• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik heb net na het herinstalleren van m'n laptop de Sonos app opnieuw geïnstalleerd en alles laten updaten. Maar als ik nu 1 nummer uit m'n muziek bibliotheek afspeel voegt hij telkens heel het album toe aan de afspeellijst terwijl ik dit niet wil. Iemand een idee hoe ik dit uitschakel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
<h1>Sonos zet vol in op spraakbesturing, te beginnen met Alexa</h1>

Home   Nieuws Sonos zet vol in op spraakbesturing, te beginnen met Alexa
 VORIGEVOLGENDE  Geschreven door Martijn ChelGeplaatst op10 februari 2017, 12:06CategorieLuidsprekers

Sonos heeft vorig jaar al laten weten de digitale spraakassistent van Amazon te gaan ondersteunen maar deze week heeft het bedrijf tijdens een persbijeenkomst in Boston meer inzicht in de plannen gegeven. De luidsprekerfabrikant zal er voor eind 2017 voor zorgen dat alle speakers middels Alexa bediend kunnen worden en daarbij komt het bedrijf met een eigen Alexa-speaker.
Voor het einde van dit jaar moeten alle Sonos-speakers een update krijgen waarmee ondersteuning voor Amazon Alexa toegevoegd wordt. Dankzij deze update wordt het mogelijk om je Sonos-speakers middels spraak aan te sturen. Echter, hier heb je wel een Amazon Eco of Echo Dot speaker voor nodig aangezien hier de microfoon voor Alexa ingebouwd zit.
Maar, dat is tegen eind 2017 niet meer je enige optie als het goed is. Sonos belooft namelijk dit jaar ook een eigen Alexa-speaker op de markt te brengen. Deze luidspreker zal uitgerust worden met een microfoon en kan daardoor als basis voor de bediening van andere speakers, en andere smart home-producten, dienen. Je kunt met verschillende commando’s bepalen op welke speakers de muziek wordt afgespeeld, wat het volume moet zijn en van welke bron of dienst je gebruikt wilt maken.
Bekijk ook  Review: Sonos PLAY:1, PLAY:5, SUB en Playbar
Alexa is echter het begin van de spraakbesturing op Sonos-apparaten. Het bedrijf wil in de toekomst meerdere spraakassistenten beschikbaar maken op zijn speakers, waaronder waarschijnlijk de Google Assistant. Sonos stelt zich hiermee steeds verder open voor andere platformen. Onlangs maakte het bedrijf het al mogelijk om de speakers via de Spotify-app aan te sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
leuk, moesten ze nu ook nog eens een goeie speaker kunnen maken, dan zou het een aankoop kunnen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ikzelf vind dat ook wel... probleem is de WAF.

Ik een tijdje geleden was ik van plan om een sonos play 5 in de open keuken te hebben, zodoende de ht setup in de woonkamer aan te vullen met kamer vullend geluid.

Probleem is dan wel dat je wel degelijk goed het veschil hoort tussn de sonos en een stel kwaliteitsspeakers.
Ik kan er nog mee leven, daar ik die opstelling enkel zou gebruiken voor achtergrond muziek.

Echter m’n madam had het er toch moeilijk mee. Gevolg ze zet de speaker steeds uit.
Om het met haar woorden te zeggen... het is alsof er een deken over de speaker ligt, hij klinkt doffer in het hoog en te boomy in het laag ...
Ze luisterde dan nog liever indirct naar de speakers in de woonkamer dan rechtstreeks te moeten luisteren naar de sonos, in haar ogen was het pure rommel, ze begreep niet waarom ik daar geld wou aan uitgeven’ tja...kom dat tegen
1f628.png



Ik heb nu een yamaha w030 gekocht maar das idemditto... nu ja dan hebben we een speaker voor in de tuin....

Ze stelde promt voor om een stel Ma silver 1 op te hangen in de keuken ... wat ik dan niet Ok vond wegens te intrusief..man, man geraak daar maar eens wijs uit.

Ik dacht nu net dat sonos het WAF probleem wou oplossen
1f61c.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spraakbediening........echt
1f628.png

Van al dat ik al eens heb mogen testen ... heeft nooit iets fatsoenlijk gewerkt
evilgrin.png
evilgrin.png
evilgrin.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
De play 3 klonk bij mij ook boomy, maar via trueplay is dit volledig verdwenen. Maar alles hangt natuurlijk van de plaatsing af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
krikri zei:
Ikzelf vind dat ook wel... probleem is de WAF.

Ik een tijdje geleden was ik van plan om een sonos play 5 in de open keuken te hebben, zodoende de ht setup in de woonkamer aan te vullen met kamer vullend geluid.

Probleem is dan wel dat je wel degelijk goed het veschil hoort tussn de sonos en een stel kwaliteitsspeakers.
Ik kan er nog mee leven, daar ik die opstelling enkel zou gebruiken voor achtergrond muziek.

Echter m’n madam had het er toch moeilijk mee. Gevolg ze zet de speaker steeds uit.
Om het met haar woorden te zeggen... het is alsof er een deken over de speaker ligt, hij klinkt doffer in het hoog en te boomy in het laag ...


Ik dacht nu net dat sonos het WAF probleem wou oplossen
1f61c.png
Je zou een paar Play 1 (of de MusicCast variant als je bij Yamaha wilt blijven) kunnen hangen.
Een mooi stereobeeld, goede timing of behoorlijke dynamiek dat moet je er niet in zoeken.
Echter de eerste audiofiel die muziek analyseert terwijl de oven draait, keukenrobot mengt en dampkap aanstaat moet ik nog tegenkomen.
En het zal al heel wat beter klinken dan 1 play5: ruimtelijker, minder boomy en iets verfijnder!
Een play5 op een aanrecht plaatsen dat is vragen om miserie
1f604.png


Een paartje Apex aan de muur is overigens ook een idee; maar je bent dan sowieso veel meer geld voor kwijt en het geluid zal in proportie absolutie niet beter zijn. Met een luidspreker aan de muur en in een open keuken is akoestiek absoluut de beperkende factor nummer 1.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Joske007 zei:
Spraakbediening........echt
1f628.png

Van al dat ik al eens heb mogen testen ... heeft nooit iets fatsoenlijk gewerkt
evilgrin.png
evilgrin.png
evilgrin.png
Tjah. Naar het schijnt is 2017 -eindelijk?- het doorbraak jaar van spraakbediening; wie weet?

1f62d.png
kijkt vol heimwee naar zijn Philips FreeSpeech '98 software terug
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/491-sonos-topic/?postID=45698#post45698" data-author="Road Rebel"> Tjah. Naar het schijnt is 2017 -eindelijk?- het doorbraak jaar van spraakbediening; wie weet?

1f62d.png
kijkt vol heimwee naar zijn Philips FreeSpeech '98 software terug
1f62d.png

</woltlab-quote> Ik ga in elk geval geen aandelen kopen van een firma die zich daar volledig mee bezig houd, 1 keer in het zak gezet is genoeg
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Road Rebel zei:
Je zou een paar Play 1 (of de MusicCast variant als je bij Yamaha wilt blijven) kunnen hangen.
Een mooi stereobeeld, goede timing of behoorlijke dynamiek dat moet je er niet in zoeken.
Echter de eerste audiofiel die muziek analyseert terwijl de oven draait, keukenrobot mengt en dampkap aanstaat moet ik nog tegenkomen.
En het zal al heel wat beter klinken dan 1 play5: ruimtelijker, minder boomy en iets verfijnder!
Een play5 op een aanrecht plaatsen dat is vragen om miserie
1f604.png


Een paartje Apex aan de muur is overigens ook een idee; maar je bent dan sowieso veel meer geld voor kwijt en het geluid zal in proportie absolutie niet beter zijn. Met een luidspreker aan de muur en in een open keuken is akoestiek absoluut de beperkende factor nummer 1.
Daar had ik ook aan zitten denken, probleem is dat ze verwacht dat een sonos play 5 even goed zal klinken dat een paar vloerstaanders met versterker, nodeloos te vertellen dat dit geen eerlijke vergelijking is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Blijkbaar kunnen/mogen we weer geen VRT zenders beluisteren via Sonos...

Edit : nvm ,werkt weer
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat was in het verledeN ook al voorgevallen en heb het terug gemerkt maar blijkbaar opGelossen nu.
Er is altijd een workaround dont worry
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Geen woord over Hi-Res Audio.
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
als je geintereseerd bent in spraakbesturing kan je ook amazon alexa koppelen met je denon verserker....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
krikri zei:
als je geintereseerd bent in spraakbesturing kan je ook amazon alexa koppelen met je denon verserker....
Dat willen we niet :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Belijk dit filpje eens .... is een echte vleugelpiano geintegreerd in multiroom systeem en alles aanspreekbaar via alexa...sonos go home
1f61c.png


<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://youtu.be/ua4hOxPKlRY</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Leuke gimmick, dat wel.
Deze piano stond vorig weekend ook op de Xfi show te spelen. Toen met witte speakers ernaast weliswaar (
1f922.png
).
Je moet maar zo rijk zijn dat je een systeem van €70.000 kan kopen en er dan op een -volgens mij behoorlijk- mechanische manier op laat spelen. Dan stream ik toch 10x liever gewoon de virtuoos gespeelde track via Qobuz op mijn hifi set van €5.000! Neemt ook minder plaats in beslag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nice maar een piano dient om echt op te spelen...
Ik Vind het wel nice v sonos ookal heb je hier tegenstanders en is het idd niet DE hoogste Kwaliteit, hoeft ook niet voor mij
 
Laatst bewerkt door een moderator: