• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Telenet TV box

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb net de nieuwe Telenet tv box in huis gehaald. Hierbij een kort overzicht van mij eerste bevindingen:

1. Mijn voornaamste reden van de overstap was de kleinere afmetingen van de TV-box.
2. Tv box werkt vlotter dan Digibox, snellere opstart, reactie op commando’s etc..
3. Kan de tv box volledig bedienen via mijn harmony afstandsbediening middels ir commando’s. Je moet de tv box ingeven in harmony als Merk: Arris type : DCX-960.
Er zijn nog wel twee minpuntjes: het context menu werkt niet en soms wordt een commando 2 keer uitgevoerd, vb. Springen in een menu etc..
4. Bijhorende app Telenet tv is op dit moment waardeloos. Start niet op bij iPad, en in Android ontbreken er menu’s. Ik ga ervan uit dat Telenet volop bezig is om dit bij te werken. Ga vandaag ook nog eens de klantendienst bellen om meer uitleg te vragen.
5. YouTube app werkt heel goed, snelle opstart en mooi beeld.
6. Heb op dit moment m’n HDMI instellingen gezet op 1080i zodoende kan m’n tv upscaling doen en niet m’n tv box. Dit is geen probleem voor de tv zenders maar ik zou vermoeden dat dit wel impact heeft op YouTube, tv theek en Netflix. Op zich voor mij geen probleem dar ik die apps niet gebruik of heb draaien op m’n mediaspeler.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep. Maar je moet er wel 50 euro voor betalen.. Schandalig vind ik dit persoonlijk. Maar ergens ook weer typisch Telenet.. :rolleyes:

Thx voor de review krikri krikri . Welke modem heb jij? Want naar schijnt is er een nieuwe modem die nog sneller is. Je oude kan je volgens mij wel gratis laten vervangen door een nieuwe...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Yep. Maar je moet er wel 50 euro voor betalen.. Schandalig vind ik dit persoonlijk. Maar ergens ook weer typisch Telenet.. :rolleyes:

Thx voor de review krikri krikri . Welke modem heb jij? Want naar schijnt is er een nieuwe modem die nog sneller is. Je oude kan je volgens mij wel gratis laten vervangen door een nieuwe...
Inderdaad. In den tijd de digicorder gehuurd, want je zou dan zonder extra kosten kunnen ruilen als er een nieuwe komt :rolleyes:
Komen ze nu af dat je 50euro moet betalen om hem in te wisselen.

EDIT: Tis 35euro i.p.v. 50euro volgens de site van Telenet, maar das nog altijd 35euro teveel imo.
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Het is idd 35 Euro. Ik heb de laatste nieuwe modem van Telenet.
Voor mij was het een noodzaak om meer ruimte te hebben in de tv kast.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
'k mag nog niet swappen van mijn vrouw, ze moet eerst haar opgenomen series bekijken nog op de digibox...o_O

dus helemaal geen verschil qua TV beeld, niets, niemendal, nothing dus?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Ge moet dan ook al uw andere decoders vervangen die ge zelf hebt bijgekocht (dacht ik )
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
'k mag nog niet swappen van mijn vrouw, ze moet eerst haar opgenomen series bekijken nog op de digibox...o_O

dus helemaal geen verschil qua TV beeld, niets, niemendal, nothing dus?

Voor beeld eigenlijk geen of bijna geen verschil. Wel veel snellere respons.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
thx Krikri, als ik het zo hoor, kan ik gerust het vrouwke haar series laten uitkijken :) thx!
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Even een update...

1. de nieuwe bijhorende app (Telenet tv) is wel beter dan de oude (yello tv), betere interface, betere aansturing tv box + casten naar vb. Tweede tv via Google chromecast werkt ook iets vlotter.

