• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Stroomvoorziening HT

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb op de zolder een aparte kring (20A) en ik zou volgende apparaten moeten voeden:
Arcam AVR550
Arcam P7
Projector
Vero 4K+
Bluray speler
Sonos Connect
Buttkicker LFE
2 x JL Audio E112
Telenet digibox
Ubiquiti UniFi Switch 8-60W
Hue bridge

Zouden jullie het allemaal op 1 kring hangen (rekening houdend met eventuele uitbreiding)?
Ik heb ook nog een aparte kring voor de andere zolderkamer, maar daar gaat nooit veel komen, dus die kan ik ook nog gebruiken.
De paar stopcontacten die daar komen, kan ik wel aan de kring van het ventilatie systeem hangen.
En als ik 2 kringen zou gebruiken, hoe zou ik het dan verdelen?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Vroeger in mijn kot had ik maar 1 kring en daar hing alles aan ....dus heel de installatie van versterkers , processors,subwoofers , de projector computer maar ook het licht en de airco en dat gaf totaal geen probleem.
Versterkers en dergelijke stonden wel achter zo een premier maar dat was meer omdat ik de keten dan gewoon kan uitschakelen zodat er niets in stand-by bleef staan .

Nu is het iets meer gespreid over 2 kringen maar dat is meer omdat het zo beter uitkwam .
(er waren al stopcontacten maar heb er een paar bijgezet en een nieuwe kabel leggen was gemakkelijker dan aftakken op die stopcontacten en aangezien dat ik dan ook nog een zekering over had ....)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik zou dan proberen de "low cost brol" aan 1 kring te hangen : hue / switch / telenet / butkicker /sonos => dikwijls voorzien van de goedkoopste chinese schakelende voedings-adapterkes die wel wat brol op het 50Hz net zetten. (mah bon, de "Vero" en "Bluray" vallen hier denkelijk ook onder...)
De andere kring : arcam / PJ / Vero / Bluray / JL subs

Ik denk in de praktijk dat je er niets van zou merkens zelfs als je alles op 1 kring zou zetten...toch niet indien de electriciteit wat recent & deftig is.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Sluit me aan bij Jan, je receiver en versterker verbruiken waarschijnlijk 80% van het totaal. Als je kan zou ik die op een aparte kring zetten.
Je kan eigenlijk zelf uitrekenen hoeveel,alles ong. Verbruikt ...

hou er ook rekening mee dat moest er dan toch iets gebeuren, de brandverzekering de verantwoordelijkheid op u kan schuiven als je vb. 20 toestellen op een stopcontact gaat zetten. Ik dacht ook dat je Max 7 stopcontacten per kring mag hebben...
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
8 en van die stopcontacten die aan elkaar hangen (ge weet wel 2,3 of 4 ) tellen als 1 stopcontact .

Uw verzekering gaat moeilijk kunnen kontroleren hoeveel toestellen er op één kring hangen ...daarvoor dient uw zekering .
Als de kring teveel belast wordt schakelde die de de stroom af .
Bij een versterker is het uitgangs vermogen niet wat hem uit de priester trekt hee . ;)
Zou de huishoudens niet willen tellen die zo een cascade schakeling maken met van de stopcontactblokken achter elkaar . ;)

(Natuurlijk als ge die onzin gelooft van die zuivere stroom omdat ge een audiovisuele stroomkabel en zekering gebruikt ....tja dan is het een must dat ge meer kringen legt héé . ;) )
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als uw kot afbrand zal de verzekering een expert aanduiden die de oorzaak van de brand gaat bepalen. Als blijkt dat uw elec installatie niet voldoet aan de norm, of je hebt zitten sjoemelen zullen zede rekening naar u doorschuiven.

klopt drie stekkers naast elkaar tellen als een.

Als ge nog de keuze hebt om een aparte kring te voorzien why not....
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
'k mag hopen dat als je nieuwe kringen "trekt" je het volgens de arei doet en toch laat keuren - dan hoef je niet wakker te liggen van verzekering bij "wat als"... toch? Skoebie heeft gelijk met wat hij hierboven aanhaalt...daarvoor dienen zekeringen toch?
Verder had ik 6 aparte lichtkringen voorzien en 7 kringen voor stopcontacten. Met het oog op aparte bediening van die kringen, om brol bij brol te zetten, wat stroomvreters van eindbakken/airco te scheiden/apart te houden edm.. zoveel extra werk is dat niet hé als je toch bezig bent...
'k was als de dood voor gebrom/geruis door speakers... en alles was perfect OK, tot een gegeven moment: op een keer startte een soort hoog freq geluid door de speaker op het moment dat airco opstond. Bleek een zekering te zijn - 't was een nieuwe hoor, maar blijkbaar iets mis mee. En dan later toen de Shield erbij kwam ook een geruis waar ik zot van werd - hoorbaar bij stilte dus dat moest weg. Na énorm veel trial en error pas weggekregen door te gaan werken over xlr (terwijl de oorzaak de hdmi kabel). Ne laptop/pc (en dan vooral windows) brengt ook gerommel mee pffttt... heb daarvoor zelfs connectie naar andere verdiep op een kring van den bureau. Eenzelfde desktop met daphile geinstalleerd bv, niets hoorbaar.. zoals het moet. Dus ja, de theorie komt niet altijd overeen met de praktijktest denk ik dan...