• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Spelconsole voor kids & Gezin

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Hallo,

einde jaar komt in zicht, en we overwegen een spelconsole te kopen voor onze kinderen ( waar ik stiekem ook wel eens wil van kunnen genieten)

wat is jullie advies?

1) kinderen zijn momenteel 6 en 7 2) Ik wil de console kunnen integreren in de HT. Dus met goede ondersteuning van beeld en klank + console liefst wegwerken in een kast en aansturen via harmony). 3) is Nitendo wii U de enige optie? Of zijn er andere consoles die ook spelletjes aanbieden voor 7 jarigen en het gezin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Goh. Ps4 , wii u meer vr kids maar ga je zelf nt op spelen.

Pak direct een ps4
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
alle 3 major consoles heb je games op voor kids en ouderen , ( disney infinity , skylanders , ....)

is kwestie van keuze , mss de moment om een xbox one slim te gaan halen ( ingebouwde uhd blu ray speler ) en 2tb opslag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
De sterkste van den hoop natuurlijk, PS4 !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
djaxx zei:
De sterkste van den hoop natuurlijk, PS4 !
xbox one s is sterker , meer opslag , uhd blu ray speler , en zelfde prijs
1f609.png
+ heel veel arcade games te downen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik had verwacht dat jullie de Nintendo zouden aanraden...nu ja ik ben een kompleete leek in die deingen (de laatste keer dat ik nog eens "echt" heb gegamed is 25 jaar geleden
1f609.png


welke spelletjes voor 7 jarigen zijn er zoal op PS4/Xbox (bestaan daar lijstjes van?) Zijn deze spelletjes multiplayer? hebben ze ook (eenvoudige) sportspelletjes zoals vb. tennis etc...

hoe zit het met die speciale kontrollers ( Xbox kinetics?) Zou ik die er meteen bij kopen of niet de moeite
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
kinect is voor kids wel leuk . Goh veel Disney spelletjes. Allemaal multiplayer. Vooral infinity en Skylanders heel populair . Interessante aan ps4 en xbox is dat er veel meer keuze is in games dan voor wiiu . En als ze wat ouder zijn en online spelen tegen vrienden. Dat de kans voor zelfde console veel groter is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bedankt!


we gaan voor de Xbox one S.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Na wat verder marktonderzoek, heb ik nog een aantal praktische vragen m.b.t; de Xbox one S.

1) op de MS website geven ze aan dat je een verbinding moet maken met de AVR middels optische poort. ik veronderstel dat je ook de HDMI out poort kan gebruiken zonder rechtstreekse verbinding van Xbox naar TV?

2) met name de oudere "Kinect" spelletjes zien er leuk uit voor de kinderen (denk ik..) kan je die ook spelen op de X-box one s?

3) de controllers bij Xbox werken op AAA baterijen, dat lijkt me een vervelend gedoe, gaan die lang mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
1) ik heb de mijne ook gewoon via hdmi aangesloten op avr zonder problemen

2) even kijken in backwards compatibility list , meeste kinnect games ( zeker van ms zelf) werken gewoon op de one

3) je hebt ook een battery pack en dan worden het herlaadbare batterijen , gewone batterijen gaan ongeveer een 15 - 20 u mee , hangt ervanaf hoe intensief natuurlijk

ikzelf heb een battery pack gekocht via wish voor 8€ en dit werkt heel goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
mercie,

hoe zit dat eigenlijk met die games? kan je de games op BR kopieren op een NAS en dan via LAN gamen? voor wat kan je de interne HD gebruiken? ik veronderstel dat de meeste games beschikbaar zijn via BR/DVD of zijn er games die je enkel kan streamen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de games worden op de interne hd geinstalleerd zodat ze sneller laden , ook kan je games gewoon via de store kopen en ineens installeren op de interne hd , voor online gamen moet je xbox live gold nemen , dit kost 60€ per jaar maar je kan dan wel elke maand 2xbox one games en 1 xbox 360 game downloaden , dus ja de interne hd gaat redelijk snel vol zitten , streamen van nas gaat helaas niet lukken ,

als de games interresant zijn koop ik ze zogezegd via mijn xbox live gold abbonement ( gratis staat er dan bij ) , maar installeer ze nog niet op mijn hd ( om ruimte vrij te laten ) als ik dan zin heb om deze game te spelen download ik het even en als ik de game terug moe ben zwier ik ze van mijn hd af , dan blijft deze wel in uw lijst staan maar neemt geen hd ruimte in beslag
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
zou je niet nog eens de PS 4 overwegen? Is echt een beest van een machine. Als je anno 2016 nog oplaadbare baterijen moet gaan kopen voor een controller dan zijn ze daar niet goed bezig zou ik zeggen. INterface is super, hou ook rekening dat de meeste vrienden ook eerder een ps4 zullen hebben, belangrijk voor online battles in de toekomst. MEer en betere games. Heb vroeger de xbox ook gehad en de overstap was beste dat me ooit is overkomen. kids games moet ik wel beetje antwoord schuldig blijven, ben ik niet echt mee bezig maar ps zou ps niet zijn als die er niet massaal zouden zijn. En dan praten we nog niet over hoe slecht die xbox controllers wel in de hand liggen, bij playstation zijn deze echt perfect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heeft de PS 4 ook een variant voor Kinnect? Trauwens, Ik bemerkt dat de meeste van die kinnect games nogal oud zijn. klopt da? Is de hype voorbij dan?

zijn er websites die een goed en volledig overzicht geven van alle games/platform?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
playstation move is echt geen vergelijk met Kinect . Eerder met de Wii. Batterijen is een eenmalige kost .voordeel is als ze stuk zijn is het gewoon vervangen en niet een nieuwe controller moeten kopen . Ik had persoonlijk met controller net een verschillende ervaring vooral de triggers van Xbox zijn echt een heel stuk gevoeliger/beter. Blijft natuurlijk kwestie van voorkeur .
 
Laatst bewerkt door een moderator: