• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbar vs budget receiver/speaker setup <€300

eS_ViCi

New Member
23 jul 2017
3
0
4
Hi everybody Na aanraden van enkele 9lives.be members kom ik even hier luisteren naar wat de beste (of waarschijnlijk minst slechte) opties zijn voor een basic tv setup met een maximum budget van €300. Concrete situatie: - vriendin heeft flat screen tv waar speakers aan de achterzijde zitten -> ge hoort de tv beter bij de buren ipv in de zetel... - ze is aan het uitkijken naar upgrade, maar heeft er zelf niet zo veel verstand van en ging haar de 'goedkoopste' bose soundbar laten aansmeren in de mediamarkt (bose solo 5 o.i.d. voor €300) - ik vermoed dat er voor dat bedrag toch al iets beter te verkrijgen is (basic receiver met paar boekenplank boxjes etc.) die op z'n minst even goed klinkt maar op termijn meer mogelijkheden biedt (bv muziek en evt film streamen van desktop die in dezelfde ruimte staat via kabel ipv wispelturige bluetooth verbinding, evt latere upgrade met extra bas speaker etc.) of toch alleszins soundbars die prijs/kwaliteit toch net iets beter presteren dan die van Bose. -> welke merken en types zijn tegenwoordig aan te raden of te vermijden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Luidsprekers + receiver in totaal voor 300 € zal moeilijk worden, zeker als het nieuw moet zijn..

Voor dat budget kan je beter eens kijken voor een goede soundbar, maar ik kan je geen merk aanraden. Maak gebruik van aankoop op afstand en test het product, staat het je niet aan, stuur je het terug :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

eS_ViCi

New Member
23 jul 2017
3
0
4
Thx, had idd al de indruk dat een echte receiver binnen dat budget moeilijk zou worden. Van soundbars ben ik eigenlijk zelf echt geen fan, vooral omdat een goeie speaker = een voldoende grote klankkast, wat compleet tegen het concept van een soundbar indruist. Daarom was ik ook al even aan het kijken naar andere opties binnen het budget, en dan lijkt een set actieve speakers (met evt. een subwoofer) mij mss interessanter, en dan specifiek studiomonitors (doorgaans neutralere klank en minder overstuurde bassen) - M-Audio AV 32.1 monitors 2.1-set 
- 2 stuks M-Audio BX5 D3 actieve studiomonitor (beide zitten mooi binnen het budget, met nog marge voor statief en evt vloerisolatie) Is dit een optie, of sla ik de bal mis en is dit not done voor een tv setup?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
eS_ViCi zei:
Thx, had idd al de indruk dat een echte receiver binnen dat budget moeilijk zou worden. Van soundbars ben ik eigenlijk zelf echt geen fan, vooral omdat een goeie speaker = een voldoende grote klankkast, wat compleet tegen het concept van een soundbar indruist. Daarom was ik ook al even aan het kijken naar andere opties binnen het budget, en dan lijkt een set actieve speakers (met evt. een subwoofer) mij mss interessanter, en dan specifiek studiomonitors (doorgaans neutralere klank en minder overstuurde bassen) - M-Audio AV 32.1 monitors 2.1-set 
- 2 stuks M-Audio BX5 D3 actieve studiomonitor (beide zitten mooi binnen het budget, met nog marge voor statief en evt vloerisolatie) Is dit een optie, of sla ik de bal mis en is dit not done voor een tv setup?
Inderdaad, goed geluid kun je beter halen uit speakers die genoeg volume hebben.
Ik vrees dat die monitors ook niet al te groot zijn, maar de kans is groot dat dit al een pak beter klinkt als een soundbar.

Is het niet mogelijk om wat door te sparen en dan iets meer uit te geven? Je lijkt wel veel belang te hechten aan geluid, dus dan zou wel wat kwaliteit kiezen.
Misschien is een tweedehands receiver met HDMI een optie en daarbij een paar tweedehands boekenplank speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Is het niet mogelijk om wat door te sparen en dan iets meer uit te geven? Je lijkt wel veel belang te hechten aan geluid, dus dan zou wel wat kwaliteit kiezen.
Misschien is een tweedehands receiver met HDMI een optie en daarbij een paar tweedehands boekenplank speakers?
Ik denk ook dat hij best even door spaart als kwaliteit belangrijk is, anders tweedehands materiaal zoeken.

@eS_ViCi Ik heb een nieuwe prefix aangemaakt en aan je onderwerp toegevoegd, daar je opzoek bent naar een receiver en of luidsprekers en geen tv
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

eS_ViCi

New Member
23 jul 2017
3
0
4
broodro0ster zei:
Inderdaad, goed geluid kun je beter halen uit speakers die genoeg volume hebben.
Ik vrees dat die monitors ook niet al te groot zijn, maar de kans is groot dat dit al een pak beter klinkt als een soundbar.

Is het niet mogelijk om wat door te sparen en dan iets meer uit te geven? Je lijkt wel veel belang te hechten aan geluid, dus dan zou wel wat kwaliteit kiezen.
Misschien is een tweedehands receiver met HDMI een optie en daarbij een paar tweedehands boekenplank speakers?
De 2de die ik gelinkt heb zijn 5inch speakers, wat toch al redelijk is voor een boekenplankformaat (zou eerder die worden ipv die met extra woofer bij, extra bass is niet nodig). En budgetgewijs: mocht het voor mijzelf zijn zeker en vast (momenteel zelf de tweedehands markt aan het afschuimen voor hdmi-receiver + paar deftige 2.1 speakers -> tips altijd welkom), maar aangezien het voor iemand anders is die minder handig is die dingen, moet het simpel en nieuw blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
deze luidspreker[/url]s(Boston A25, zeer goede voor hun prijs!) aansluiten op de onderstaande receiver. Je hebt er dan wel geen subwoofer bij, maar deze luidsprekers kunnen wel voldoende bas geven.
<woltlab-quote data-author="krikri"] ik heb nog een receiver in mn kast staan die wel wil verkopen aan een gunstig prijsje.
Type yamaha htr 4066:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
demon zei:
Je kan eventueel deze luidsprekers(Boston A25, zeer goede voor hun prijs!) aansluiten op de onderstaande receiver. Je hebt er dan wel geen subwoofer bij, maar deze luidsprekers kunnen wel voldoende bas geven.
Aanrader! Die setup gebruik ik ook in de living. 2x Boston A25 en een simpele receiver (Denon X2000). Voor TV kijken is dit echt perfect. En muziek afspelen via internet radio of AirPlay is gebruik ik ook wel vaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator: