• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Synology Nas

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vraagje ivm de synology nassen.
Stel ik koop dergelijke 4 bay nas en ik wil hierop 6 cameras aansluit?
Ik lees dat je surveillance station hebt..
Werkt dat goed?
Gratis?
Of werken ze met licenties (ik denk van wel)

Maar ik vind nergens terug hoeveel je moet betalen voor dergelijke licentie

Is er koppeling mogelijk tss bv googhome en een nas? of home assistant ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Blijkbaar werkt dat goed ja. Wel even kijken of je specifieke IPCAM goed supported is.
Als je een NAS koopt heb je idd enkele licenties. Volgens mij 2 vaste, niet overdraagbare licenties. Al de rest is bijkomend.

https://www.synology.com/nl-nl/products/Device_License_Pack

Licenties bij verschillende shops zo te koop

https://www.ipcam-shop.nl/nas-dvr/synology-producten.html

Integratie met Google Home ? Hoe zie je dat dan ? Indien er beweging is ? Indien een bepaalde gezicht voor de lens staat ?
Er is niks concreets dat bestaat denk ik. Héél veel zelfbouw toestanden en complexe zelfgemaakte integraties met RTSP-streams naar een Chromecast en wat weet ik allemaal.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wat ik me ook afvraag met die surveillance station, er staat tussen recorder heeft 8 licenties nodig

Maar dat heb ik niet nodig he, om te kunnen opnemen of wel?

Is het tevens mogelijk om dan via een app op je telefoon die cameras te bekijken enz?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
als je uw nas opzet met toegang van buiten dan kan je ofwel via browser ofwel via de ds cam app uw opnames/live feed zien (instellingen aanpassen etc)
ik gebruik foscam qua camera
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zit er vertraging op die beelden?
Vriend van me kreeg offerte voor 5 cameras en recorder
Cameras van Dahua
De recorder is ene met 2tb
Ik had hem voorgesteld om die dure recorder te vervangen door een synology met daarop surveillance station
Die cameras van dahua zouden daarop werken.
Nu krijgt mn vriend als antwoord dat de cameras wel wer,en met die surveillance station maar dat het beeld niet vloeiend zal zijn/gaan stotteren.

De cameras kosten zo'n 230-250 euro/stuk (optie zelfs 4k, vind ik er wat over)

Nu is de vraag of dat allemaal vlot en vloeiend werkt die surveillance station icm cameras. Is het beeld goed? Is het vloeiend?
Misschien moet ik wel overwegen om zelf cameras te nemen? Voorstellen?

Die vriend van me wil vooral gewoon mooi/goed en vlot beeld, dat altijd werkt.
Beetje schrik dat het bricolage zal zijn als ik voor de nas/surveillance station ga
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Daarom ben ik voor Ubiquiti gegaan, geen bricolage en werkt super vlot. Ik kan meer dan een maand terug scrollen op mijn telefoon op tijdslijn en het hapert gewoon niet.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Je heeft dat toch wel een voyeuristisch trekje :) zit die echt zo veel naar beelden van zijn beveiligingscamera te kijken?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Daarom ben ik voor Ubiquiti gegaan, geen bricolage en werkt super vlot. Ik kan meer dan een maand terug scrollen op mijn telefoon op tijdslijn en het hapert gewoon niet.

En die slaat waar op?
Geen synology surveillance station daarmee?
Laat eens weten wat je zoal nodig hebt, kan ik zien of het beter kan.


Firma stelt nvr recorder voor met 8 4k 8 kanalen, 2 tb, PoE voor 686 euro
en 5 cameras type
1/2.8" 2Mp Progressive scan Starvis CMOS, starlight, H.264/H.265 & Triple-stream encoding,Max
50fps@1080P(1920×1080), 120dB WDR, 3DNR, HLC, BLC, Lens: 2.8mm, D&N(ICR), , alram I/O, audio
I/O, IR LEDs: 30m, IP67, voeding 12VDC/ PoE(ePoE)
Eco Savvy 3.0 Full HD Vandaal bestendige Netwerk IR-Mini 1 St
Dome starlight camera 2.8mm lens,IP67 en IK10, ePoE

voor de prijs van 250 per stuk
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Je heeft dat toch wel een voyeuristisch trekje :) zit die echt zo veel naar beelden van zijn beveiligingscamera te kijken?
Ik begrijp echt niet wat camera's als toegevoegde waarde kunnen hebben bij particulieren...afgezien van de spielerij-factor.
Die dingen hebben echt geen "afschikeffect" hoor.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik heb er eentje, dat is best wel handig als je vb een alarm hebt op je systeem Je kan dan metteen nakijken of het echt of vals is. In de praktijk betekend dit dat ik mischien 3 minuten per jaar naar de beelden kijk...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ga die discussie niet aangaan :p
Hij wil cameras, dus dan zorgen we daar voor.
Vraag is alleen , moet het zo duur zoals hierboven in mijn post.
Ofwel neem ik een nas en surveillance station met welke cams?
OF als derde optie ubiquiti cams (welke ? De G3 voldoende?) maar wat dan met opslag? Op een nas? Met surveillance station of de software van ubiquiti zelf of kan die niet op een nas? of zal dit terug vertraging geven?

edit: Christof, welke cams heb jij
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Unifi Cloud key Gen2 plus als NVR (202 euro), heeft 1TB HD ingebouwd en deze kan je vervangen als je niet toekomt (max 5TB). Ik heb momenteel 2 x G3 Flex voor binnen: garage en achterdeur (82 euro) en ik ga nog 2 x G3 Pro bijplaatsen voor buiten (278 euro). Unifi Protect werkt trouwens enkel met de Cloud key.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm dan heb je toch nog een nas nodig...

Dat kan dus niet op die nas?
Wat is het verschil tussen g3 en g3 pro?
1 tb voor 5 cameras is wel nipt niet
Klopt het dat je in belgië geen geluid kan opnemen?

Die wifi controller staat ook op die cloud key gen2 plus?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Wifi controller staat inderdaad op de Cloudkey. G3 Pro heeft veel betere IR dan de gewone G3. Met 2 camera’s kan ik iets meer dan een maand opnemen met 1TB, dus met 3TB kom je zeker toe voor 5 cams.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wifi controller staat inderdaad op de Cloudkey. G3 Pro heeft veel betere IR dan de gewone G3. Met 2 camera’s kan ik iets meer dan een maand opnemen met 1TB, dus met 3TB kom je zeker toe voor 5 cams.
Dus dan moet ik al andere hdd erbij kopen, en ben ik eigenlijk niks met die 1tb
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Nu is de vraag of dat allemaal vlot en vloeiend werkt die surveillance station icm cameras. Is het beeld goed? Is het vloeiend?


Als hangt toch gewoon af van uw configuratie, nee?
"is het beeld goed""? Hangt af van de resolutie van uwe camera
"is het vloeiend"? Hangt van uw nas af, bandbreedte, streaminstelling, wifi speed, internetspeed, uwe lan - de combinatie ervan simpel gezegd?

ik zie 1080p vlotjes streamen, MAAR, soms een paar seconden vertraging, naargelang de plaats ik mij bevind - dwz als iemand uw ruit inslaat, dan kan het zijn dat dit 3-5 seconden later te zien is op uwe gsm...depending waar ge u bevindt ziet ge?
Dat is ook een van de reden waarom beelden interessant zijn particulier. Inbraak bv. Het is het eerste wat de flikken vragen "zijn er beelden". Soms belangrijk om (tijdsgaten) te vullen en reconstructie als er in de buurt verschillende inbraken zijn geweest... zoals afgelopen weekend bij ons :-(
Afschrikken neen, zoveel is zeker - maar het kan zeker en vast helpen bij het onderzoek in dat soort gevallen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wifi controller staat inderdaad op de Cloudkey. G3 Pro heeft veel betere IR dan de gewone G3. Met 2 camera’s kan ik iets meer dan een maand opnemen met 1TB, dus met 3TB kom je zeker toe voor 5 cams.

Die cloudkey gen 2 plus..
is die PoE of heeft die zn eigen voeding?
Welke 3tb zou je er insteken?