• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Subwoofer inbouw of draadloos

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Ik ben momenteel wat in dilemma omtrent de optie om een subwoofer in te bouwen in een TV meubel of eerder te gaan voor een systeem om de subwoofer draadloos te maken.

Gezien ik thuis in de woonkamer een zeer beperkte ruimte heb en de plaats waar de TV komt tussen 2 muren zit, denk ik eraan om zelf een TV meubel op maat te maken om al mijn toestellen in op te bergen. Momenteel heb ik nog geen subwoofer omdat ik er de ruimte niet voor heb. Ik zou er mij wel graag eentje aanschaffen en dacht aan de Klipsch R110SW. Ik dacht er aan om deze op de grond te zetten onder mijn TV en het TV meubel er rond te bouwen. De subwoofer heeft aan de zijkanten en bovenkant een 3cm vrije ruimte. Het meubel zal aan de achterkant en de voorkant open blijven. Zou dit een grote impact hebben op het geluid van de subwoofer?


Ik kan de subwoofer ook aan de andere kant van de kamer zetten maar dan moet ik een 30m bekabelen en dat zie ik niet onmiddellijk zitten. Ik dachter dan ook aan als alternatief voor het inbouw een systeem te kopen om de subwoofer draadloos te maken.

Welk alternatief lijkt jullie het beste?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
De beste positie voor een sub is waar hij het best klinkt. Dit kun je alleen te weten komen door te testen in jouw eigen ruimte.
SVS heeft zo'n draadloos systeem om gewone subs draadloos te maken en dat werkt goed naar wat ik gelezen heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
In een woonkamer kan je het soms praktisch niet zetten waar je zou willen natuurlijk... mijn eerste subje ooit - een b&w 675 - had ik op die manier geïntegreerd in een TV meubel en dat werkte "goed" (as in: het was beter dan zonder sub). Dat was een basis van 18mm mdf met een mantel van 4cm plaat rond. Gaf geen krimp. (woog wel enorm veel).
Maar bon, als je dan gaat schuiven met zo'n sub merk je wel dat er betere plekken beschikbaar zijn om het ding neer te poten. En dat weet je pas, zoals Brood aanhaalt, door het te testen...
Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Bedankt voor de reacties. Ondertussen nog wat nagedacht en omwille van de beperkingen ga ik er toch voor opteren om de sub uit het meubel te laten en kiezen voor een draadloos systeem. Dan ben ik vrijer in het plaatsen van de sub en komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.
 
Laatst bewerkt door een moderator: