• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Stiibun Stiibun Hoe tevreden ben jij nu van jouw Unraid server? Ik zit namelijk te wachten op de Synology DS920+ die rond september zou uitkomen om m'n DS412+ te vervangen, want die zit op zijn limiet met het aantal Dockers dat ik nu draai.

Ik kreeg zonet van een vriend de aanbieding om een AMD 3700X, mobo en 32GB RAM te kopen voor 360euro. Dat is een dikke machine voor weinig geld. Een case heb ik nog staan. Enkel een voeding en licht videokaartje (toch voor de setup, want geen onboard graphics) heb ik dan nodig om de boel up and running te hebben.

Nadeel is dat dit ding waarschijnlijk meer stroom zal verbruiken dan een Synology en dik overkill voor een paar Docker conainters.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Stiibun Stiibun
Nadeel is dat dit ding waarschijnlijk meer stroom zal verbruiken dan een Synology en dik overkill voor een paar Docker conainters.
Wees daar maar zeker van...
Er kan max 2GB in die 412+ right ? Hmja, da's mischien wat krap. Mijn 918+ met 8GB doet het niet slecht, uiteraard zou nog meer RAM welkom zijn, maar het gaat goed zo.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Wees daar maar zeker van...
Er kan max 2GB in die 412+ right ? Hmja, da's mischien wat krap. Mijn 918+ met 8GB doet het niet slecht, uiteraard zou nog meer RAM welkom zijn, maar het gaat goed zo.
Ja, de DS412+ heeft standaard 1GB en kan max 2GB hebben. Ik heb daar nu 2GB inzitten, maar mijn Unifi controller enzo draait daar op. Die pakt wel wat RAM.
Al bij al ben ik eigenlijk wel gewoon content van mijn DS412+, zeker voor een machine van 8 jaar oud en die software is zo comfortabel. Dus denk dat ik mijn originele gedacht ga volgen en de DS920+ zal kopen als hij uit is. DSM is gewoon is set and forget en dat vind ik ook belangrijk.

Heb ondertussen al een telefoontje gedaan naar een vriend die volgende maand een nieuwe gaming PC gaat kopen. Hij zal mss blij zijn met die hardware voor een prijsje. Kvind het wat zonde om zo'n systeem te laten draaien voor wat containerkes. Die gaat gewoon hele dagen in z'n neus staan peuteren :)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ja, de DS412+ heeft standaard 1GB en kan max 2GB hebben. Ik heb daar nu 2GB inzitten, maar mijn Unifi controller enzo draait daar op. Die pakt wel wat RAM.
Al bij al ben ik eigenlijk wel gewoon content van mijn DS412+, zeker voor een machine van 8 jaar oud en die software is zo comfortabel. Dus denk dat ik mijn originele gedacht ga volgen en de DS920+ zal kopen als hij uit is. DSM is gewoon is set and forget en dat vind ik ook belangrijk.

Heb ondertussen al een telefoontje gedaan naar een vriend die volgende maand een nieuwe gaming PC gaat kopen. Hij zal mss blij zijn met die hardware voor een prijsje. Kvind het wat zonde om zo'n systeem te laten draaien voor wat containerkes. Die gaat gewoon hele dagen in z'n neus staan peuteren :)
Wat de containers betreft, is eventueel een Raspberry 4 geen optie?, er is net een versie met 8GB RAM.
Da's wel echt zuinig werken natuurlijk.

https://www.raspberrypi.org/blog/8gb-raspberry-pi-4-on-sale-now-at-75/
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm nieuwe pc.. win10
Ik zie unraid staan in mn verkenner maar als ik dubbelklik vraagt die plots credentials
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Je geraakt en dus niet meer op? Met je andere pc wel nog?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth


Nochtans zie ik hem gewoon in mn verkenner
GEbruik ik het ip adres dan vraagt hij achter mn credentials?
Vreemd

Root werkt ook niet
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zitten jullie nog allemaal op win 7 ?
Of hoe hebben jullie dit geklaard?

Dit geprobeerd:
  1. Press the Windows key + R shortcut to open the Run command window.
  2. Type in gpedit.msc and press OK.
  3. Select Computer Configuration -> Administrative Templates -> Network -> Lanman Workstation and double click Enable insecure guest logons and set it to Enabled.
  4. Now attempt to access \\tower


Maakt niks uit


Edit: mm blijkbaar opgelost door gewoon een user aan te maken met paswoord
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Iemand hier een idee waarom mijn 13de harde schijf niet wordt gebruikt? Er is wel detectie, geen probleem met de testen. Andere HD'n zijn wel nog niet vol maar ik vind het bizar dat ze niet gebruikt wordt. Volgens mij kan het niet aan mijn licentie liggen want ik heb een unraid OS Pro wat betekent dat je 30 HD'n kan gebruiken.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik vermoed het. Want nu ineens wordt de HD wel gebruikt. Ik heb wel niets van aanpassingen gedaan maar veronderstel dat die de andere HD'n iets voller zijn waardoor mijn die nu ook gebruikt wordt.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zo WD Elements schijf is geprecleared en dat zonder problemen. Straks eens open maken en benieuwd welke schijf er in zit. Vanaf morgen dus de beschikking over 20TB, daar gaan we een hele tijd mee verder kunnen
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Schijf is terug een white label WD101EMAZ welke een iets nieuwere versie is van de vorige 10TB schijf die ik nu gebruik als parity disk (WD100EMAZ). Enig klein probleempje is echter dat aan de zijkant er in de midden geen schroefgaten zitten en ik deze schijf dus maar met 2 schroeven kan vastzetten in de drive cage wat niet ideaal is.

Foto van de drive cage

Fractal-Design-Node-804-Install-drives.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Maakt dat zoveel verschil uit? Uiteraard is 3 altijd beter maar ik heb er verschillende die maar vast hangen aan 2 en heb er nog nooit een probleem mee gehad.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Jij had ook zo’n disk cages, klopt dat? Ik kijk het even aan, maar zal het wel in de gaten houden, want ideaal is het niet.

Dit accessoire bestaat wel om ze toch met vier schroeven vast te zetten, maar helaas nergens meer te verkrijgen.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Kan je al de schijven niet aan elkaar hangen met die laatste gaten en een latje?