• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Subwoofer kabel

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Hallo

Zelf heb ik enkel ervaring met subwoofer kabels waar reeds tulpstekker aanhangt.
Momenteel is subwoofer aangesloten met https://www.allekabels.be/subwooferkabel/4891/1285046/tulp-kabel.html .
Nu ben ik opzoek naar een subwoofer kabel om door een wachtbuis van zo'n 7m lang te trekken. Totale afstand tussen receiver(pioneer vsx-924) & subwoofer(svs pb13 ultra) is ongeveer 15m.
Welk type kabel wordt hiervoor best gebruikt om achteraf een tulp stekker aan te solderen?
Ik las enkele ervaringen met 75ohm coax kabels, zijn hier nog betere(prijs/kwaliteit) alternatieven?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
dat is wat je nodig hebt, 75 Ohm kabel inderdaad - zelf gebruik ik Sommer Cable Astral llx 120db (heb ik trouwens ook al voor interlinks gebruikt)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik zat vorige maand met dezelfde vraag :D
75ohm coax is inderdaad een goeie kabel daarvoor. Ik wou dat achter een wandplaatje steken, maar daarvoor heb ik nog geen goeie oplossing gevonden.

Ik las ook van mensen die een coax naar tulpstekker kabels gesoldeerd hebben en die dat dat dan op een coax aansluiting in de muur steken.

Naar de tulpstekkers zelf moet ik nog eens zoeken naar types die geschikt zijn om zelf te monteren/solderen.
 

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
via ali bv - keuze zat aldaar! - zelf wbt-0144 rca's - hangt beetje af van dikte van de coax+ krimpkousje rond etc, heb je tenminste mooi degelijk spul tegen echt betaalbare prijs, initieel "org" gekocht, ik zie/voel/hoor geen hol verschil :p
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
via ali bv - keuze zat aldaar! - zelf wbt-0144 rca's - hangt beetje af van dikte van de coax+ krimpkousje rond etc, heb je tenminste mooi degelijk spul tegen echt betaalbare prijs, initieel "org" gekocht, ik zie/voel/hoor geen hol verschil :p
Super! Dikke merci. Direct bestellen zie.
Wat zou jij doen. De kabel uit de muur laten komen (gaatje boren in afdek plaat) of gewoon vragen aan de electrician om een coax afdekplaatje te voorzien aan de uiteindes van de kabel en dan zelf een coax naar RCA adapter kabel maken?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Super! Dikke merci. Direct bestellen zie.
Wat zou jij doen. De kabel uit de muur laten komen (gaatje boren in afdek plaat) of gewoon vragen aan de electrician om een coax afdekplaatje te voorzien aan de uiteindes van de kabel en dan zelf een coax naar RCA adapter kabel maken?

ik heb over die keuze ook "zwaar" getwijfeld - aan de ene kant ioogt het gewoon iets properder uw kabel aan de muur te stoppen - en dan een mooi afdekplaatje, daarop te pluggen etc - maar andere de andere kant - hoe minder onderbrekingen in uw bekabeling, hoe "beter" - ge soldeert ook beter dan met schroefjes of klemmetjes te werken. Maar het is extra werk en het is iets minder flexiebel als je eens iets moet veranderen ofzo. Dus uiteindelijk heb ik gewoon een XLR afdeplaatje van Niko geplaatst in het potteke van de muren en daar de kabels laten doorkomen. (heeft proper gat voorgeboord, is wel wat groter dan een coax natuurlijk, maar hetzelfde idee had ik voor de dikke speakerkabels, dus paste mooi voor die kabels, dermee).
De coax kabel heeft wat extra lengte, die zit gewoon in de muur teruggeduwd/ Op die manier kan ik echt nog meters schuiven met de subs. In alle hoeken van de kamer heb ik zo een coax liggen. Dus schuiven kan door de hele ruimte op die manier. Dan gewoon op de coax de RCA solderen, da's snel gedaan. Initieel dacht ik: als ik eens wil kuisen en speakers verrzetten, makkelijk de kabel uit te pluggen uit de muur.. achteraf bleek; no way dat ik speakers/subs verschuif, die blijven staan in de ht ruimte dus maakt ook niet uit of je ziet hoe die kabel precies uit/aangesloten uit de muur komt. Meestal is het donker en ziet ge toch niets daarvan :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton

elias

Member
20 mei 2014
33
1
11
Ondertussen deze kabel kunnen doortrekken en deze connectors er opgezet.
Stevig kabel maar toch redelijk flexibel. Eenvoudig om mee te werken.
Niet van het properste soldeerwerk ;) Maar kabel werkt goed met subwoofer.

Bedankt voor de tips :)

0LZvs3J.jpg


S9xwKoH.jpg


qFIfCps.jpg


z4qSauS.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton