• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV kopen in Frankrijk

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Zouden jullie in Frankrijk een TV kopen als de prijs veel interessanter is dan in België ?
Is bij keten Darty, vergelijkbaar met Vandenborre en Krefel in België.

Ik woon in Zuidwest-Vlaanderen en werk ik Noord-Frankrijk. De winkel waar ik over spreek, ligt op 3 km van m'n werk, dus ophalen is geen probleem.

Maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een toestel in Frankrijk koop ? Ga ik geen probleem hebben met het aansluiten van de Telenet digicorder ? Die toestellen zijn sowieso multilingual dus dat zal geen probleem zijn maar misschien worden TV signalen anders gecodeerd? Is wellicht een domme vraag maar ik ben liever zeker.

Ik twijfel tussen een Philips 65PSU8503 waar Ambilight een grote troef is, maar ben dan beginnen vergelijken en ben op de LG 65SKU8500PLA gestoten die, in tegenstelling tot de Philips, full array local dimming heeft wat de zwartwaarden en het contrast wel ten goede zal komen (Philips is ondanks het een topmodel is, enke Edge LED).
De Philips kan ik tegen een interessante prijs in België kopen, de LG kost in België rond de 1700 à 1800 euro ; deze laatste kost bij Darty in Frankrijk 1190 euro. De Philips is dan bij Darty veel duurder dan in België.

Gaat nu echt tussen deze 2 modellen, hoor, OLED op 65 inch is te duur, dus hou ik het bij LED.
Advies? :)

Edit : iemand die het verschil kent tussen de LG 65SK8500 en de LG65SK9500 ? Bij vergelijking op de LG site zie ik niet meteen een verschil... Deze laatste staat namelijk ook heel interessant geprijsd bij Darty...
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb met Black Friday een 65" Philips OLED gezien met ambilight voor 1800-1900euro, dus als je wacht op de juiste actie is het misschien toch mogelijk om een OLED te kopen. Tenzij je dringend een nieuwe TV nodig hebt natuurlijk.

Een TV uit Frankrijk zou hier zonder problemen moeten werken. Ook met een Telenet digibox. Dat is gewoon een HDMI aansluiting.
 

Kaneda

Member
15 apr 2019
24
1
6
53
Ik heb met Black Friday een 65" Philips OLED gezien met ambilight voor 1800-1900euro, dus als je wacht op de juiste actie is het misschien toch mogelijk om een OLED te kopen. Tenzij je dringend een nieuwe TV nodig hebt natuurlijk.

Een TV uit Frankrijk zou hier zonder problemen moeten werken. Ook met een Telenet digibox. Dat is gewoon een HDMI aansluiting.

Mijn budget is 1500 euro max. Ik kan voor rond de 1700 à 1800 euro een 'instap' OLED kopen, waarschijnlijk, maar dat is nog altijd boven budget, he. En nu zijn de prijzen interessant omdat het eindereekstoestellen zijn. Nog wat langer wachten en die modellen zullen uitverkocht zijn en de nieuwe reeksen zullen sowieso weer een stuk duurder zijn. Tegen dat die dan weer worden afgeprijsd...

En ik ga ook niet meteen op de wagen springen wat nieuwe technologie betreft. OLED is relatief nieuw, terwijl LCD-LED een bewezen technologie is. Die verhalen over burn-in bij OLED zijn wellicht wat overdreven, maar toch. De zogeheten Image Retention is sowieso iets wat me zou storen, ook al is het tijdelijk. En ik merk zulke dingen meteen op.
Mocht ik nu een TV zoeken voor een home cinema kamer, dan zou ik wel voor OLED kiezen, maar voor gebruik in de huiskamer, door het hele gezin, kies ik liever voor LCD-LED, maar dan wel een topmodel, met alle toeters en bellen.
In elk geval zal de beeldkwaliteit enorm verbeterd zijn tov mijn Full HD uit 2012...
 
Laatst bewerkt: