• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Thermometers

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik overweeg om in de kamers thermometers te plaatsen

Deze lijken me leuk op zigbee: https://xiaomi-mi.com/sockets-and-sensors/aqara-temperature-and-humidity-sensor/ Helaas minpuntje: heeft geen display
Deze ook gevonden en vind ik persoonlijk zeer leuk en spotgoedkoop https://nl.banggood.com/1~4-PCS-XIA..._KUgZc2CoH1LS4c-7WhkgBHSzRtqvpMRoCP9kQAvD_BwE

Die zijn echter wel op bluetooth, dus dan moet ik eigenlijk al een esp32 bordje, die dan in de buurt is

OF deze https://nl.aliexpress.com/item/1005002524376481.html
Vind ik persoonlijk ook mooi en bovendien ook een lux meter (kan dus dan licht koppelen) en op zigbee !
Nadeel is dan de prijs en klein minpuntje is dat ik liever op het display de temperatuur bovenaan zie

Nog tips?

Zie ook
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Lux meter is wel heel handig om dan te gaan spelen met je verlichting. Dan kan je deel van je verlichting laten aanspringen bij onvoldoende licht. Als er dan nog een bewegingssensor bij is ga je heel veel automatisatie mogelijkheden kunnen creëren…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Lux meter is wel heel handig om dan te gaan spelen met je verlichting. Dan kan je deel van je verlichting laten aanspringen bij onvoldoende licht. Als er dan nog een bewegingssensor bij is ga je heel veel automatisatie mogelijkheden kunnen creëren…

Ja he ;)
Alleen zo duur :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De Hue sensor heeft hetzelfde hoor... Alleen geen temp dat je kan aflezen. Je kan het wel perfect zien in HA bv.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De Hue sensor heeft hetzelfde hoor... Alleen geen temp dat je kan aflezen. Je kan het wel perfect zien in HA bv.
Welke bedoel je?
Geen schermpje dan en ook geen temp?
Tis net dat dat ik wil he

Ik heb het niet meer zo voor hue... Is wel degelijk, maar te duur wat mij betreft..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Gewoon sensor voor lux, beweging en temp. Maar temp kan je gewoon uitlezen bij oa Hue app maar ook via HA. Dat stond bv bij mij op mijn dashboard voor de verschillende sensors. Maar je kan het idd niet zien op een scherm.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gewoon sensor voor lux, beweging en temp. Maar temp kan je gewoon uitlezen bij oa Hue app maar ook via HA. Dat stond bv bij mij op mijn dashboard voor de verschillende sensors. Maar je kan het idd niet zien op een scherm.

Net ff gekeken, die kosten wel nog meer, 30 euro +
Ik zie ook niks van vermelding van temperatuurmeting.. nu ik geloof je wel
Maar dit is in mijn ogen echt de minst interessante van allemaal
Nog duurder, geen scherm maar dan wel beweging
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De vraag is uiteraard waarvoor je het wil gebruiken. Als het enkel voor temp/lux is moet je de rest uiteraard niet hebben. Waar wil je het ook allemaal plaatsen in je huis? Maar als je effectief dat op verschillende plaatsen wil hebben is het volgens mij wel interessant om direct iets te hebben met meerdere sensoren...

Koop er eens 1 om te zien wat je er mee kan doen en of het goed werkt met HA.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja hoe meer sensoren erin hoe beter he :)
Ik dacht aan de slaapkamers.. maar wie weet ook in de keuken/living, of zelfs badkamers
De temperatuur vond ik wel leuk...
Eigenlijk begon het omdat ze zo goedkoop waren, dat ik dacht waarom niet..
Maar idd, als je lux en beweging hebt, dan kun je daarmee altijd het licht automatiseren
Maar ik wou vooral temp en luchtvochtigheid
Was leuk dat daar de lux bijzat...
Ik wil ze eigenlijk alle 4 in 1 :p met scherm
Goed werken met HA daar twijfel ik niet aan
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
4 in 1 is volgens mij het gemakkelijkste. Maar betwijfel of dit bestaat want voor oa beweging is dit misschien een probleem. Scherm betekent dat je het ergens wil omhoog hangen dat je het gemakkelijk kan lezen. Maar voor beweging wil je het ergens hangen dat mooi overzicht heeft van ganse kamer.

Mijn bewegingssensors hangen bv altijd net boven de frame van een deur. Deur gaat open, beweging en licht gaat dus aan. Maar daar wil je uiteraard geen scherm hebben...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja die 4 in 1 wordt moeilijk idd.
Met schermpje en lux meter dacht ik om boven de bureau te hangen of op nachtkastje ofzo
Want als die batterij plat is, moet je die vervangen en als je ze kleeft en moet aftrekken, laat dat sporen na

Dus ja, weet nog niet goed wat kiezen maar zoiezo geen dure hue, en wil ze ook zo klein mogelijk en liefst zigbee eigenlijk
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Hebt gij zo geen slimme watch (horloge in het Nederlands ) …kunt ge dat zo niet doen dat als ge de kamer binnen komt dat daar die gegevens op weergegeven worden ?

Hebt ge geen schermen nodig gewoon iedreen zo een horloge
`
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Daar nog niet aan gedacht, maar das niet mogelijk, althans toch niet met de garmin die ik heb
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja dat wel he, als ik dan HA open, maar tis niet de bedoeling dat ik met mn gsm continu rondloop
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Horloge lijkt idd wel handig, maar volgens mij is dit niet het geval. Te klein scherm en hoe weet je horloge in welke ruimte je zit om daar temp/lux/.. af te lezen. Dus enkele schermen zal gemakkelijker zijn.

Het is wel een gedoe met batterijen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Horloge lijkt idd wel handig, maar volgens mij is dit niet het geval. Te klein scherm en hoe weet je horloge in welke ruimte je zit om daar temp/lux/.. af te lezen. Dus enkele schermen zal gemakkelijker zijn.

Het is wel een gedoe met batterijen...

Goh als die een jaar meegaan vind ik dat geen gedoe.
Bv mijn eufy cameras, ik weet niet hoe lang ik ze al heb, maar ik heb nog altijd niets vervangen, ik dacht van met kerst..
Nu zitten ze nog steeds op 46% en dat terwijl ik heel veel aan het testen ben met eufy - HA en beelden bekijken.

Dus jah, 1x jaar vervangen is echt niks. En je kan automatisch meldingen ontvangen wanneer ze bv aan 5% zitten
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
4 in 1 is volgens mij het gemakkelijkste. Maar betwijfel of dit bestaat want voor oa beweging is dit misschien een probleem. Scherm betekent dat je het ergens wil omhoog hangen dat je het gemakkelijk kan lezen. Maar voor beweging wil je het ergens hangen dat mooi overzicht heeft van ganse kamer.

Mijn bewegingssensors hangen bv altijd net boven de frame van een deur. Deur gaat open, beweging en licht gaat dus aan. Maar daar wil je uiteraard geen scherm hebben...

Echt niet veel opties he
De enige die ik kan vinden die zowel temp, beweging als lux heeft is de hue.
En de frient, maar die is even duur, dan neem ik liever hue

Splits ik op
Dan kan ik humidity en temp bij aqara nemen
Maar dan de lux en beweging is moeilijker.. dan heb je volgens mij enkel aqara op zigbee maar die vind ik niet mooi lol

nog andere opties?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb ook al zitten zoeken... Ik vermoed dat die sensors gewoon duur zijn waardoor je ze niet goedkoper kan vinden. Hue heeft uiteraard geen scherm dus kan je niet vergelijken met je andere voorstellen.

Hue heeft volgens mij wel geen humidity. Dus die is ook niet compleet... De vraag is waarvoor je dit zal gebruiken natuurlijk.