• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TELENET ANNO 2021

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
dit draadje kan misschien anderen helpen die in dezelfde situatie zitten... telecome abbonnementen zijn echt wel een kluwen geworden....

ik heb momenteel een Whoppa abonnement bij telenet met een aantal opties. een kort overzicht:

1) Whoppa ( kabel TV + internet fiber 200 + vaste lijn freephone) - prijs per maand met vaste korting = 74 Euro
2) Safespot (beveiliging SW op telenet router) - prijs 5 Euro
3) Digitale TV (huur TV-box) - 9,5 Euro
4) Streaming (streamz) - prijs 12 Euro
(4 - eventueel nu een extra GSM abbo - prijs 20 Euro)

dat brengt het totaal op 116 Euro /maand.

als ik alles laat overzetten op de nieuwe telenet OneUp formule komt het neer op volgende:

1) One+ ( internet 1Gb + GSM abbo + Vaste Lijn + Safespot) - prijs per maand met vaste korting = 86 Euro
2) Digitale TV ( Telenet TV iconic ) - prijs 20 Euro
3) Streaming (streamz) - prijs 12 Euro

dat brengt het totaal op 117 Euro maand. (eerste drie maanden is he tmet korting 96 Euro)

Bedenkingen:

1) voor dezelfde prijs krijg ik iets meer: meer DL snelheid en capaciteit, kan met meer mensen tegelijkertijd naar TV kijken, betere GSM abo.

2) voor een extra 9 euro kan ik streamz+ nemen: dat heeft meer TV kanalen + toegang tot recente films.
=> ik twijfel nog steeds wat de beste optie is streamz+ of een netflix?


zijn er nog anderen op het forum met vergelijkbare situatie...opmerkingen, bedenkingen?

volgens een recente studie vna testaankoop zou telenet met zijn OneUp een van de goedkoopste zijn op de markt....

"Voor een ONE-bundel met drie simkaarten en TV-Box zal je per maand € 124 betalen. Bij Orange heb je met Love Duo en 3 Go Unlimited-abonnementen een totale maandelijkse factuur van € 127. Bij Proximus Flex met 3 Unlimited Light-abonnement bedraagt je totale maandelijkse factuur € 146,99 per maand. In Wallonië betaal je bij VOO € 144,95 per maand voor een vergelijkbaar pakket met 3 simkaarten."
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mooie topic! Ik ben het ook aan het bekijken. ;)

Buiten Safespot en Streams heb ik hetzelfde abonnement. Wij gebruiken hier wel 1 gsm op. Maar dat zit sowieso in de prijs...

Nu denk ik ook over te gaan naar One+. Daarbij twijfel ik vooral aan de TV... Ik dacht het goedkopere abo te nemen van 9 of 10 euro. Wij kijken nog amper naar TV. Als we er toch naar kijken is dit eerder nieuws of sommige "live" reeksen dat je enkel op de klassiek TV kan zien zoals de Mol, Rode Duivels wedstrijd of heel uitzonderlijk de Slimste Mens.

De 101 andere zenders heb ik dus niet nodig. Ik twijfel wel aan de kwaliteit van die app en hoe dit te streamen naar de TV. Ik heb wel een Shield en recente LG TV. Dus misschien kan het wel via dit systeem werken…

Na mijn verlof ga ik een keuze maken.

Blijf wel een voorkeur hebben voor Telenet... Proximus lijn ligt hier niet. Dus is ofwel Telenet of Orange. Geen zin in extra kosten bij Proximus voor een kabel te trekken...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
in dat geval zou je kunnen overwegen i.p.v. telenet tv iconic, Telenet flow te nemen.
Dat is maar 9 Euro per maand en je huurt geen telenet TV box. Je kan dan naar TV kijken via flow applicatie.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Het is die waar ik aan twijfel. De vraag is hoe die kwaliteit van het beeld gaat zijn. Andere vraag is hoe je allemaal kan streamen naar je TV. Als die app bv geinstalleerd kan worden op mijn smart tv zal het gemakkelijk zijn. Indien niet en moet dit bv doen via mijn iPad is dat een big nono...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Full HD. Je streamt via casting . Tijdens het casten wordt de app op je gsm /tablet een afstandsbediening tv gids.
Als je een Android smart tv hebt zou het ook moeten lukken. Andere optie is om een ci+ kaartje van Telenet te kopen.
 
Laatst bewerkt:

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
44
Harelbeke
www.facebook.com
Hier een Whoppa (zonder gebruik van vaste lijn) prijs van internet en tv komt op zelfde neer :p +-85 euro
Mobiel weiger ik op Telenet, erbarmelijk netwerk en problemen in buitenland. Elk een Mobilus S (2GB) met korting dus 2 x 13 euro
Dus totaal 111
Binnenkort (hopelijk) leggen ze hier fiber van Proximus, dus dan wordt het simpel. Flex S + Mobile Flex (5GB) 90 euro
Dan nog zonder Fiber korting voor een jaar normaalgezien... of andere promo
Dus na vele jaren bye bye Telenet, denk dat ze daar niet tegenop kunnen of mij Gigibat internet en tv kunnen geven voor 65 euro of nog minder het eerste jaar :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mobiel heb ik nog geen problemen gehad in buitenland. Wel enkel Europese landen gedaan zoals Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Croatia en nu Griekenland.

Vaste lijn gebruik ik trouwens ook niet 🙄

Ik geen android smart tv maar wel een ShieldTV. Dus daar zou het dan wel op moeten lukken… klinkt goed 👍
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Skank Skank je was in een andere post Orange aan het bestoefen voor hun nieuw en goedkoop tv aanbod. Telenet biedt hetzelfde aan voor 9,5 en dan is het nu pokkeduur?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
IK spreek over het totaalplaatje
117 per maand, trek daar die 17 vr streamz nog vanaf...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat is ook voor dure tv abonnement. Kan ook voor 9,5 ipv 20. Appels met appels vgl natuurlijk. Komt dan op 90 euro. Nog altijd veel te veel ivm buurlanden. Maar ik weet niet of een proximus, orange of nog andere veel “goedkoper” zijn. Zoals gezegd, appels met appels vgl. Dus dezelfde diensten vgl.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
kan goedkoper, maar niet puur op orange
vooral de telefonie bij telenet , hakt eroplos
pak die bij orange zonder telefonie, en pak telefonie voip (onbeperkt vr 2,89 euro) en je zit direct een pak goedkoper
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik moet geen vaste lijn hebben… Dus dat zou ik sowieso niet nemen 😉
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Je moet wel appels met appels vergelijken… ik denk dat als je like voor like vergelijkt de verschillen klein zullen zijn. Er zal natuurlijk wel altijd een partij de goedkoopste zijn.
Mischien moet je de prijzen eens opsommen en aangeven wat er wel en niet inzit… dat wordt het duidelijker voor ons allemaal.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Goed
Wel geef me de prijs bij telenet voor:
- Echt onbeperkt volume internet aan 100Mbps snelheid (is meer dan voldoende)
- Digitale tv (70 kanalen met decoder inbegrepen)
- 1 gsm abonnement onbeperkt bellen - 10GB data

Laat maar komen
En niet afkomen met meer want dat heb ik niet nodig ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Maar je noemt wel geen prijs die jij betaalt voor dit alles bij Orange. Trouwens ook bijzonder om een vraag (zie bericht #15 van krikr) te beantwoorden met een wedervraag
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Maar je noemt wel geen prijs die jij betaalt voor dit alles bij Orange. Trouwens ook bijzonder om een vraag (zie bericht #15 van krikr) te beantwoorden met een wedervraag

Ik wacht bewust met prijzen geven, omdat ze hier altijd zeggen dat het quasi identiek is.
Ik heb nu duidelijk opgesomt wat erin zit.
De prijs 65 euro voor alles
Daar kan telenet echt niks voor terugzetten, zopas nogmaals gekeken
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Bij Telenet betaal je 86. 21 euro meer.
Je hebt wel wat extra’s:
1. extra vaste lijn (onbeperkt)
2. extra Sim kaart voor je tablet,
3. 40 gb op je telefoon ipv 10gb bij orange
4. 40 HD zenders ipv 10 bij orange => dit lijkt me toch wel een issue.
5. 150 mb downloadsnelheid ipv 100 bij orange.
6. Telenet antivirus pakket + iot beveiliging , bij orange?
7. Telenet e-mail boxen voor het gezin met beveiliging en antispam
8. Tv box, met apps ondersteuning => Amazon Prime, YouTube, Netflix etc…, orange?

Dus ja het is een beetje appels met peren vergelijken..