• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mn schoonbroer kwam net vragen wat hij moet kopen van unifi AP's
Je doet me nu twijfelen om hem aan te raden om te wachten...


Los daarvan, voor mij dan, kun je die mixen met de huidige AP's?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bij mijn schoonbroer,
telenet modem
usg pro gekoppeld en switch
dan de cloudkey op zn pc via wifi van zn telenet modem
echter als ik de controller opstart, zie ik niks van al zijn unifi devices...

Enig idee?
Wat mis ik nu?

Instelling aanpassen in telenet modem?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik kreeg zopas een mail dat mijn USG disconnected is.
Op zich weet ik nu dat mailing werkt.
Alleen in mijn controller, zie ik dat alles nog up is?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ook al voor gehad, maar alles bleef gewoon werken. Heb er mij verder niks van aangetrokken.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Een beetje dom van mij, maar mijn frank is eindelijk gevallen waarom mijn volledig thuisnetwerk er uit ligt wanneer telenet bezig is met werken. Dit was de laatste weken regelmatig het geval en ik brak mijn kop erover waarom dan mijn thuisnetwerk dan ook uit valt. Normaal mag dit niet het geval zijn...

Maar de manier dat mijn netwerk werkt is gewoon verkeerd. De kabel van Telenet komt toe en op de kabelmodem / router / switch van telenet zijn 4 netwerk kabels op aangesloten. 1 naar Living, 1 naar bureau en telkens 1 naar een slaapkamer. In de living en bureau staat er telkens een switch. Maar mijn PC in de bureau kan nu niet connecten met mijn apparatuur in de living omdat die zijn aangesloten via de Telenet router als die router er uit ligt.

Nu wil ik dit oplossen door mijn 4 verschillende aansluitingspunten op een switch aan te sluiten. Die switch zal dus rechtstreeks aangesloten zijn aan mijn modem waardoor alles van internet voorzien is maar de Telenet router niet langer het centrum is voor mijn thuisnetwerk.

Echter heb ik een allegaartje van switchen / routers in merken.

In mijn bureau staat en Zyxel GS1900-8HP managed switch. In de living een simpele Netgear Prosafe GS108. Deze laatste is verbonden met een Portal router dat ik eens gekocht heb via Kickstarter. Onbekend merk dus, maar doet zijn ding goed en ik heb nog nooit last gehad van mijn WiFi...

Maar bon. Reden waarom ik hier post is dat ik mijn netwerk langzaam aan wil upgraden / verbeteren. Daarom dacht ik een Ubiquiti USW Flex Mini te kopen met 5 poorten voor direct achter mijn Telenet kabelmodem te plaatsen en uiteraard aan te sluiten. Deze zal dus verbonden worden met de 4 kabels die nu naar de 4 verschillende locaties gaan in mijn huis. Met de 5 poorten die op deze Switch staan heb ik dus voldoende. In een later stadium wil ik dan mijn huidig netwerk apparatuur vervangen door meer Ubiquiti switchen / routers. Nu is mijn vraag of dit zal werken met dit allegaartje van merken... Dit zal een tijdelijke oplossing zijn want ik wil niet onmiddellijk alles vervangen maar hoop wel dat mijn thuisnetwerk zonder problemen gaat draaien en dat ik ook eindelijk mijn switch management op punt ga kunnen zetten. Want nu lukt dit dus niet en mijn vermoeden is omdat de core van mijn netwerk loopt via de Telenet switch.

Nu is mijn vraag of mijn redenering correct is.. Denk wel dat er hier enkele mensen met voldoende kennis zijn om mij al dan niet bevestiging te geven :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou zeggen, stop het prutsen, en ga direct voor een ubiquiti switch achter je telenet modem en klaar
en dan alles op je switch, nooit geen problemen hier
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
I need router/switch/ap's en ip full hd camera's poe's - zo STIL mogelijk als het kan. Wat is een goede degelijke basis qua router/switch vinden jullie? (geen ervaring met dit merk, vandaar hier eens checken) - thx guys!
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
I need router/switch/ap's en ip full hd camera's poe's - zo STIL mogelijk als het kan. Wat is een goede degelijke basis qua router/switch vinden jullie? (geen ervaring met dit merk, vandaar hier eens checken) - thx guys!
Als "stil" het criterium is: je vindt elk van die apparaten met passieve koeling en dus zonder geluid ;).
imo:
Beste AP de Ubiquiti,
Beste Switch hangt hard af van je noden (managed of niet),
Beste router: Asus is daar al paar jaren goed bezig
Beste IP Camera: hangt ervan af waar hij moet voor dienen.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
ok, dacht dat je "goed" zat met ubiquiti voor al dat soort toepassingen :) heb nu sowieso "allegaartje" van cisco, foscam, lynksys edm spulletjes - voor renovatie winkel netwerk/surv. dacht ik misschien es uitkijken naar dit merk bv - maar bon, je haalt voor elke toepassing al een andere merk aan dus - enfin, het moet stiller in iedere geval dus zal eens rondsnorren - thx
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ok, dacht dat je "goed" zat met ubiquiti voor al dat soort toepassingen :) heb nu sowieso "allegaartje" van cisco, foscam, lynksys edm spulletjes - voor renovatie winkel netwerk/surv. dacht ik misschien es uitkijken naar dit merk bv - maar bon, je haalt voor elke toepassing al een andere merk aan dus - enfin, het moet stiller in iedere geval dus zal eens rondsnorren - thx
Voor echte businesstoepassingen, is Ubiquiti ook goed als router en als switch hoor ;). Ze zijn gewoon redelijk prijzig voor particuliere toepassingen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik zou zeggen, stop het prutsen, en ga direct voor een ubiquiti switch achter je telenet modem en klaar
en dan alles op je switch, nooit geen problemen hier

Dat wil ik ook doen. Staat duidelijk in mijn tekst. Maar vanuit mijn centraal punt vertrekken maar 4 kabels. Dus ik moet aanvullen met extra switchen waar er verschillende apparatuur staat zoals bureau en living. Ik ga echter niet direct alles vervangen want dat kost teveel geld. Dus nu eerst switch achter telenet. Huidige switch aan bureau en living behouden.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Als je een router, switch en IP camera’s van Ubiquiti wil zou ik ineens voor de Unifi dreammachine pro gaan. Deze is duur (+/-400 euro), maar dan heb je ineens een router, 8 poort switch en protect (=nodig voor de camera’s).
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Chr1st0f Chr1st0f idd. Das een volgende stap. Nu gewoon switch om te starten. Die switch kan dan later verhuizen naar bureau of living.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ok, dacht dat je "goed" zat met ubiquiti voor al dat soort toepassingen :) heb nu sowieso "allegaartje" van cisco, foscam, lynksys edm spulletjes - voor renovatie winkel netwerk/surv. dacht ik misschien es uitkijken naar dit merk bv - maar bon, je haalt voor elke toepassing al een andere merk aan dus - enfin, het moet stiller in iedere geval dus zal eens rondsnorren - thx
je zit absoluut goed met alles van ubiquiti
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik kan momenteel niet casten naar mijn google devices

Vermoedelijk omdat mn googles op een apart IoT zit?
Nochtans zijn mn firewall rules toch juist of niet?

Mis ik iets?



 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Heeft het ooit wel gewerkt ? En niets aangepast ? Ondertussen software van je USG ge-update ?
mDNS configuratie staat actief ? (Settings > Services > mDNS)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heeft het ooit wel gewerkt ? En niets aangepast ? Ondertussen software van je USG ge-update ?
mDNS configuratie staat actief ? (Settings > Services > mDNS)

Ik denk niet dat het ooit gewerkt heeft.
Ik had het eigenlijk nooit geprobeerd ..
Heeft niks met software update te maken, mDNS staat actief ja
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Misschien protocol veranderen van TCP naar All voor die Google regel, geen idee wat die chromecast precies allemaal gebruikt aan protocollen.