• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Surround opstelling 5.1.2

Elroldur

New Member
26 nov 2020
2
0
4
41
Hallo, ik heb een vraag ivm plaatsing en keuze surround speakers.

De woonkamer is ongeveer 4 m diep op 6 m breed op 3 m hoog met een grote opening naar eetplaats en breed raam aan andere muur zijde. Ik heb dus 1 muur van 6 m over waar mijn zetel tegen staat.

Ik wil mijn back boxen zo goed mogelijk plaatsen maar zit in dillema met ofwel monopole tegen muur boven zetel of bipole op zij muren naast zetel.

Enige voorwaarden en of eigen installaties?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Boven de zetel zou ik sowieso niet doen. Altijd naast de zetel en tussen de 90-110°. Een dipole zal wat diffuser klinken en een mono pole wat directer.
Ik heb in m'n woonkamer gewone speakers gehad op 90° en dat werkte best goed. Daarna 110° op zolder en dat was wel beter.
Misschien eens een foto nemen van jouw woonkamer met de zetel in beeld? Dan kunnen we beter advies geven denk ik.
 

Hendrik Zefiro

New Member
3 mei 2021
10
0
1
66
Hallo, ik heb een vraag ivm plaatsing en keuze surround speakers.

De woonkamer is ongeveer 4 m diep op 6 m breed op 3 m hoog met een grote opening naar eetplaats en breed raam aan andere muur zijde. Ik heb dus 1 muur van 6 m over waar mijn zetel tegen staat.

Ik wil mijn back boxen zo goed mogelijk plaatsen maar zit in dillema met ofwel monopole tegen muur boven zetel of bipole op zij muren naast zetel.

Enige voorwaarden en of eigen installaties?
Luister je 5.1 met een sub? Wat heb je voor front- en centerspeakers?