Muziek via spotify op je sonos die aangesloten is op je marantz versterker of via spotify rechtstreeks op je marantz (via airplay of rechtstreeks)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dus een bridge heb je altijd nodig voor omzetting wifi naar eigen sonos signaal. en de rest kan draadloos bv enkel eentje in de badkamer, of enkel op terras Maar waarom zou ik deze dan nog in de woonkamer zetten als ik daar al een versterker met luidsprekers heb die airplay en spotify ondersteunen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dus een bridge heb je altijd nodig voor omzetting wifi naar eigen sonos signaal. en de rest kan draadloos bv enkel eentje in de badkamer, of enkel op terras Maar waarom zou ik deze dan nog in de woonkamer zetten als ik daar al een versterker met luidsprekers heb die airplay en spotify ondersteunen?
Zonder Bridge werkt Sonos helaas niet, omdat Sonos met een eigen, onzichtbaar meshnetwerk werkt, dit in tegenstelling bij Bluesound, dat gebruik maakt van het bestaande Wi-Fi-netwerk.   Je zal de Sonos toch ergens moeten op aansluiten om geluid op het terrs uit je speakers te krijgen, hé
263a.png
of je neemt hiervoor een Play
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik gebruik de CONNECT in de living en een PLAY:3 voor in de keuken en buiten, de bridge heb ik niet gebruikt omdat mijn CONNECT ook dienst doet als bridge. Ik ben overgestapt van mijn PCH-C200 naar de CONNECT en dit was een serieuze verbetering qua geluid. Verder is bijna al mijn muziek in FLAC en iTunes speelt geen FLAC bestanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
iTunes speelt idd geen FLAC af, maar wel lossless M4A of AAC van dezelfde kwaliteit. Ik ben nu aan het rondkijken om in de keuken een degelijke vervanger voor de Squeezebox Radio te plaatsen, en Sonos was/is wel degelijk een kandidaat. Twee redenen waarom ik naar alle waarschijnlijkheid geen Sonos zal nemen :   1) wij zijn al +10 jaar Apple gebruiker, en bijgevolg iTunes en Airplay gebruiker ook, en dat werkt gewoon zeer goed. In totaal hebben wij in huis 4 iPhones, 2 iPads, 2 MacBooks en MacMini, en die hele zooi synchroniseert vlekkeloos. iTunes Match is een zegen, streamen naar meerdere speakers via Airplay werkt gewoon perfect. Op dat vlak is het zeker de evenknie van Sonos.   2) Sonos (Play:5) klinkt uitmuntend en hun prijs is zeker te rechtvaardigen, maar Libratone vind ik nog beter klinken. Ook B&W A5 klinkt zeker niet verkeerd. Maar beide zijn dan weer duurder dan Sonos. De Play:1 vind ik dan persoonlijk wel weer duur...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ondersteund sonos ook google play all access?


Dus als ik het goed versta zou ik een connect nodig hebben in de living en dan en play 1 of 3 vr de badkamer? Idem tuin.

Thats it?

Mm indien alles ja, dan heb ik mss een nieuwe upgrade vr 2014 lol
 
Laatst bewerkt door een moderator: