• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wel als blijkt dat ik niet voldoe aan 100 dan kan ik verhogen
Maar ook omgekeerd voor mn schoonbroer, die heeft nu 400 en beweerd zoveel nodig te hebben, wat ik denk dat bullshit is

Maar soit
Erg jammer dat zoiets standaard er niet inzit.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Na lang zoeken gevonden
Ik wist zelfs niet dat je eigen dashboards kon maken :p

Soit
Bij deze


Nu weet ik duidelijk dat ik quasi nooit aan die 100Mbit kom

Behalve als ik ff serieus download
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Waarom iedereen dan perse de snelheid van telenet wenst.... i dont get it
Bullshit dus
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Telenet is zoveel meer dan enkel maar die snelheid :)..
denk dat je die eventueel wel zou kunnen doorbreken als je met een aantal mensen tegelijk tv kijkt of games speelt…

bij deze de bw reqs voor streaming.https://www.allconnect.com/blog/how-much-speed-do-i-need-for-streaming
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Telenet is zoveel meer dan enkel maar die snelheid :)..
denk dat je die eventueel wel zou kunnen doorbreken als je met een aantal mensen tegelijk tv kijkt of games speelt…

bij deze de bw reqs voor streaming.https://www.allconnect.com/blog/how-much-speed-do-i-need-for-streaming

Wel hier 2 jongeren die gamen op ps4 en ps5 en ik kijk die aan het streamen ben op tv en dan nog maar 30%

Dus nee, sorry kan er bij mij niet in
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Je gaat dat ook nooit zien op jouw meter. Dat zijn pieken op een bepaald moment die er voor kunnen zorgen dat alles langzaam gaat of dat er streams beginnen bufferen. Maar je zult het dan wel merken op het moment zelf.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Nee, gamen verbruikt weinig bandbreedte. Latency daarin tegen is wel belangrijk voor gamen.
Maar als iemand een Netflix aflevering start en de buffer moet snel gevuld worden, dan krijg je wel lag bij het gamen.

Of gij zijt aan het Netflixen en uw kinderen downloaden een game of update, dan krijg ge ook een piek en kan Netflix beginnen bufferen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Merk ik totaal niet met 100MBit
Blijf erbij dat de helft niet eens de bandbreedte gebruikt
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Blijkbaar zou Netflix dynamisch de bitrate aanpassen om te verhinderen dat de video begint te sputteren.

is rolling out an upgrade to its audio streaming technology that increases the maximum bitrate of its audio and allows it to adjust based on the speed of your internet connection. The streaming service’s new high-quality audio increases the maximum bitrate of a 5.1 audio mix to 640 kbps, and a Dolby Atmos mix to 768 kbps. The bitrate will also scale based on your internet speed, and can drop as low as 192 kbps in order to stop the video from having to buffer

de details vindt je hier…https://netflixtechblog.com/enginee...th-high-quality-audio-at-netflix-eaa0b6145f32
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja Plex kan dat vb ook doen in functie van (gemeten) netwerksnelheid op de meeste Plex apps.
Maar inderdaad, dit is sowieso een noodzaak aangezien wij hier in het rijke westen enorm goede "Internet" hebben maar op vele andere plaatsen is dat helemaal niet zo stabiel en voorspelbaar.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb nu Netflix (HD) en Amazon Prime draaien in de HT. Op vlak van beeld zie ik niet al te veel verschil, geluid is een ander verhaal…

Amazon Prime vind ik het minste. Netflix is beter maar de subwoofer en rear channels zijn veel minder uitgesproken dan op een blu-ray. Gevolg -vind ik - geluidsbubbel gevoel is veel minder aanwezig.

…In mijn Netflix profiel stond de geluidskwaliteit op standaard ingesteld, heb dat manueel moeten opschalen naar hoog.
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Unifi floodlight:

Ik ga er eentje aanschaffen, ik heb nu een sensor en grondspots aan mijn oprit. De grondspots hebben last van vocht en werken ondertussen niet meer. Dus ik ga de sensor vervangen door een floodlight en de bedrading vervangen door een UTP kabel.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wholly macaroni. De data breach die Ubiquiti vorig jaar had was dus het werk van een uh ontevreden werknemer die zich als whistleblower voordeed dat een hacker data had gestolen … namelijk hijzelf.

 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jullie zullen het wellicht wel ergens online of nieuwsbericht gezien/gehoord hebben maar het probleem met de log4j zero-day exploit treft natuurlijk ook Ubiquiti ... dus best zo snel mogelijk updaten.

Had het zelf nog maar deze morgen gedaan en zag dus inderdaad twee meldingen van pogingen om via log4j iets aan te richten, gelukkig wel netjes onderschept door de firewall.


 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Awel poort 1 dient om vb via PoE je switchke van ellentrik te voorzien, maar werkt verder als een gewone poort.
Je kan evengoed achteraan denk ik met USB-C de switch voeden.
Maar verder is die wel bruikbaar ja