• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet alternatief

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Het is weer zover, ik ben op zoek naar een telenet alternatief. Laten we beginnen met hoe het de laatste 6maanden is. Factuur van 110 euro Wat zit daar in Whoppa onbeperkt internet Digitale tv Vaste tel (maar 10 keer zelf gebruikt) Huur digicorder (+tv met kaartje die albetaald is) En 2x king gsm abonnementen

Wat hebben we nodig: - onbeperkt snel internet - tv eigenlijk enkel familie, het nieuws en enkele kids programmas - 2 gsm abonnementen met elk 1 gb data en max 15euro de maand voor 1 -vaste tel, moeilijk , hebben we dit wel nodig, nu is het wel zo dat ik soms binnenshuis met mijn gsm niet altijd bereik heb . Pas op meer wel dan niet hoor.

Mogelijkheden? Alles staat open , scarlet, of edpnet, proximus, of nu de nieuwe orange die ook over kabel is. Bijkomend ook mogelijk netflix, stievie? Of iets anders gelijk welke combo. Maar qua ineternet wil ik echt niet traag of beperkt zitten.

Shoot, alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Doe voor scarlet, edpnet en proximus eerst een lijntest. Als je te ver van de centrale of rop zit kan je snelheid wel vergeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Als je echt goede snelheid wil zou ik niet veranderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
net overgestapt naar Scarlett. 39€/mnd all in one. Gsm ook naar daar. Nu al geen roamingkosten in heel Europa heel tevreden van
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Seagull zei:
Doe voor scarlet, edpnet en proximus eerst een lijntest. Als je te ver van de centrale of rop zit kan je snelheid wel vergeten.
Idd. Ook een paar jaar Belgacom gehad vroeger. Wij zaten bijna 4km van een centrale en das was echt miserie en rete traag.

Nu Telenet en 185mbps down en 18mbps up (effectieve snelheid dat ik haal op een speedtest). Bij Belgacom haalde ik iets van 6mbps down en 2mbps up
1f914.png
Was wel 4-5 jaar geleden, dus ik weet niet als het al verbeterd is.

WIGO is goedkoper in jouw geval, maar tscheelt maar 10euro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Dat is uiteindelijk het ding binnen telenet zelf. Het verschil tussen de lichtere paketten en de snelle in prijs is te verwaarlozen. Ik durf zelf niet te veranderen. Wil ook wel minder betalen maar absoluut niet inboeten op snelheid en volume. Volume zal geen probleem zijn, snelheid zal wat anders zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zelf heb ik al zitten kijken om van Telenet naar Orange over te stappen, voor ons het enige echte alternatief willen we snelheid behouden. Een Belgacom centrale ligt helaas te ver voor deftige snelheden.. Ik zou zelfs gewoon de 100mbits versie nemen, dat is voldoende voor wat het thuis gebruikt wordt - gedownload wordt er amper, enkel veel Netflix.

Helaas gaat bij mij het voordeel altijd snel verloren aan de gsm abonnementen, maar het is wel al veel verbeterd sinds ik de laatste keer heb gekeken. Toen moest ik voor de juiste hoeveelheid data (2-3gb) al een abonnement nemen van 45euro, nu is dat 25 euro. Wat toch nog meer blijft t.o.v MobileVikings 4gb à 15 euro.

Nu dat Telenet de prijs weer omhoog gaat gooien in januari wordt het misschien wel aantrekkelijker om volledig over te stappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
luckske zei:
Zelf heb ik al zitten kijken om van Telenet naar Orange over te stappen, voor ons het enige echte alternatief willen we snelheid behouden. Een Belgacom centrale ligt helaas te ver voor deftige snelheden.. Ik zou zelfs gewoon de 100mbits versie nemen, dat is voldoende voor wat het thuis gebruikt wordt - gedownload wordt er amper, enkel veel Netflix.

Helaas gaat bij mij het voordeel altijd snel verloren aan de gsm abonnementen, maar het is wel al veel verbeterd sinds ik de laatste keer heb gekeken. Toen moest ik voor de juiste hoeveelheid data (2-3gb) al een abonnement nemen van 45euro, nu is dat 25 euro. Wat toch nog meer blijft t.o.v MobileVikings 4gb à 15 euro. </strong> <strong>Nu dat Telenet de prijs weer omhoog gaat gooien in januari wordt het misschien wel aantrekkelijker om volledig over te stappen.
Serieus. Schandalig, hun prijzen zijn er nu al over vind ik. Moest mijn werkgever niet tussen komen in m'n internet/gsm kosten, zou ik toch ook wel de overstap overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok, maar lees nog steeds nergens wie hetzelfde kan bieden voor minder?

Idd dikke schande als die prijzen weeral omhoog gaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ja voor Proximus moet je mischien beter op voorhand effe checken hoe je lijn is ... In mijn geval wel ok, ik haal +- 100megabits (92-98megabits) op elk moment van de dag, constant omdat < 400meter van een straatcabine/ROP zit.

Tja, en als Proximus werknemer kan ik nooit een Telenet Internet laten terugbetalen hé
1f608.png
1f608.png
1f608.png
1f608.png
Ben erg tevreden van Proximus Internet. Nooit uitval enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Zolang Europa het duopolie van Telenet/Proximus niet breekt, gaan wij hier afdokken - zo simpel is dat.

@Skank, uw optie is dus alvast naar Wigo over te stappen, dan spaart ge al 10€ uit nu voor 't zelfde (tenzij die 10€ extra buiten uw bundel valt omwille van "exotisch" bellen ofzo :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
lijntest[/url]. Als je te ver van de centrale of rop zit kan je snelheid wel vergeten. </woltlab-quote> Zal ik doen
<woltlab-quote data-author="ilstino"] net overgestapt naar Scarlett. 39€/mnd all in one. Gsm ook naar daar. Nu al geen roamingkosten in heel Europa heel tevreden van
die kriebelt hier ook, alleen vrees dat het te traag is, 100mbit is goed genoeg hier, indien zonder limiet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
luckske" data-link="https://home-theater.be/topic/2010-telenet-alternatief/?postID=44383#post44383"> Zelf heb ik al zitten kijken om van Telenet naar Orange over te stappen zei:
Zolang Europa het duopolie van Telenet/Proximus niet breekt, gaan wij hier afdokken - zo simpel is dat.

@Skank, uw optie is dus alvast naar Wigo over te stappen, dan spaart ge al 10€ uit nu voor 't zelfde (tenzij die 10€ extra buiten uw bundel valt omwille van "exotisch" bellen ofzo :))
geen optie, nog te duur en te veel dingen die ik niet gebruik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Seagull zei:
Doe voor scarlet, edpnet en proximus eerst een lijntest. Als je te ver van de centrale of rop zit kan je snelheid wel vergeten.
95,95 volgens test Maar of het betrouwbaar is? Ik moest knokke-heist zetten ipv ramskapelle omdat hij city error gaf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
100mbit is echt voldoende. Enkel grote MKV downloaden gaat iets langer duren. Maar ja. Tenzij dat je op SSD download haal je de 200mbit van Telenet toch ni . Btw Orange is ook maar 100mbit tenzij je bijbetaald. Ik heb thuis maar 40mbit en is ruim voldoende voor Netflix browsen en dergelijke
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ilstino zei:
100mbit is echt voldoende. Enkel grote MKV downloaden gaat iets langer duren. Maar ja. Tenzij dat je op SSD download haal je de 200mbit van Telenet toch ni . Btw Orange is ook maar 100mbit tenzij je bijbetaald. Ik heb thuis maar 40mbit en is ruim voldoende voor Netflix browsen en dergelijke
klopt Maar welke weg bega ik het beste he Iptv is ook mogelijk, is dat legaal?

Welke combi neem ik? Alles binnen kodi is ook een pluspunt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
geen optie, nog te duur en te veel dingen die ik niet gebruik
Dees snap ik niet - ge betaalt nu 110€ en wigo kost 100€ voor 't zelfde... ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ToothLess zei:
Dees snap ik niet - ge betaalt nu 110€ en wigo kost 100€ voor 't zelfde... ?
wat versta je daar nu niet aan? 100 euro is voor mij nog te duur. En waarbij ik de helft toch niet gebruik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik denk dat dit mijn opties zijn Ik betaal nu dus 108 + 10 vr spotify Als ik spotify en netflix deel met iemand betaal ik 13,5 Ofwel ga ik nr orange met 2 gsm dolfijn en betaal ik na 6 maand 79 euro (tijdelijk 69 met actie nu), winst 25 euro Ofwel ga ik nr edpnet, heb ik ook vaste lijn maar geen digitale tv meer, enkel via iptv of steevie dan en 2 proximus gsm abo v 15 en betaal ik 65 (35+30) en is de winst nog groter

Vraag is, is die digitale tv het verschil van 14 euro waard, moest tijdelijke actie v 39 blijvend zijn, dan ben ik overtuigd

Ohja huur v die digicoder zit incl de prijs v orange he? Ook de kabelkosten? Want bij telenet komt dat er allemaal bij.. Hoe zit dat bij orange ? Is 39 echt 39 of is het ook plus...
 
Laatst bewerkt door een moderator: