• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kabel(s) Subwoofer aansluiting in de muur

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
In ons nieuw huis zou ik een subwoofer kabel willen trekken van aan de TV kast naar de achterkant van de living. Dat zou mogelijks een goeie locatie kunnen worden voor een subwoofer.
Ik zou aan beide kant een afdekplaatje willen hebben dat in de muur zit, zodat het er netjes uitzien indien er toch niks wordt op aangesloten. Weet er iemand waar je zo'n plaatjes van vinden voor subwoofer kabels? Subwoofer kabel heb ik al gevonden de lopende meter, maar nog geen afdekplaatjes.

Een alternatief is zo'n SVS wireless module, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die modules zijn?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Die aansluitkabels zijn toch meestal gewoon "CINCH" ? Die heb je toch bij alle merken ?
Google maar eens op "cinch muur stekker" . Niko, Gira, BTcino etc hebben die toch allemaal? Ik heb er hier ook in m'n muur gestoken 15 jaar geleden.
Newflash : nooit gebruikt ;-)

Je moet de constructie/aansluiting dan wel deftig doen hoor, signaaltje is zwak en hoe minder storing hoe beter...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die aansluitkabels zijn toch meestal gewoon "CINCH" ? Die heb je toch bij alle merken ?
Google maar eens op "cinch muur stekker" . Niko, Gira, BTcino etc hebben die toch allemaal? Ik heb er hier ook in m'n muur gestoken 15 jaar geleden.
Newflash : nooit gebruikt ;-)

Je moet de constructie/aansluiting dan wel deftig doen hoor, signaaltje is zwak en hoe minder storing hoe beter...
Vandaar dat ik aanraad het met gewoon een kabel te doen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Met een gewone kabel kan ik het niet doen, tenzij de sub naast het TV meubel zou staan. Maar dat zou ik liever niet doen want daar is passage.
In de hoek achteraan de living zit hij uit de weg en niet zo zichtbaar. Maar dan moet ik wel een kabel tot daar krijgen. Langs de wanden gaat niet want hij moet een deur passeren. Daarom dat ik hem graag onder de vloer zou laten leggen.

Neem ik dan best zo'n cinch muuraansluiting, maar met afgeschermde subwoofer kabel er tussen? Of kan je dat niet aansluiten? Want die gewone cinch kabeltjes hebben niet veel afscherming denk ik.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja in zo'n potteke is het altijd wat prullen om een deftige aansluiting te realiseren, maar het gaat wel. Je mag de kabel ook best niet te scherp buigen enz. Dan kun je inderdaad zoiets doen. Alternatief, je kan tijdens de bouw een echte subwoofer-cable (met cinch en al) ook in een potteke steken en gewoon met afdekplaatje erdoor laten komen. Maar dan moet je toch al een goed idee hebben waar alles komt te staan enz.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja in zo'n potteke is het altijd wat prullen om een deftige aansluiting te realiseren, maar het gaat wel. Je mag de kabel ook best niet te scherp buigen enz. Dan kun je inderdaad zoiets doen. Alternatief, je kan tijdens de bouw een echte subwoofer-cable (met cinch en al) ook in een potteke steken en gewoon met afdekplaatje erdoor laten komen. Maar dan moet je toch al een goed idee hebben waar alles komt te staan enz.
Ik lees dat je ook een coax kabel kunt gebruiken voor subwoofers.
Alternatief is inderdaad een potje in de muur met dekseltje op en trekdraad in de buis. Dan kan ik nog altijd een kabel trekken wanneer ik een sub wil zetten.