• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver & Luidsprekers Surround set woonkamer

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Ga voor dali :) subwoofer kan je steeds kopen van een ander merk, dat maakt,geeen verschil.
coolblue verkoopt dali, maar volgens mij kan je ze goedkoper krijgen bij een dealer, maar zal in deze Corona tijden mischien iets langer duren om te leveren...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik denk dat er hier zelfs een dealer van Dali op forum zit... 8-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.147
68
58
Bwa, ik zou toch eerst eens vragen of Hem geen corona korting geeft . ;)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De onderhandeling zijn volop bezig.. Maar hij doet mij serieus twijfelen aan een alternatief voor de Dali fronts en center. Namelijk zijn zelf gemaakte boxen en eventueel nog een subwoofer ook.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik twijfel niet... Maar ik woon hier niet alleen ;-)

Ben ook alles aan het afmeten. Plaatsen van de boxen is geen probleem. Die passen perfect.

Maar de receiver inpassen zal een heel nipte worden. Mijn kast is 40cm diep. De voorgesteld receiver is 38cm diep. Wat maakt dat ik maar 2cm heb om alles aan te sluiten achteraan. Te weinig dus want een HDMI kabel komt er al verder uit.

Echter weet ik niet zeker wat ze gebruiken voor hun afmetingen. Is dat enkel de bak dat ze rekenen of tellen ze de knop vooraan ook mee. Want die springt er wat uit wat uiteraard extra speelruimte zal geven.. Maar daar kan ik niet direct informatie over vinden..

Afmetingen bovenaan gaan ook redelijk nipt zijn. Hoogte is 167mm. Mijn hoogte van het meubel inclusief het plintje is 165mm. Achter de plint heb ik echter nog 35mm extra. Dus gaat er wel inpassen maar het is mm werk. Mijn diepte kan ik wat oplossen door de receiver naar voor te schuiven maar gezien de heel nipte hoogte is dat allicht geen optie. Ik weet ook niet of de pootjes van de receiver worden meegeteld in de hoogte. Ik kan uiteraard wat creatief zijn door bv te schuren aan die plint. Alternatief is een andere receiver zoeken of de receiver op het meubel zetten ipv onder. Maar dat doe ik liever niet.

Links en rechts heb ik voldoende plaats rond de receiver. Dus ik veronderstel dat koeling geen probleem zal geven...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nog niet besproken.. Eerst mijn huiswerk maken :)

Volgens mij is het enige alternatief voor de Denon X3600 een Marantz SR5014. Die is iets compacter. Wel 7.2 ipv 9.2 maar die extra 2 boxen ga ik toch nooit hangen in een leefkamer. Uiteraard heeft die ook een Pre-out voor de actieve speakers.

Maar hij is een cm minder hoog en vooral 4cm minder diep. Dus meer speelruimte achteraan... Van power is er amper verschil. Ook minder nodig gezien de fronts actief zijn. Grootste nadeel is dat de Marantz geen Audyssey MultEQ XT32 heeft ivm de Denon X3600. Bij die Denon kan ik er dus een cm aftrekken omwille van de volumeknop maar het blijft heel nipt.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Links en rechts heb ik voldoende plaats rond de receiver. Dus ik veronderstel dat koeling geen probleem zal geven...

Ik zou dat niet durven zeggen. Zeker als ik zo lees dat er bovenaan amper plaats is...
Er is nog altijd een convectiestroom van onder -> boven. Ik denk sowieso zonder geforceerde afvoeren van de warmte dat de levensduur van het toestel wat minder gaat zijn.
Ik ben blij dat m'n NR5010 verborgen zit in een kast met boven de unit 50cm plek ;-) En dan nog zelfs na filmpje kijken goed warm hoor.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bij de Marantz heb ik 4 cm ruimte bovenaan. Dat is idd niet veel. Langs de zijkanten heb ik uiteraard veel ruimte.. Maar als je met actieve front speakers werkt ga je dan niet minder warmte generen in de receiver?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
De Marantz was idd een mogelijk alternatief. Die hebben al pre outs in de kleinere modellen.
Heel warm wordt het niet met slechts 2 surround kanalen te versterken.
En de actieve speakers hebben hun eigen EQsysteem hoor, via PC in te stellen. Alleen in het voorziene budget zit dat nu niet inberekend voor de sub. Ook daar een Hypex FA zou €150 extra betekenen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Nog niet besproken.. Eerst mijn huiswerk maken :)

Volgens mij is het enige alternatief voor de Denon X3600 een Marantz SR5014. Die is iets compacter. Wel 7.2 ipv 9.2 maar die extra 2 boxen ga ik toch nooit hangen in een leefkamer. Uiteraard heeft die ook een Pre-out voor de actieve speakers.

Maar hij is een cm minder hoog en vooral 4cm minder diep. Dus meer speelruimte achteraan... Van power is er amper verschil. Ook minder nodig gezien de fronts actief zijn. Grootste nadeel is dat de Marantz geen Audyssey MultEQ XT32 heeft ivm de Denon X3600. Bij die Denon kan ik er dus een cm aftrekken omwille van de volumeknop maar het blijft heel nipt.
Ik ken het probleem. Ik wou destijds mijn Denon X4100 in de living plaatsen ter vervanging van m'n X2000 toen ik de NAD heb gekocht voor in m'n HT. Maar ik liep met de Denon X4100 tegen hetzelfde probleem aan als jou. Uiteindelijk de X2000 gehouden en de andere verkocht aan een vriend.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Bij de Marantz heb ik 4 cm ruimte bovenaan. Dat is idd niet veel. Langs de zijkanten heb ik uiteraard veel ruimte.. Maar als je met actieve front speakers werkt ga je dan niet minder warmte generen in de receiver?
Zeer zeker wel. Hangt ook wat van het versterker-ontwerp af. (Vb Class-D <> Class A/B <> Class A of 1 of ander hybride ontwerp)
Maar kan de warmte ergens goed weg uiteindelijk ? Dat je langs de achterkant van het meubel 1 of andere vertikale flow warme lucht kan afvoeren (natuurlijke convectie)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De voorkant van het meubel is volledig open en 2 meter breed en 20cm hoog. De huidige apparatuur dat er staat is een Telenet Digicorder, ShieldTV en Logitech Hub. Er staat ook nog een Cambridge CP1 Phone versteker. Maar die laatste gaat allicht verdwijnen als er een receiver komt. Maar in de breedte is er dus heel veel plaats en kan alles ver genoeg van elkaar staan.

In de achterkant is er momenteel 1 opening gemaakt voor kabels door te steken. Maar dat kan ik uiteraard wel uitbreiden door een extra opening te maken waar de receiver komt te staan. Het meubel staat ongeveer 10cm van de muur.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
In de achterkant is er momenteel 1 opening gemaakt voor kabels door te steken. Maar dat kan ik uiteraard wel uitbreiden door een extra opening te maken waar de receiver komt te staan. Het meubel staat ongeveer 10cm van de muur.
Als het dan zo breed is mischien kan het nog meevallen. Plan-B zal dan zijn dat je ter hoogte van receiver eventueel opening maar naar achter. Als het 10cm van de muur staat is daar wel genoeg voor een (warme) luchtstroom.
Leg ne keer een thermometerke als het zover is zou ik zeggen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Maar de receiver zou dus letterlijk enkel surround L / R te versterken krijgen. En evt atmos later.
Wanneer je de ganse breedte van de receiver er vanachter uit haalt, dan kan de Denon er ook staan, toch?