• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sweetspot?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ik heb een vraagje ivm de sweetspot. Ik heb een nieuw salon geplaatst waarbij zo 1 elektrische relax zit, deze bevind zich aan het linkse uiteinde van de zetel. Maw deze bevind zich niet mooi in het midden tussen de speakers maar eigenlijk 1 kussen meer opzij. Nu zit ik hier geweldig goed in en loop met de gedachte om daar echt de sweetspot van te maken ook al zit ik voor het beeld dan een kleine 30 cm uit het midden. De vraag is, is dit aan te raden om hier mijn eerste luisterplaats en dus de eerste meting uit te voeren voor auddysey? Dacht er eerst alleen voor muziek in te zitten en film vanuit het midden te zien maar twijfel dus. Enkele meningen graag,thx.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, kritisch luisteren naar stereo vraagt nu eenmaal om een goede sweetspot! Afhankelijk van het afstraalgedrag van je speakers kan je met de nodige compromissen toch wat schuiven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Schuif dan de speakers ook gewoon een beetje op zodat je terug de ideale stereo-driehoek kunt vormen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dan zal ik die al serieus moeten opschuiven denk ik. Ga het morgen eens van nader bekijken. Vrees wel dat mijn lf serieus moet gaan schuiven dan waardoor die echt bijna uit salon en in de living zal terechtkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: