• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overige TV-uit eARC naar een standaard HDMI ingang op receiver?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Kortelings zou er in de HT een 4K TV komen welke ik aan een Denon AVR-4520 receiver zou willen knopen. Helaas ondersteund de Denon geen HDR en 4K boven 30 Hz, wat dus betekent dat de receiver als hub gaan gebruiken geen goede optie is.

Aangezien ik van de Denon zeer tevreden ben en deze niet zomaar wil afdanken, zoek ik een oplossing in een van de twee onderstaande mogelijke scenario’s.

Setup:
4K TV (HDMI 2.1 --> 4K, HDR)
Apple TV 4K (HDMI 2.1 --> 4K, HDR)
Denon AVR-4520 receiver (HDMI 1.4, 4k @30Hz, HDCP 1.4)

Mogelijkheid 1:
Voor de Apple TV 4K zou ik misschien gebruik kunnen maken van een HDMI Splitter, maar lees nogal negatieve ervaringen in het niet altijd consistent doorgeven van HD-audio.

Mogelijkheid 2:
Een apparaat zoals een eARC Audio Converter dat ik dan aansluit op de eARC van de TV waarna audio geconverteerd wordt naar een HDMI die je aan kan sluiten op elke standaard HDMI-In van een receiver. Hierbij dien ik de bron op LPCM in te stellen, waardoor de TV dit 1 op 1 door zal moeten sturen, zodat ik HD Audio in de vorm van LPCM bij de receiver ontvang.

Mocht iemand met bovenstaande zaken ervaring hebben hoor ik het graag.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Iemand hier die een mogelijke oplossing kan aanbieden of eventueel ervaring kan delen?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Geen ervaring, maar zou voor HDMI splitter gaan. Vraag is of je niks gaat verliezen aan geluid als je lpcm doorstuurd.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik heb de AVRKey hier thuis in gebruik, omdat m'n oude Onkyo NR5010 niet overweg kan met 4K etc
Vandaar dat ik vanaf m'n ShieldTV rechtstreeks naar de TW9400 ga via de AVRKey en een HDMI "audio" aftak dat dan naar de NR5010 gaat.
Werkt prima, geen enkel "sync" of "handshake" issue of delay oid.

Je mag deze gerust even testen hoor, laat maar weten.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb de AVRKey hier thuis in gebruik, omdat m'n oude Onkyo NR5010 niet overweg kan met 4K etc
Vandaar dat ik vanaf m'n ShieldTV rechtstreeks naar de TW9400 ga via de AVRKey en een HDMI "audio" aftak dat dan naar de NR5010 gaat.
Werkt prima, geen enkel "sync" of "handshake" issue of delay oid.

Je mag deze gerust even testen hoor, laat maar weten.
Top 👍
Ik wist niet dat jij dit had.
Een betere mogelijkheid tot bevestiging op een compatibele werking kan ik niet hebben, bedankt Jan.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Ik gebruikte voorheen de Marmitek 621 UHD switch in de woonkamer, tot ik dan uiteindelijk van AVR veranderde. Heb daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden - mini jack digitaal (max 7.1)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007