• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja die HGST is helium gevuld en gebruikt PMR ipv SMR dus dat zit zeker snor.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Preclear van 10TB schijf is klaar en ingebouwd (sorry voor de uptime jvanhambelgium jvanhambelgium 😁 ). Wel de eerste drie pins van de SATA power moeten afplakken met technische tape (warmte bestendig) maar dat was wel te verwachten. Nu die nieuwe schijf inzetten als parity en de oude als data schijf via parity swap. Zal uiteindelijk 10TB data opleveren (6TB + 4TB), kunnen we weer even weg.

Server op zijn definitieve plaats gezet en aangesloten op UPS en deze werd meteen herkent na aansluiten, dus weer wat om af te strepen op mijn lijst van unRAID to-do's.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Stijn, zag bij jou dat je ook een Handbrake docker hebt op je unRAID server, gebruik je die dan ook? En welke instellingen gebruik je?

Ben nu zelf wat aan het spelen met instellingen op mijn iMac waarbij een originele rip met MakeMKV van een serie aflevering 4,2 GB is en als ik deze omzet naar HEVC (H.265) dus nog maar iets meer dan 1 GB groot is, dat is dus een flinke besparing. En als ik het origineel vergelijk en degene die via Handbrake is gegaan dan kan ik echt geen kwaliteitsverschil opmerken.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Iemand ervaring met Unraid en Nextcloud en telenet? Heb de tutorial gevolgd van spaceinvaderone op het Unraid-forum. Thuis werkt de backup maar van buiten uit gaat er iets mis. Als ik de server test voor een cerificate werkt het niet. Heb de poorten geforward op mijn router maar wat met de Teleslet router, die staat in DMZ, allé mijn Netgear router staat in DMZ in de Teleslet router.
Zijn er hier slimme kerels?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Was van plan Nextcloud op te zetten op een always-on Intel NUC of iets dergelijks maar ben daar nog niet aan toegekomen.

Vermoed dat je dan ook DuckDNS gebruikt met een domein naam? Zou nog eens die video tutorial moeten bekijken wat de specifieke zaken waren als je deze extern wilt bereiken wat natuurlijk wel de bedoeling is.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Iemand ervaring met Unraid en Nextcloud en telenet? Heb de tutorial gevolgd van spaceinvaderone op het Unraid-forum. Thuis werkt de backup maar van buiten uit gaat er iets mis. Als ik de server test voor een cerificate werkt het niet. Heb de poorten geforward op mijn router maar wat met de Teleslet router, die staat in DMZ, allé mijn Netgear router staat in DMZ in de Teleslet router.
Zijn er hier slimme kerels?
Wat krijg je van foutboodschap?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Stijn, zag bij jou dat je ook een Handbrake docker hebt op je unRAID server, gebruik je die dan ook? En welke instellingen gebruik je?

Ben nu zelf wat aan het spelen met instellingen op mijn iMac waarbij een originele rip met MakeMKV van een serie aflevering 4,2 GB is en als ik deze omzet naar HEVC (H.265) dus nog maar iets meer dan 1 GB groot is, dat is dus een flinke besparing. En als ik het origineel vergelijk en degene die via Handbrake is gegaan dan kan ik echt geen kwaliteitsverschil opmerken.

Lang geleden ja, ook makemkv
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Was van plan Nextcloud op te zetten op een always-on Intel NUC of iets dergelijks maar ben daar nog niet aan toegekomen.

Vermoed dat je dan ook DuckDNS gebruikt met een domein naam? Zou nog eens die video tutorial moeten bekijken wat de specifieke zaken waren als je deze extern wilt bereiken wat natuurlijk wel de bedoeling is.

Ja DuckDNS is geconfigureerd maar het gaat mis als ik Letsencrypt in de log kijk of er op het einde 'server running' staat, krijg errors
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ja DuckDNS is geconfigureerd maar het gaat mis als ik Letsencrypt in de log kijk of er op het einde 'server running' staat, krijg errors
Hij vindt de file niet voor de validatie. Hoe je dat oplost weet ik niet precies in uw situatie, want de Docker GUI draait ook op poort 80. Dat is waarschijnlijk het probleem.
Maar uw Unraid server staat m'n z'n billen bloot op het internet he... Ik ben gewoon als root ingelogd op de GUI zonder dat ik 1 password moest ingeven. Ik zou dat zo snel mogelijk fixen voordat uw server gehacked wordt.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster broodro0ster , dan best Xeno zijn screenshot aanpassen, dat kan je wel als admin denk ik?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
broodro0ster broodro0ster , dan best Xeno zijn screenshot aanpassen, dat kan je wel als admin denk ik?
Zijn screenshot is weg, maar dat maakt het nog niet zoveel veiliger. Er zijn genoeg bots op het internet die scannen naar onbeveiligde toepassingen.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
root heeft pw nu, bizar had er ene vroeger ook....
Begrijp niet dat die plots verdwenen is.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bon voor de mensen geinteresseerd in Nextcloud om foto's te backuppen zit er een bug als je via webdav uploadt. Namelijk Webdav kan niet weten hoeveel plaats er is op de server en neemt de plaats resterend waar je client is geinstalleerd. Klopt! na 79GB kreeg ik waarschuwing quota full, zelfde hoeveelheid vrije ruimte op de rootschijf van je client! Dus is Nextcloud gewoon useless….

 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dus een WebDAV probleem en niet zozeer NextCloud, want andere systemen die WebDAV gebruiken zullen net zo reageren. Wat is de reden waarom je WebDAV wilt gebruiken?
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Dus een WebDAV probleem en niet zozeer NextCloud, want andere systemen die WebDAV gebruiken zullen net zo reageren. Wat is de reden waarom je WebDAV wilt gebruiken?
Ken er niet zo veel van eerlijk gezegd....heb een tutorial gevolgd deze: Nextcloud on Unraid en blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Niet zo gek veel veranderd sinds in de laatste maand, behalve dat ik gisteren alle stoute Docker kindertjes ... uh sorry containers nu via VPN laat lopen :)