• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb geen bestaande gong... Dus niets aan te sluiten.

Er is geen gezichtsherkenning he. Dus ga je die melding er niet uit krijgen vrees ik.

Sphinkx lol , lees ff goed.Ok je het geen bestaande gong, maar zat dat kabeltje erbij? Die brug...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dunno. Herinner mij geen kabeltje of brug. Ik heb gewoon die bel omhoog gehangen. Moest nergens op aansluiten want er was niets voor aan te sluiten. Vorige bel was ook wireless.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan zit die vermoedeiljk nog in je doos, of heb je hem ook niet...
Ok thx
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zopas in de app de meldingen uitgeschakeld wanneer ik thuis ben (met geofencing ook)
Maw ik krijg deze dus niet meer, en dat zonder HA ;)
App zit boordevol opties.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goh. Ik vind het handig die melding... Postbode steekt bv pakje direct in brievenbus. Maar belt niet aan, maar omdat meldingen aan staan weet ik toch dat hij er geweest is.

Was dat gat zo groot? Wel mooi opgelost 😊
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Goh. Ik vind het handig die melding... Postbode steekt bv pakje direct in brievenbus. Maar belt niet aan, maar omdat meldingen aan staan weet ik toch dat hij er geweest is.

Was dat gat zo groot? Wel mooi opgelost 😊

Voor die brievenbus heb ik HA :) met sensor in brievenbus
Dat gat was idd redelijk groot 8cm (rond)
maar heb het die trespa iets groter genomen dan de bel zelf, zodat het mooier oogt
Nu heb ik evenveel boven,onder,links en rechts vd bel 2 cm
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb mij zelf nog niet verdiept in deze deurbellen, maar dat is wel iets wat ik graag zou hangen eens we verhuisd zijn.
Ik heb al gezien dat er zijn die via POE werken en sommige via een power adapter. Wat zou je aan te raden om klaar te leggen van kabeling zodat ik uit het volledige aanbod van smart deurbellen kan kiezen?
Gewoon een ethernet kabel en een kabel paar naar de technische ruimte laten gaan?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik heb mij zelf nog niet verdiept in deze deurbellen, maar dat is wel iets wat ik graag zou hangen eens we verhuisd zijn.
Ik heb al gezien dat er zijn die via POE werken en sommige via een power adapter. Wat zou je aan te raden om klaar te leggen van kabeling zodat ik uit het volledige aanbod van smart deurbellen kan kiezen?
Gewoon een ethernet kabel en een kabel paar naar de technische ruimte laten gaan?
UTP'ke lijkt me inderdaad gewoon een goede veilige keuze.
Zeker als je nog eens X aantal jaar verder staat zal dat redelijk de norm zijn eigenlijk.
Ik heb 16 jaar geleden ook ne UTP gestoken waar sinds dan een "klassieke" Aiphone videofoon op zit. Nog geen seconde issues mee gehad in al die jaren. Vanuit de electriciteitskast zit ik de 19V gewoon op een paartje UTP (2-draads) en een ander paartje is gebruikt voor de signalen etc.
Met UTP kan je altijd wel iets fixen ;-)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die garage cam kan wel nog leuk zijn van Eufy. Ik veronderstel dat dit ook zal werken met een poort...

De G4 van Ubiquiti trekt wel heel hard op de nieuwe bel van Eufy... Wel handig voor te mixen met mijn DMP. Enkele leuke features ook die andere bellen niet hebben. Wel zonder batterij precies. Dus zal een aansluiting nodig hebben... Maar dat is ergens ook positief want ik vind dat ik die van Eufy teveel moet opladen.

Als mijn Eufy ooit vervangen moet worden zal dit wel een kanshebber zijn :)
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Die garage cam kan wel nog leuk zijn van Eufy. Ik veronderstel dat dit ook zal werken met een poort...

De G4 van Ubiquiti trekt wel heel hard op de nieuwe bel van Eufy... Wel handig voor te mixen met mijn DMP. Enkele leuke features ook die andere bellen niet hebben. Wel zonder batterij precies. Dus zal een aansluiting nodig hebben... Maar dat is ergens ook positief want ik vind dat ik die van Eufy teveel moet opladen.

Als mijn Eufy ooit vervangen moet worden zal dit wel een kanshebber zijn :)

Hoeveel maal moet je die dan opladen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Toch om de 2 maanden ongeveer... Ik heb ook de indruk dat het alsmaar sneller moet. Ik krijg wel netjes op tijd een melding, dus dat is geen probleem. Uiteraard kan ik dit oplossen door die aan te sluiten op de elektriciteit. Maar daarvoor ga ik een elektrieker moeten laten komen want dat is momenteel niet voorzien aan mijn voordeur.

Bel wordt wel meer gebruikt ook. Ik zou ook melding kunnen uitschakelen als er iemand in de buurt is dat ik daar een bericht van krijg. Maar ik vind dat wel heel gemakkelijk...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
De Unifi doorbell werkt met een beltransfo (16v - 24v) of via USB-C. Er is ook een PoE adapter beschikbaar.