• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet modem "EURODOCSIS 3.0"

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zijn er hier mensen die de bovenstaande Telenet modem hebben en eens willen testen of de poort 1723 vanbuiten af te bereiken is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ga je met VPN'kes aan de slag Rik ? Kan je dat ni checken op de Telenet site bij de config van je modem ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Telenet heeft bij mijn schoonmoeder een nieuwe modem (EURODOCSIS 3.0) </strong>geplaatst en sindsdien werkt mijn bestaande VPN verbinding niet meer
2639.png
Mijn Nas hier is perfect bereikbaar en ook op poort 1723, maar heb dan hier ook geen standaard EURODOCSIS 3.0 modem. Bij mijn schoonmoeder staat de poort 1723 op de <strong>EURODOCSIS 3.0
modem open, toch geeft "Open Port Check Tool" aan dat de poort dicht zit :angry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
En draait er een service op poort 1723? Of herstart de service eens nadat je poort open gezet hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Indien het enkel een modem is, vermoed ik dat die poort gewoon open staat. Indien het modem+router is zou het best kunnen dat ze wat dingen afsluiten. Voor zover ik weet is alles boven 1024 en wat niet gebruikt wordt door andere dingen gewoon beschikbaar bij telenet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De TD van Telenet heeft bij het wijzigen van het abonnement bij mijn schoonmoeder de oude installatie vervangen door een nieuwe modem “all-in Router”. Op dat moment hebben ze mijn bestaande router verwijderd, omdat deze volgens de technieker ter plaatsen overbodig was en zitten we bijgevolg dus nu opgescheept met de Eurodisc 3.0 router die maar zeer beperkt te configureren is
2639.png
  Ik heb vandaag met de TD van Telenet contact gehad om te vragen naar een modem only, welke ze enkel en alleen maar tegen betaling willen vervangen. Na lang zeveren hebben ze als tussenoplossing en om het te proberen het wifi-gedeelte van de EURODOCSIS 3.0   uitgezet, wat ik ook wel zelf via “mijn telenet” had gekund en volgens mij ook geen oplossing voor het probleem biedt. Daar het configureren nog steeds via “mijn telenet” blijft bestaan met de bijgaande beperkingen. We zullen vanavond dan maar eens proberen of de aangeboden oplossing een goede is of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
En poort 1723 is gefoward naar uw NAS?   Heb je ook een eigen router? Anders zou je die in DMZ kunnen zetten en al het beheer daarop doen. Zo doe ik het thuis ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Wifi aan of uit zetten gaat geen enkel verschil maken. Ik heb zelf ook enorm moeten zagen eer ik een modem zonder router kreeg (Telenet winkel in Antwerpen Zuid is het gelukt) door vooral met veel "ingewikkelde" termen te gooien. Het uiteindelijke standpunt was dat mijn werkgever een lijst met "veilige" routers heeft en hun router er niet op stond. Inderdaad, eigen router in DMZ plaatsen en daar alles op regelen is misschien haalbaar, maar hoe ge uw DynDNS gaat regelen is een andere vraag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wifi aan of uit zetten gaat geen enkel verschil maken. Ik heb zelf ook enorm moeten zagen eer ik een modem zonder router kreeg (Telenet winkel in Antwerpen Zuid is het gelukt) door vooral met veel "ingewikkelde" termen te gooien. Het uiteindelijke standpunt was dat mijn werkgever een lijst met "veilige" routers heeft en hun router er niet op stond. Inderdaad, eigen router in DMZ plaatsen en daar alles op regelen is misschien haalbaar, maar hoe ge uw DynDNS gaat regelen is een andere vraag.
Ik heb al 2 jaar hetzelfde ip adres, dus geen nood aan dyndns. En zou dat een probleem zijn? Dyndns werkt toch in de andere richting? (van binnen naar buiten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik heb al 2 jaar hetzelfde ip adres, dus geen nood aan dyndns. En zou dat een probleem zijn? Dyndns werkt toch in de andere richting? (van binnen naar buiten)
In een nieuwe deftige router kan je een DDNS host ingeven die dan automatisch aanpast. Hierdoor kan je van buitenaf met een vaste URL steeds aan je netwerk. Ik vermoed dat de Telenet routers dit niet aankunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
In een nieuwe deftige router kan je een DDNS host ingeven die dan automatisch aanpast. Hierdoor kan je van buitenaf met een vaste URL steeds aan je netwerk. Ik vermoed dat de Telenet routers dit niet aankunnen.
DDNS wordt via het eigen Synolgy protocol geregeld, dus daar maak ik me al geen zorgen meer over. Het is alleen die verdomde wifi-router van Telenet die hier roet in het eten gooit
2639.png
en ze willen het daar blijkbaar niet snappen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Het is en blijft inderdaad een schande dat ze u bijna verplichten om die router te hebben. Akkoord dat ze dit standaard meegeven als "service" maar als iemand vraagt voor enkel modem zou dit geen enkel probleem mogen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
In een nieuwe deftige router kan je een DDNS host ingeven die dan automatisch aanpast. Hierdoor kan je van buitenaf met een vaste URL steeds aan je netwerk. Ik vermoed dat de Telenet routers dit niet aankunnen.
Zo bedoel je. Maar als je eigen router in DMZ staat, dan is dat geen probleem hoor. Soit, dit lost Joske zijn probleem nog niet op.   @Joske, kan je eens een screenshot maken van uw instellingen? Ik heb gebruik ook een PPTP VPN op poort 1723 en ik heb geen problemen met die modem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@Joske, kan je eens een screenshot maken van uw instellingen? Ik heb gebruik ook een PPTP VPN op poort 1723 en ik heb geen problemen met die modem.
Bedoel je dat je met je Synolgy in combi met de EURODOCSIS 3.0 </strong>modem wel een verbinding van buitenaf kan opstellen?   Update: Inmiddels heb ik poort 1723 bij me thuis en op de 2de locatie bij mijn schoonmoeder op de EURODOCSIS 3.0 aan de praat gekregen, maar de verbinding wil tussen beiden nassen helaas nog niet tot stand komen
2639.png
Verder heb ik de volgende Poort 1194 voor de openVPN op de <strong>EURODOCSIS 3.0
ook geprobeerd, maar deze krijg ik helemaal niet aan de praat
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb geen Synology, maar een firewall waarop ik PPTP VPN gebruik via poort 1723. In combinatie met een Eurodocsis 3.0 en dat werkt zonder problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wat heb je dan om de poort 1723 op de Eurodocsis 3.0 te testen als VPN server draaien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Lokaal ip adres: Adres van de server (Synology in jouw geval) Begin poort: 1723 Eind poort: 1723 Protocol: TCP (check even als je niet UDP of beide moet aanzetten in jouw geval) Status: Actief
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen na lang aandringen bij Telenet een modem only "EURODOCSIS 3.0" aangevraagd. Deze zou men morgen bij mijn schoonmoeder installeren, zodat mijn oude VPN verbinding voor de externe backup terug tot stand kan komen
263a.png
  Allen hier nog bedankt voor het meedenken
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: