• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Veel ruis op oled tv bij 4K

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Als ik een 4k Blu-ray speel via mijn Panasonic DP-UB824 speler op mijn LG55C7V 4K Oled tv heb ik last van enorm veel ruis in het beeld.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb de ruisonderdrukking van de tv al op hoog, laag en uit gezet maar geen verbetering.
 

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ja ik denk het wel. Als ik 4k via Netflix afspeel heb ik geen ruis ook niet met de Netflix binnen de Pana maar als ik een 4k Blu-ray afspeel is het niet om aan te zien.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Alle kabels goed aangesloten? De juiste kabels gebruikt.. Kan je via de speler een USB bestand afspelen om te testen dat dit hetzelfde probleem heeft?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Denk ook een kabel probleem ...eentjes en nulletjes die niet aankomen .
 

rakker

Member
19 feb 2013
219
2
21
Ok, vandaag dan maar een nieuwe kabel gekocht maar het brengt geen verbetering. Even enkele andere films in 4k geprobeerd en blijkt dat bvb Transformers de ruis niet heeft en perfect beeld geeft.
Het zal dus waarschijnlijk filmgrain zijn. Vooral in Batman vs Superman en Star Wars Rogue One heel sterk aanwezig. Veel te sterk (storend) naar mijn mening. Zijn er hier leden die dit kunnen bevestigen

5x06mf.jpg
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Heb je toevallig iets van sharpening aanstaan? Dit kan het film grain serieus verergeren als dit te hoog staat.