• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sport Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Die hadden we hier nog niet
263a.png
Wat doen jullie van sport?   Dit weekend in Amsterdam loopschoenen gekocht van Asics. Ik heb ook de test gedaan en laten kijken hoe ik juist stap.. vooral na mijn ongeval geen overbodige luxe. Ik ga het dus terug proberen om te lopen... ik zal wel zien of het gaat of niet. maar ik kom zot als ik niet loop.   Dit ga ik dus in januari proberen te doen , zou graag terug 10km kunnen lopen maar zal al blij zijn als 3 km terug zou gaan. Afwisselend met fietsen buiten/op de rollen... zou ik toch terug wat fysiek moeten kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Tennis : zo'n tweemaal per week. Vaak ook dubbel, vind ik nu eigenlijk zelfs leuker dan enkel.   En veel wandelen (met mijn hond). Is niet echt sport, maar toch ook beweging hé
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zwemmen ,diepzeeduilken alhoewel ik nu meer een zondagsduiker ben en vroeger iedere week!

Skien en snowboarden!


That's it
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik ga proberen om dit jaar de Step op zolder meer te benutten en nog meer met de fiets naar het werk te gaan, lijkt me al een goed begin om niet vast te roesten
263a.png
Verder zie ik wel, waar er nog mogelijkheden zijn... om te sporten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
In November begonnen met tennislessen. Hopelijk beetje een aanvaardbaar niveau tegen de zomer..   Daar bovenop ga ik ook nog regelmatig duiken. Maar dat ligt in de winter wel een beetje stil vermits ik geen droogpak heb. Heb wel nog maar een 40tal duiken op mijn palmares staan. Ik ben er mee bezig sinds zomer van 2012. Sinds lente van 2013 heb ik mijn eigen gerief en ga ik regelmatiger duiken. Welk niveau ben jij BuDDHa?   Ben daarbij ook lid van een duikclub waarbij ik 1x per week ga zwemmen. Maar dat ligt nu ook stil tot eind Februari.   Ik probeer ook 1 per jaar te gaan skien. Helaas heb ik voor deze winter nog geen skivakantie geboekt. Ook niet zeker of het er van zal komen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ah duiken ... Waar is de tijd ... Ben op 16 jaar begonnen en had 3* CMAS met ongeveer 600 gelobde duiken in verschillende watertjes over de hele wereld. Leuke tijd, maar beetje uitgekeken en het kost allemaal ook wel redelijk veel tijd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Vroeg begonnen,eerste duik aan 10 jaar,daarna in de duikersclub van leger te Koksijde (Diepzeeduivels en nog met 1-traps automaten)mijn CMAS 1ste ster behaald, daarna verder gedaan tot 3-ster, ging weekelijks duiken vooral Oosterschelde en Noordzee. natuurlijk ook in het buitenland o.a. Middellandse zee, Rode Zee, Indische Oceaan, Seychellen, Thailand, Truk Lagoon in de Filipijnen en Bali.Later mijn Nitrox brevet gehaald en ook lid geweest van Navy Diving Team die oa onze koning trainde. Ben vooral zot van wrakken maar na en duikongeval duik ik nog slechts in heldere wateren! 2 duikmakkers zijn een paar jaar daarna omgekomen op dezelfde plaats in de Noord-Zee!

Nu duik ik nog slechts op vakantie en zou mijn weer eens moeten inschrijven in een duikclub gewoon om te trainen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
@BuDDHa, klassiek duikongeval type "decompressie" of eerder mechanism (longen/oren/...) ? Ben zelf altijd gespaard gebleven van ongevallen, alhoewel we ook onze portie "zottekes" gedaan hebben ... :blink:   Ben ermee gestopt toen we aan onze bouw begonnen zijn, omdat we alles zelf in beheer hadden etc gewoon 0,0 tijd op overschot en daarna nooit meer "de vonk" overgeslagen. Tja, hobbies komen en gaan wel eens...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Geen lopers hier?
Helaas ik niet, maar dat wist je al
1f609.png
Gelukkig zijn er zeer veel alternatieven om wat aan beweging te doen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Geen lopers hier?
Tja lopers, ik loop (probeer) wel enkele keren per week 7km-10km en doe oa 16 Maart mee met de Antwerp Urbain Trial enzo. Tempo is eerder "traag" (max 12km/uur) dus geen hardloper van 14-15km/uur ofzo.

Maar helemaal niet "professioneel" met specifiek trainingsschema's - voeding etc Moet de balans vinden om de knietjes niet teveel te belasten. Heb ook een simpel Eddy Merckx fietske staan dat ook wel eens buiten komt (ga ik meer tijd voor proberen te maken) om es los te rijden van tijd tot tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ewel das zeker mooi he, ik zat ook op dat niveau en hoop er terug te komen.

Heb je interessante loop apps? V
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Pff, loop trouwens zelfs zonder Polar/Hartslagmeter ... Moet er eens ene halen maar ik voel zelf ongeveer in welke zone ik zit. Ik heb BuddyRunner wel op mijn phone staan maar gebruik da ni altijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Android of ios? Wat is het juist?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Gewoon trainingsapp op Android, misschien ook voor ios weet ni, maar trainingsapp gratis zoals er 100'en zijn tegenwoordig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ga runkeeper gebruiken denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
@Jan


Was een decompressie ongeval!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
ik ga 1x per week gaan squashen met een vriend van me. Spijtig genoeg moet ik meestal het onderspit delven.
2639.png
Joggen doe ik meestal vanaf de lente, als het weer wat beter wordt!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
3-4 keer in de week 45 min lopen in combinatie met 45min - 60min gewichten heffen
 
Laatst bewerkt door een moderator: