• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jan ze zijn hier wellicht minder streng als pakweg bij htforum :D

Awel dus de Alternate's, Wifimedia.nl en consoorten. (en nog tientallen anderen. Met ne price-watch op Tweakers eventueel zien waar de goedkoopste versies te scoren zijn?)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb mijn Foscam camera nog altijd niet geïnstalleerd, maar de software bij dit toestel is verschrikkelijk, dus ik denk dat ik ineens naar Ubiquiti ga.
Om te beginnen ga ik een Cloud key gen2 plus + UniFi UVC G3 Flex ga kopen, als het meevalt ga ik het nog uitbreiden met 2 x UniFi UVC G3 Pro.
Waar kan ik dit het best aankopen?
Ik heb refurbished AP's en een USG gekocht bij Wifimedia.nl met een mooie korting. Mijn switches komen van Amazon.de omdat ze daar het goedkoopst waren.
En er zijn nog veel shops die ze verkopen zoals Coolblue en Alternate. Ik kijk gewoon naar de prijs van het product en de betrouwbaarheid van de shop.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die Gen2+ staat ook op mijn planning om ooit aan te kopen, maar geen haast bij. Heb mijn Unifi spullen indertijd bij Alternate besteld.

Trouwens nog wel in beta fase, maar van de Protect software op die Gen2+ zal er eerlang ook een app komen voor de Apple TV, dan kan een mens zijn huis in de gaten houden vanuit zijn luie zetel :D


Waarom die protect niet op je nas?
Ik mis nog steeds een bel... en wil die allemaal samen in 1 protect view
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Het is besteld (via My Media Center): Cloud key gen2 plus + UniFi UVC G3 Flex + UniFi Switch 8 (60W).
Iemand interesse in een Foscam FI9900EP? :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Alles is up and running (max. 30 minuten over gedaan), ik heb er mee zitten spelen en het werkt zeer goed. Ik heb de camera als test in de bureau gezet en ik kan die perfect bekijken via de app op mijn telefoon. Mijn vrouw wist van niets, dus ik heb die wat in het oog kunnen houden vandaag :) Alleen mis ik nog een schedule voor de alarmen en geofencing, maar blijkbaar komt dit in de volgende updates.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Chr1st0f Chr1st0f , klopt UniFi Protect mist helaas wel nog wat functionaliteit die wel in UniFi Video zit.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ondertussen heb ik ook nog een Unifi Switch 16 (150W) geïnstalleerd.
De scheduler voor de alarmen (Unifi Protect) zit blijkbaar in de beta, dus nog even wachten :D
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Eerst nog wat camera's en 2 AP's. USG zal er waarschijnlijk ook wel komen, aangezien ik bij Proximus zit en daar kan je zelf de modem aanpassen naar 'modem only'.
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik zou zoiezo wachten tot er een nieuwe versie van de usg beschikbaar. De bestaande versie is toe aan een refresch zou me niet verwonderen als er de komende maanden een nieuwe uitkomt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eerst nog wat camera's en 2 AP's. USG zal er waarschijnlijk ook wel komen, aangezien ik bij Proximus zit en daar kan je zelf de modem aanpassen naar 'modem only'.

Dan wil ik wel es horen hoe die camera's bevallen, ga je die combineren met een doorbell ook?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Nog niet naar gekeken.
Ik heb wel een IOT vlan gemaakt en daar wat devices opgezet als test, maar de mdns reflector implement op de USG is niet zo goed. Die gaat alles broadcasten op alle VLANS en zelfs de WAN. Op de Edge router zit dit beter in elkaar. Er loopt ergens een feature request om het ook zo op de USG te doen (interfaces zelf kiezen), dus hopelijk komt die snel.

Enkel apparaten waarvoor geen broadcasting nodig is, kan ik op mijn IOT vlan steken, maar dat zijn er voorlopig zo goed als geen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nog niet naar gekeken.
Ik heb wel een IOT vlan gemaakt en daar wat devices opgezet als test, maar de mdns reflector implement op de USG is niet zo goed. Die gaat alles broadcasten op alle VLANS en zelfs de WAN. Op de Edge router zit dit beter in elkaar. Er loopt ergens een feature request om het ook zo op de USG te doen (interfaces zelf kiezen), dus hopelijk komt die snel.

Enkel apparaten waarvoor geen broadcasting nodig is, kan ik op mijn IOT vlan steken, maar dat zijn er voorlopig zo goed als geen.

Bekijk je het es ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee zelf nog niet gekeken om IoT VLAN in te stellen, zit wat in de back burner ttz er is absoluut geen haast om dat te doen. Misschien eens tijdens mij verlof ... of niet :)