• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Alles terug operationeel ondertussen ?
Hoe zit het met die Unipi ? Werkt dat nu terug volledig enz ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alles terug operationeel ondertussen ?
Hoe zit het met die Unipi ? Werkt dat nu terug volledig enz ?

Ik zit nog steeds zonder USG
MAxict melde gisteren dat ze er toch niet meer aangeraken.
Maar ik heb wel iemand die nog een tweedehandse heeft, full functional, voor 50 euro.
Daar toegezegd.

De unipi werkt volledig ja, gezien ik terug op de router van orange zit.
Maar ik zoek nog uit waarom de uitbreiding niet lokaal bedient kon worden en de basis unipi wel.
Dat fix ik wel nog.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
MAxict melde gisteren dat ze er toch niet meer aangeraken.

Dat is wel de laatste winkel waar je iets moet kopen.
Die hebben altijd alles nog in stock terwijl het elders niet meer te krijgen is, tot je het besteld :rolleyes:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Is ondertussen wel mooi netjes terugbetaald na telefonisch contact.

Anyway, hoe vervang ik de huidige usg best zonder mn config te verliezen?
In mn controller is de oude usg nog aanwezig.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dat is wel de laatste winkel waar je iets moet kopen.
Die hebben altijd alles nog in stock terwijl het elders niet meer te krijgen is, tot je het besteld :rolleyes:
Inderdaad. Daar eens wat gerief besteld omdat het nergens anders te krijgen was en zij hadden nog meer als genoeg stock. Zelfs vooraf gebeld als het wel klopte. Daarna bleef de levering maar duren en na te bellen was de wachttijd onbekend. Nog serieus van m'n voeten moeten maken ook om m'n geld terug te krijgen. Ik koop daar niks meer.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik probeer hier de usg te vervangen maar dat lukt niet man, wat een miserie
ik zag hem ff in mn controller en wou hem adopten maar dat ging niet.
Paar keer geprobeerd zonder succes, ook niet na factory reset usg

dan mac passthrough aangezet en dhcp uitgeschakeld op modem orange, bijgevolg niks meer.
Nu modem orange gereset.
Mag ik die dhcp of mac passthrough al activeren of niet?

Ik zie alles in mn controller nu (en ze zijn fysiek ook ok verbonden dus modem > usg > switch > AP's
mn laptop zit op de lan 2 van de modem

MAAR
Ik kan geen enkele device adopten
Ze failen allemaal.
Wanneer ik poging doe om te adopten zegt hij wel ip adres 192.168.70.1 voor mn usg terwijl die op 192.168.0.x zit

Die 70 daarin zat alles vroeger bij mij

Edit: soms verdwijnt mn controller na een tijdje, mag ik die voor de config ff op de lan poort naast de poort van de usg zetten?

Ik wist dat dit geen makkie ging zijn
:(

USG staat in de controller op x.x.X.1 terwijl die in de modem op ander adres staat (nu wel met macc pasthrough aangezet, dus niet meer zichtbaar)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Heb je ook je probleem gepost bij de chat support van unify. Die reageren meestal snel en kunnen ook wel helpen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Niemand?
Ik vermoed dat het te maken heeft dat al mijn apparten niet op standaard subnet 192.168.1.x gebruik
Ik probeer tevens de usg te bereiken op het ipadres dat hij krijgt door de modem, maar daar kan ik niet in
:(

ook niet na reset
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Opgelost

Die inform url was helemaal niet nodig
Ik moest gewoon ip adres van mn controller gelijk zetten
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb terug een probleempje.
Vriend van me heeft cloud key gen 2
Zijn hdd was naar de vaantjes (veel te vroeg maar kom) en nu heeft die een nieuwe gestoken.
Echter wanneer ik keek naar de controller stond er"action required" waardoor ik geklikt heb, en hij de switches en usg wou migreren.
Sindsdien is het fout gelopen... met als gevolg dat ik tot nu toe 1x usg en 1x switch gereset heb, echter in zijn cloud key controller staat er dat alles is toegewezen aan een andere console.
Ik krijg het niet goed.

Wat zijn nu de juiste stappen?
Ik overweeg zelfs om die controller via de cloud key niet meer te gebruiken (enkel wel voor zijn cameras) en de controller gewoon via home assistant os als addon te draaien op de pi, maar ook daar, welke stappen moet ik ondernemen?
Ik zou dit donderdag doen.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb laatst mijn CK ook eens moeten resetten en daarna stond er ook bij sommige toestellen dat ze door een andere controller werden beheerd. De enige optie was een fysieke reset van die toestellen en daarna kon ik ze terug adopten.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Al eens SSH gedaan naar die toestellen in hun set-inform nagekeken? Als ik devices had die hun controller kwijt waren, was het daarmee altijd opgelost
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een vraagje die mn petje te bovengaat eigenlijk.
Ik wil mijn alarm lokaal in home assistant krijgen.
Hiervoor moet ik de socket mode in proxy zetten (local niet anders kan ik mn app niet gebruiken)

Echter voor die proxy mode zou ik ofwel in mijn alarm zelf een aanpassing moeten doen zodat het connecteert met mijn HA addon
OF
een nieuwe route aanmaken voor het forwarden van het traffic naar een ander ip, een iptabel route op mn gateway
Maar das chinees, andere user heeft het volgende gedaan op zijn asus router

iptables -t nat -I PREROUTING -s 192.168.0.26 -d www.riscocloud.com -p tcp --dport 33000 -j DNAT --to-destination 192.168.0.17:33000

.26 is het paneel van zijn alarm, .17 is zijn Home assistant addon

Hoe vertaal ik dat naar mijn usg? Wie kan helpen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tis weer van dat :(
USG terug kapot, weer die usb stick
Verdikke zeg.
Gelukkig tweedehands gekocht, maar geen USG meer voor mij.
Zit nu te kijken naar die dream router
Iemand die deze heeft?
Lijkt een mooie upgrade tov de usg

En dan zit de controller ook daar , ipv op mn HA instance
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Geen ervaring met UDM-Router versie (wat de wat gestripte versie is van een Unify Dream Machine)
Zolang daar maar geen USB inzit zal 'm wel de nodige jaren goed blijven werken zeker :mad:
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bij Tweakers heeft die router wel een heel slechte review gekregen…

 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tja, ik veronderstel dat Skank sowieso de "wireless" net gaat gebruiken omdat hij al losse AP's heeft.
Dan "bugs" ja, kan zeker (en zal wel zijn) maar ik denk niet dat hij een exotische setup heeft draaien waarbij de limieten worden opgezet van de features.

Fingers crossed & knock on wood zekers 😁😁