• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbars anno 2021

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Beslist: ik ga voor de jbl
Het enige dat me ietwat tegenhoudt is het magnetisme..
Ik hoop zeg maar als je die wekelijks 2 a ' keer loskoppeld, dat nog steeds goed zal gaan na 5j of langer
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hoewel zucht, ik kan me nog bedenken als er een waardig alternatief is... (zonder rears) die even goed zijn met sub en cast functionaliteit hebben
Maar zover ik weet is er echt weinig of geen concurrentie
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Beslist: ik ga voor de jbl
Het enige dat me ietwat tegenhoudt is het magnetisme..
Ik hoop zeg maar als je die wekelijks 2 a ' keer loskoppeld, dat nog steeds goed zal gaan na 5j of langer
Magnetisme ? Al koppel je die 100x per uur aan of af, magneten verliezen vrijwel nooit onder normale omstandigheden iets merkbaars van hun sterkte.
Vraag anders bij JBL welke magneten gebruikt zijn, Neodymium of Ferriet
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Magnetisme ? Al koppel je die 100x per uur aan of af, magneten verliezen vrijwel nooit onder normale omstandigheden iets merkbaars van hun sterkte.
Vraag anders bij JBL welke magneten gebruikt zijn, Neodymium of Ferriet

Dat stelt me gerust.
Dus daar zou jij niet van wakker liggen

Is die rtings een betrouwbare site voor reviews en vergelijkingen want die jbl scoort echt wel goed..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
W Wrestlemaniac

Wat heb jij dan gedaan? Of nog steeds de gewone setup.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nope, ik zie het extra nut niet.
Ik ga nu al atmos hebben he via shield. Das genoeg
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb de soundbar jbl bar 9.1 nu al een tijdje.

Toch even een korte review

Looks: niks op aan te merken, zowel de sub, als complete soundbar oogt vrij netjes. Compacter zelfs dan mn vorig lomp model sonos playbar
TV kijken: dialogen soms moeilijk verstaanbaar, vooral door te hoge bas. Ik moet telkens mn bas op het minste zetten anders klinkt het gewoon onnatuurlijk
netflix: onvoldoende getest met surround sound: blijkbaar toch echt moeilijk atmos titels te vinden
Film via shield:
Uitvoerig getest! Plaats je de satellieten aan de soundbar dan klinkt het super. Mooie bas (halverwege stand) en echt knap geluid.
Echter , en hier springt die soundbar echt volledig in het oog !! Plaats je de sattelieten naast je (dit gaat zo makkelijk en erg handig, dat feitelijk alle soundbars dit zo zouden moeten doen) en speel je dan een film af in atmos. ... miljaar dan gaat de wereld open !
Echt
Ik sta stom verbaasd wat er uit die soundbar komt ! Zo erg zelfs dat ik me afvraag waarom ik boven nog een ht heb !
Echt! Erg knap !!!
De sub, surround en atmos: werkelijk het compleet plaatje!!!
Mn vrouw zei het zelf en al aan 2 mensen demo gegeven die onmiddelijk dezelfde gekocht hebben, en dat voor zo'n lage prijs !! Echt ik snap niet hoe ze zoiets kunnen creeëren aan zo'n lage prijs.
Die zei oo:k: en nu nog een grotere tv en dan mag de ht boven weg :p
Wie weet.
Echt zalig !
En dit vanuit mn zetel p:
Ik sta enorm versteld.

Wat muziek betreft: onvoldoende getest.

Aansluitingen/features: Deze heeft chromecast wat voor mij het nu wel erg makkelijk maakt, ook de integratie met google home en home assistant werkt perfect.
Het enige minpuntje mss is dat de soundbar idd maar 1 hdmi in heeft.

Verder heb ik ook nog een probleempje (wat ik nog moet uitzoeken) dat mn digicorder die op de tv zit, en mn shield op de soundbar... dat wanneer ik tv kijken wil starten (middels harmony) de digicorder/tv soms flipt (hdmi cec probleem?) hij springt op hdmi 1 da,n 2 (shield) dan terug 1 dan terug 2 enz
Soms duur het even eer hij op de juiste hdmi blijft. Zelf weinig cec ervaring
Bij film kijken gaat het wel altijd goed

Slot: enorm , maar enorm tevreden vd soundbar
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and Stiibun

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Net even digicorder bekeken abij hdmi instelling
Audioconversie staat op geavanceerd homecinema ipv pcm hoe het eerst stond, ik neem aan dat dit nu wel goed is?
CEC op de digicorder moet ook aan staan?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Als je een harmony of andere slimme remote gebruikt zet je dat volgens mij beter uit. Das om bv ook je tv uit te zetten als je digicorder uit zet. Maar dat heb je dan niet nodig...

Klinkt goed die soundbar. Maar zijn maar 2tal hdmi’s aansluiting op zeker?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nu geen problemen meer met cec
2 hdmi ja,, 1 in (voor de shield) en 1 out naar tv
Dus mn digicorder op de tv rechtstreeks
Voor mij is dit ook voldoende vr de woonkamer
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Net even digicorder bekeken abij hdmi instelling
Audioconversie staat op geavanceerd homecinema ipv pcm hoe het eerst stond, ik neem aan dat dit nu wel goed is?
CEC op de digicorder moet ook aan staan?
Ben je dan toch terug overgeschakeld naar Telenet?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ach, zat op het verkeerde spoor omdat je sprak over een digicorder
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Orange heeft ook digicorders, hoewel zij het liever een TV-decoder noemen.
 
Laatst bewerkt:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Merci voor de review! :)

TV kijken: dialogen soms moeilijk verstaanbaar, vooral door te hoge bas. Ik moet telkens mn bas op het minste zetten anders klinkt het gewoon onnatuurlijk

Da's wel een heel belangrijke... Ik vraag me af, heb je dit altijd zo (ook in film / serie) of enkel bij "normale" TV kijken? En waarom laat je de bas dan niet gewoon laag staan, of is het dan te laag?