• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Switch

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hi

Ik heb net een nieuwe switch gekocht. Zyxel GS1900 met PoE met 8 poorten. Deze is dus ook managed maar ken daar eigenlijk niet zoveel van. Maar wat niet is zal hopelijk nog komen..

Als start wil ik gewoon mijn huidige switch afkoppelen en deze aansluiten. Gaat dit out of the box onmiddellijk werken of ga bepaalde configuraties moeten doen daarvoor?

Met mijn vorige 2 switchen van Netgear was gewoon aansluiten en gaan met de banaan. Maar die is wel niet managed...

Ik kan een PoL poort ook gebruikt wordt voor apparatuur dat daar geen gebruik van maakt?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Thx. Dacht ik wel maar wou eens checken voor ik alles uitschakel van huidige switch en aansluit aan de nieuwe.

Power over lan. Wil ik eventueel later access point of rb pi op aansluiten. Ik wou de mogelijkheid niet uitsluiten dus daarom heb ik dit type gekocht.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Gewoon aansluiten. Normaal werken die als dumb switch als je niks configurereerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx