• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

verhuis. plaatsing speakers in nieuwe woonkamer.

zaj

Member
17 apr 2018
12
5
6
33
Hallo,


binnen een 3 tal weken verhuizen wij. ik vraag me af hoe ik het best mijn speakers zou plaatsen...

huidige 5.1 setup :
receiver :denon x2400H
fronts : monitor audio silver 50
center: monitor audio silver c150
rears : monitor audio bronze fx op stands
sub: Earthquake Supernova MK IV 12


het probleem met onze nieuwe woning is dat het de typische nieuwbouw layout heeft met dus de hoekzetel tegen de muur geklemt en geen plaats voor speakers op stands.... geluk bij een ongeluk heb ik mijn rear speakers wel aangekocht met het gedacht ze ooit aan de muur te vijzen als ik moest verhuizen. de vraag is nu hoe moet ik deze positioneren? hoeveel cm boven de rugleuning van de zetel?

gezien die nu recht achter mij zitten ga ik nog dezelfde ervaring hebben als vroeger? toen stonden mijn rears zo :

https://i.ytimg.com/vi/bz0yb7Fwd88/maxresdefault.jpg

dit is het plannetje van hoe het er in ons nieuw huis uit zou moeten zien.

we gaan zelf een kast maken met een grote opening in het midden zodat de sub er in past met nog wat ademruimte links rechts boven en achter ( een 5-10 cm). zou dit nefast zijn voor de geluidskwaliteit? de sub staat op de vloer in het midden.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat dacht ik wel. :)
De afstanden zijn zo goed ja. Iets boven oorhoogte lijkt me meer dan genoeg.
De sub kan daar staan, maar misschien optimaal als de kast niet tegen de muur aanstaat. Dan kan de achterste woofer zijn reflectie beter kwijt. Of een volledig gesloten vak met voldoende ruimte rondom zodat de reflectie er langs voor uit kan.