2. Tips voor instellingen:
- standaard staat de tv box stand-by functie in snelle opstart modus. Dit betekend dat de tv box nooit volledig uitstaat en redelijk wat warmte blijft genereren. Je kan dit eenvoudig aanpassen door de stand-by functie in normale of eco stand te zetten.
- wil je enkel favoriete zenders en kanalen in een bepaalde volgorde in de tv theek zien, dan moet je een profiel aanmaken. Je kan tot 4 verschillende profielen maken. Elk profiel heeft zijn eigen voorkeur zenderlijsten en favorieten. Vergeet niet om je basis profiel als standaard in te stellen, dan krijg je bij opstarten tv box meteen de juiste lijst in de tv gids te zien.
-aansturen via harmony ir commando’s werkt heel goed. Dit was bij de oorspronkelijke release van de tv box ietwat een probleem (zie de vele Posts op www) maar is volledig opgelost. Belangrijk is wel om in de harmony het juiste toestel aan te klikken als Merk: Arris type : DCX-960.
Bijkomend heb ik volgende apparaat instellingen bijgesteld:
— Repeat commando’s van 3 terug gebracht naar 2. Dit voorkomt dat menu items of tv posten worden overgeslagen.
— respons tijd van 100 ms naar 0. Dan loopt ie sneller door bij browsen in de tv gids.


3. Beeld instelling...
Hier nog een minpuntje... je hebt geen functie om in de tv box de inkomende data stroom zonder wijziging door de sturen naar de tv. ( ga dit aangeven bij Telenet).
Ik zou dit willen doen om het upscalen naar 4K over te laten aan m’n tv.

Nu doe ik dit via een omweg. Ik zet de tv box in om alles uit te sturen als 1080i, daar dit de native instroom is voor alle tv kanalen. Nadeel is wel dat ie dan ook YouTube en netflix data gaat terugbrengen naar 1080i. Voor mij geen probleem daar ik die apps op andere toestellen heb staan, maar voor vele mensen is dit toch wel een probleem denk ik.

Opgenomen programma’s die je later terugkijkt terugkijk functie hebben geen verlies aan beeldkwaliteit. Je leest hier en daar wel negatieve kommentaren op web, waarbij mensen suggereren dat de opgenomen programma’s in de cloud te veel compressie zouden hebben. Daar merk ik niks van.

daartegenover wordt er soms wel beweerd dat de beeldkwaliteit zou verbeteren t.o.v. een digibox. Daar merk ik niks van. Kan me wel inbeelden dat mensen die een 4K tv met slechte upscaler hebben winst kunnen boeken door de upscaller te gebruiken van de tv box. Deze staat standaard Ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
vraagje - iemand een combinatie van tv box en digibox thuis - had eens contact opgenomen met klantendienst ivm tv box en dat madammeke vertelde mij dat je ofwel enkel tv box moet zetten ofwel enkel digibox - iow, je kan de twee niet combineren????? op de vraag waarom dit zo was kon ze mij niet antwoorden... iemand die dit kan bevestigen?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Als het die nieuwe box is klopt dit ...je kan uwen Digibord niet combineren met de nieuwe tv box en daarom dus dat je al uw digiboxen of recorders moet vervangen voor nieuwe .
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
vraagje - iemand een combinatie van tv box en digibox thuis - had eens contact opgenomen met klantendienst ivm tv box en dat madammeke vertelde mij dat je ofwel enkel tv box moet zetten ofwel enkel digibox - iow, je kan de twee niet combineren????? op de vraag waarom dit zo was kon ze mij niet antwoorden... iemand die dit kan bevestigen?

Ik heb het zelf niet getest maar ik denk dat je beiden wel in huis kan halen. Maar je kan ze niet met elkaar integreren. Opnames via tv box kan je enkel op tv box of via Telenet tv app bekijken of casten. De digibox werkt dan weer samen met de yelo app.
 
Laatst bewerkt:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
deze thread ging toch over de nieuwe tv box? HA, zou ze dat willen zeggen, dat je ze niet kan integreren/combineren? zelfs niet aan gedacht, domme ik! :rolleyes: opnames via app/pc/tablet etc bekijken interesseert me niet - gewoon opnemen en via box zelf afspelen is al wat ik nodig heb...dus mega vreemd dat ik twee verschillende toestellen niet zou kunnen gebruiken vond ik... of heb het dik verkeerd begrepen? dank voor de toelichting, zal morgen nog es bellen :)