• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbars anno 2021

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
.... maar naar mijn gevoel is er tussn een dedicated ht en een soundbar een waaier van mogelijkheden. Ik zou het niet zo zwart wit stellen als jij aangeeft.

Er bestaan tegenwoordig zoveel verschillende types van speakers en modellen dat er voor ieder wel wat wils is, je kan ze ook laten inbouwen enz.


ik zou zelfs durven te stellen dat een paar mooi geplaatste speakers of 5.1 beter klinken dan een soundbar en middels wat opzoekwerk en eventueel professioneel advies ook rustig in de ruimte kunnen blenden.

Is het makkelijk, denk het niet en waarschijnlijk ook nie goedkoop.

Voor diegene die liever een soundbar willen .. dat natuurlijk ook... niks mis mee klinkt nie slecht en een pak goedkoper...
Uiteraard.
Een dedicated zal altijd beter zijn.. toch zeker wanneer je ook daar naar kwaliteit gaat.
De vraag is, of je dit wel in je woonkamer wilt
Ik ken geen enkele woonkamer die de perfecte ruimte heeft om dergelijke 5.1 onopvallend te plaatsen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Maar ik ken ook geen enkele woonkamer dat perfect is voor een soundbar te plaatsen... Voordeel van een 5.1 is dat je wat kan schuiven met boxen waardoor je wel beter resultaat hebt. Die mogelijkheid heb je amper bij een soundbar.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Maar ik ken ook geen enkele woonkamer dat perfect is voor een soundbar te plaatsen... Voordeel van een 5.1 is dat je wat kan schuiven met boxen waardoor je wel beter resultaat hebt. Die mogelijkheid heb je amper bij een soundbar.

Goh jah, meningen verschillen
Een soundbar hoort volgens mij altijd thuis onder de tv
Dus optimaal plaatsen is wel mogelijk.
Het geluid daarentegen (ik weet dat je dat bedoelt) is idd niet altijd goed, maar dat komt dan door de sattelieten die je niet altijd kunt plaatsen, hoewel.. das eigenlijk hetzelfde als met 5.1 he
Voordeel van mijn satellieten bij de jbl is dat je ze gewoon letterlijk naast je kan leggen

Met 5.1 heb je altijd speakers die her en der staan
Dat hoef ik niet in mn woonkamer . :)
Maar elk zn ding he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De meeste soundbars hebben geen satellieten. Indien ze dit wel hebben helpt het juist wel om een betere surround ervaring te hebben. Als die dan ook nog eens wireless zijn, zoals het systeem dat jij hebt is dat uiteraard ideaal. Maar de meeste (alle?) soundbars werken met het reflecteren van de geluidsgolven om de surround ervaring op te wekken. Die techniek is sterk afhankelijk van de grote van je ruimte, inkleding, ...

Leuke aan de techniek van soundbars is dat ze daardoor ook meer en meer kleinere en vooral dunnere boxen maken. Die dus minder snel opvallen in een leefkamer. Het inwerken van boxen is uiteraard ideaal maar dat betekend serieuze verbouwingen... Dat zie ik de meeste niet doen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Wat mij nog het meeste stoort in de leefruimte is de tv en tvkast niet de speakers... :) als rollable tv’s ooit betaalbaar worden zal het rap geklonken zijn. Tvkast is Ikea brol, moet ook eens vervangen worden door een deftige kast...