• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbars anno 2021

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Merci voor de review! :)



Da's wel een heel belangrijke... Ik vraag me af, heb je dit altijd zo (ook in film / serie) of enkel bij "normale" TV kijken? En waarom laat je de bas dan niet gewoon laag staan, of is het dan te laag?
Mischien heeft het gewoon te maken met de midrange drivers die niet opkunnen tegen de woofer... wel vreemd dat je dat duidelijk opvalt bij tv en dan helemaal niks bij film. Eens proberen via instellingen bijpassen, ook eens kijken in de geluids instellingen van je tv- decoder...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Merci voor de review! :)



Da's wel een heel belangrijke... Ik vraag me af, heb je dit altijd zo (ook in film / serie) of enkel bij "normale" TV kijken? En waarom laat je de bas dan niet gewoon laag staan, of is het dan te laag?
Enkel bij tv (decoder)

Niet bij film/serie
Bij film is het gewoon vet dat hij qua bas niveau in het midden staat
Zou kunnen aan de decoder liggen ook

In elk geval, super tevreden hier, nogmaals, ik zei weinig nut van de ht in eigenlijk
Soit, ik zit er bijna nooit
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Is die soundbar aangesoten aan een AV versterker/receiver ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee
Shield naar soundbar
Soundbar naar tv

Das al

Zalig gewoon
Ik kan hem echt alleen maar ten sterkste aanbevelen

Je kan hem hier ook met eender welke soundbar vergelijken
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ziet er goed uit.
Damn ,kheb soms veel zin om m'n A/V meuk buiten te smijten en dat te vervangen door een deftige soundbar zoals die JBL of eventueel iets anders of nog beters als die er is?
En dan natuurlijk een big ass tv erbij8-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ziet er goed uit.
Damn ,kheb soms veel zin om m'n A/V meuk buiten te smijten en dat te vervangen door een deftige soundbar zoals die JBL of eventueel iets anders of nog beters als die er is?
En dan natuurlijk een big ass tv erbij8-)

Well exactly wat ik nu denk , nu ik die soundbar heb
Gans de ht eruit, en een grotere tv nemen (65 inch ofzo)

Ivm nog betere soundbar..
Die zal er ongetwijfeld zijn ameo ofzo maar daarvoor 1500 extra euro neerleggen om dan eigenlijk quasi geen verschil te horen, hoeft voor mij niet meer.
Het geluid dat er nu uit mijn soundbar komt (via shield) is echt zo super
Ik zou niet weten wat ik nog meer moet horen
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jake Jake , en ik die dacht dat ik alleen was :)

Vorig jaar bijna op het punt gestaan om dit te doen en hier zelfs mijn processor en versterkers aangeboden, maar na een weekje of twee me toch bedacht.

Als er er ooit van komt dan zou het wel een soundbar worden met satelliet voor surround, al dan niet afneembaar zoals bij de JBL of gewoon aparte satellieten.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Enkel bij tv (decoder)

Niet bij film/serie
Bij film is het gewoon vet dat hij qua bas niveau in het midden staat
Zou kunnen aan de decoder liggen ook

In elk geval, super tevreden hier, nogmaals, ik zei weinig nut van de ht in eigenlijk
Soit, ik zit er bijna nooit

Vreemd eigenlijk... Want ik heb hetzelfde gedaan en heb na enkele jaren de soundbar weer verkocht omdat ik niet gewoon kon raken aan het geluid dat duidelijk minder was. Surround was er al helemaal niet bij mij ondanks dat het een Atmos soundbar was van Yamaha dat rond de 2 000 euro toen als prijs had. Ik had daar mijn SVS sub op aan gesloten en de soundbar had duidelijk onvoldoende power om die sub aan te sturen. Maar dat is misschien nu niet zo uitzonderlijk want die SVS is en blijft een beest... :D

Anyway. Ik ben dus terug gegaan naar een 7.1 maar wel in mijn living. Dedicated zie ik mij echt niet meer doen omdat het er gewoon niet genoeg van komt. Thuis in de leefruimte geniet ik daar wel dagelijk van...

Maar een mooie, WAF proof, surrond is volgens mij een blijvertje.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Jake Jake , en ik die dacht dat ik alleen was :)

Vorig jaar bijna op het punt gestaan om dit te doen en hier zelfs mijn processor en versterkers aangeboden, maar na een weekje of twee me toch bedacht.

Als er er ooit van komt dan zou het wel een soundbar worden met satelliet voor surround, al dan niet afneembaar zoals bij de JBL of gewoon aparte satellieten.

Doen
Ik had /Was dit niet van plan voordat ik de soundbar had, ook niet aangekocht met die mening.
Maar nu ik de soundbar heb, wel van mening lol
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vreemd eigenlijk... Want ik heb hetzelfde gedaan en heb na enkele jaren de soundbar weer verkocht omdat ik niet gewoon kon raken aan het geluid dat duidelijk minder was. Surround was er al helemaal niet bij mij ondanks dat het een Atmos soundbar was van Yamaha dat rond de 2 000 euro toen als prijs had. Ik had daar mijn SVS sub op aan gesloten en de soundbar had duidelijk onvoldoende power om die sub aan te sturen. Maar dat is misschien nu niet zo uitzonderlijk want die SVS is en blijft een beest... :D

Anyway. Ik ben dus terug gegaan naar een 7.1 maar wel in mijn living. Dedicated zie ik mij echt niet meer doen omdat het er gewoon niet genoeg van komt. Thuis in de leefruimte geniet ik daar wel dagelijk van...

Maar een mooie, WAF proof, surrond is volgens mij een blijvertje.

Dat bedoel ik, je koopt dan een soundbar van 2000 euro..
Ik durf te gokken dat mn jbl een pak beter klinkt :p

en goedkoper is
Echt, ik wil gerust een demo geven hier
De surround/atmos is er wel degelijk !
Vergeten melden in de review maar er is ook een calibratie methode aanwezig voor de surround weergave !
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat was allemaal mogelijk bij die van mij ook. Verschillende keren met de microfoon de instellingen afgelopen. Ik had wel geen boxen die ik er kon afhalen voor aan de zijkant te hangen. Ik had bv wel 4 HDMI ingangen en 1 uit. Dus ruim voldoende voor digicorder, xbox, shield.

Maar bij een soundbar staat of valt alles met de ruimte volgens mij. Wat bij de ene goed is, zal daarom bij andere niet het geval zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat was allemaal mogelijk bij die van mij ook. Verschillende keren met de microfoon de instellingen afgelopen. Ik had wel geen boxen die ik er kon afhalen voor aan de zijkant te hangen. Ik had bv wel 4 HDMI ingangen en 1 uit. Dus ruim voldoende voor digicorder, xbox, shield.

Maar bij een soundbar staat of valt alles met de ruimte volgens mij. Wat bij de ene goed is, zal daarom bij andere niet het geval zijn.

Het feit dat ik ze naast me kan zetten is echt een hemelbreed verschil.
Ik blijf er verwonderd bijstaan dat niet meer merken dit doen.
Is echt subliem
Zelfs de beugels zaten bij mn soundbar zowel voor de base als voor de satellieten
Vooral in de woonkamer is het handig, wanneer je klaar bent, je de satellieten gewoon terug kan opbergen aan de base
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Soundbars zijn een extreme evolutie aan het ondergaan. Dus wie weet waar zitten we ergens met enkele jaren... Vooral omdat nu meer en meer echt speaker merken er op concentreren terwijl ze dat vroeger te min vonden...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Doen
Ik had /Was dit niet van plan voordat ik de soundbar had, ook niet aangekocht met die mening.
Maar nu ik de soundbar heb, wel van mening lol
Niet meteen want andere kosten. Nu mijn versterkers en luidsprekers zouden zeker een soundbar bekostigen en dan heb ik nog wat over voor een reis ... Uh nee ja dat gaat niet meteen lukken zeker :)
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Ziet er goed uit.
Damn ,kheb soms veel zin om m'n A/V meuk buiten te smijten en dat te vervangen door een deftige soundbar zoals die JBL of eventueel iets anders of nog beters als die er is?
En dan natuurlijk een big ass tv erbij8-)
Mja, van’t zelfde hier. Sinds ik de HT heb omgebouwd tot combi bureau / mediaruimte al meermaals gedacht dat een goeie soundbar toch wel simpeler en strakker zou zijn dan die 2 vloerstaanders, center en nog eens 2 SVS subs 🤣. Surround & Atmos is er nu ook al een tijd niet meer en eigenlijk nog niet zo heel erg gemist.

Dus ja, een soundbar spreekt wel meer en meer aan. Anderzijds een on-wall LCR zoals de M&K M70’s staat ook niet mis (+ huidige subs), maar da’s dan weer een heel andere prijsklasse. We zien wel wat het wordt, kans is groter dat de boel nu gewoon blijft staan zoals het is 🤷‍♂️
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Probleem is dat je dikwijls niet zo veel geld krijg van je oud gerief. Dan is het altijd zonde om het weg te doen...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Waarom geen 5.1 in de woonruimte? Met een beetje puzzelwerk en creativiteit kan je nog steeds genieten van een top setup, die esthetisch in een leefruimte blent. Staan op het internet genoeg mooie voorbeelden...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Waarom geen 5.1 in de woonruimte? Met een beetje puzzelwerk en creativiteit kan je nog steeds genieten van een top setup, die esthetisch in een leefruimte blent. Staan op het internet genoeg mooie voorbeelden...

Waarom wel als je tegenwoordig met een soundbar bijna even goed zit? En een pak rustiger is in de woonkamer?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
.... maar naar mijn gevoel is er tussn een dedicated ht en een soundbar een waaier van mogelijkheden. Ik zou het niet zo zwart wit stellen als jij aangeeft.

Er bestaan tegenwoordig zoveel verschillende types van speakers en modellen dat er voor ieder wel wat wils is, je kan ze ook laten inbouwen enz.


ik zou zelfs durven te stellen dat een paar mooi geplaatste speakers of 5.1 beter klinken dan een soundbar en middels wat opzoekwerk en eventueel professioneel advies ook rustig in de ruimte kunnen blenden.

Is het makkelijk, denk het niet en waarschijnlijk ook nie goedkoop.

Voor diegene die liever een soundbar willen .. dat natuurlijk ook... niks mis mee klinkt nie slecht en een pak goedkoper...