• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

stottering bij afspelen media

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik zit momenteel met een klein probleempje, namelijk dat kodi soms een kleine stottering geeft bij het afspelen van materiaal. Eigenlijk heb ik dit sinds ik m'n NAS heb, ik heb sindsdien ook m'n router geupdate maar nog steeds geeft hij regelmatig gestotter. Er wordt media van verschillende hdd's gespeeld dus daar kan het niet aan liggen. Fysieke blu rays speelt hij zonder probleem.

Ik speel alles af op m'n htpc. Een zelfbouw met een AMD 5350 APU, dus die zou geen probleem mogen hebben met HD materiaal. Het gestotter was er niet toen ik via een usb hdd speelde op de htpc.

Gebruikte materiaal:

- synology ds1515
- htpc met windows 7 en kodi isengard
- linksys router met gigabit ethernet poorten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Update je kodi, serieus nog isengard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik heb vorige week een hoop krypton geïnstalleerd en de kleuren trokken op niets meer, alles was een pak grauwer en kleurlozer geworden, dus Isengard terug geïnstalleerd, doet wat het moet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Carrion zei:
Het gestotter was er niet toen ik via een usb hdd speelde op de htpc.
Dan moet het ergens een netwerk-probleem zijn... Je kan anders eens de buffer in kodi aanpassen zodat hij lokaal meer opslaat en minder netwerk moet trekken:
http://kodi.wiki/view/HOW-TO%3AModify_the_video_cache

edit:
Kijk op de NAS bij het 'taakbeheer' naar de doorvoer van het netwerk, zie of je daar die pieken/dalen terug kan vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
demon zei:
Dan moet het ergens een netwerk-probleem zijn... Je kan anders eens de buffer in kodi aanpassen zodat hij lokaal meer opslaat en minder netwerk moet trekken:
http://kodi.wiki/view/HOW-TO%3AModify_the_video_cache

edit:
Kijk op de NAS bij het 'taakbeheer' naar de doorvoer van het netwerk, zie of je daar die pieken/dalen terug kan vinden
Ik heb de buffer aangepast en tot nu toe geen problemen meer ondervonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Carrion zei:
Ik heb de buffer aangepast en tot nu toe geen problemen meer ondervonden.
De buffer op zich helpt al heel wat! In mijn geval mag kodi cachen zoveel als de opslag het toelaat, werkt perfect :). Goed dat het gelukt is
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: