• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

vraag over een nieuwe audio set in combi met de Denon X2700h, mischien met extra dolby atmos uitbreiding

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Hallo allen,

Ik heb dit jaar een OLED 55C9 gekocht, en ik wil voor in de toekomst gaan kijken voor een goed passend geluid set.
Echter blijf ik bij de betrouwbare receiver en losse boksen, Zelf zit ik nu te kijken naar een Denon X2700H.
Mijn vraag is, welke audio set is goed voor films, eventueel games (Playstation 5), Zelf zat ik te kijken naar de Teufel Ultima 40.
Maar zelf ben ik hierin nog nieuw en ik denk dat mijn budget wel rond de prijs range zit van de Teufel Ultima 40.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en anders hoor ik dit graag !

Vriendelijke groet,
Ben
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Mooie TV! :D
Dat lijkt me ook het best om met een goeie receiver en speakers te gaan. Dat zal je meer kwaliteit opleveren dan een kant en klaar setje.
Ben je enkel opzoek naar een set stereo speakers? Of moet daar ook een subwoofer en surround bij zijn?
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Mooie TV! :D
Dat lijkt me ook het best om met een goeie receiver en speakers te gaan. Dat zal je meer kwaliteit opleveren dan een kant en klaar setje.
Ben je enkel opzoek naar een set stereo speakers? Of moet daar ook een subwoofer en surround bij zijn?
Zeker ben er ook zeer wijs mee.
Op het moment gebruik ik een Harman Kardon AVR 141 (die momenteel bij me vriendin staat en dat is toevallig een kant en klare set met jbl speakers sub vervangen voor een jamo sub).
Ik ben zelf opzoek naar een 5.1 set of mischien 5.1.2 de laatste is volgends mij voor dolby atmos dus inderdaad subwoofer / surround.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Laat misschien even je budget weten voor speakers en subwoofer, dan kunnen we je een paar zaken aanraden :)
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Dat is het het ook even, volgends mijn stiefvader was het niet erg om 2e hands te gaan halen, ben zelf wat bang voor zoiets denk ik.

Maar zelf denk ik als het nieuwprijs is rond 900eu, maar mag altijd goedkoper 😅
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Een electronica winkel die gaf mee om te kijken naar monitor audio bronze, maar ik ben niet overuit of dat in een 5.1 / dolby atmos setup kan gaan staan.

Wat ik zeg ik ben hier nog totaal een leek in.
En wat ik tot nu toe gezien heb kost het klauwe met geld(monitor audio bronze)
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Op de Denon X2700H zou je weg komen met oa.
- Q Acoustics 3000-serie
- Dali Oberon
- Monitor Audio Bronze G6
Uiteraard zijn er nog keuzes, maar deze 3 reeksen zijn mijn favorieten.
En er is bij sommige modellen wel een BF deal te bedenken. 😁
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Op de Denon X2700H zou je weg komen met oa.
- Q Acoustics 3000-serie
- Dali Oberon
- Monitor Audio Bronze G6
Uiteraard zijn er nog keuzes, maar deze 3 reeksen zijn mijn favorieten.
En er is bij sommige modellen wel een BF deal te bedenken. 😁
echter heb ik geen prijzen kunne vinden van de monitor audio, dit is wat de dichtstbijzijnde electro winkel ook al vertelde audio monitor is goed.
alleen is het wel prijzig, op het moment moet ik het zelf nog met een bepaalde uitkering doen dus super en super duur en creme de creme kan ik niet betalen :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik kan niet zoveel advies geven voor een 5.1 set voor 900euro. Destijds heb ik Boston Acoustics A25’s gekocht met een SVS PB-1000. Dat was ongeveer 1075euro destijds, maar die Boston Acoustics worden niet meer verkocht denk ik en de SVS is duurder geworden.
Ik denk dat je uw budget iets hoger zal moeten krijgen of beginnen met een 2.1 setup en zo langzaam aan uitbreiden.
De voorstellen van Brand New Box zijn goed. Dat is zowat de het goedkoopste dat kan vinden, wat toch de moeite is. Alles dat goedkoper is, zijn meestal melkpakjes die als een holle doos klinken.

Tweedehands kan ook hoor. De helft van m’n KEF R serie is tweedehands gekocht.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: aloysiussss

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
echter heb ik geen prijzen kunne vinden van de monitor audio, dit is wat de dichtstbijzijnde electro winkel ook al vertelde audio monitor is goed.
alleen is het wel prijzig, op het moment moet ik het zelf nog met een bepaalde uitkering doen dus super en super duur en creme de creme kan ik niet betalen :)

je vind die monitor audio alsook dali etc... op coolblue en andere online audio shops, meestal geven Nederlandse websites ietsje meer korting, ook eens navragen voor een prijs bij lokale dealers, maar let dan wel op voor demo modellen. Vraag je korting op een nieuwe set...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: aloysiussss

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Ik kan niet zoveel advies geven voor een 5.1 set voor 900euro. Destijds heb ik Boston Acoustics A25’s gekocht met een SVS PB-1000. Dat was ongeveer 1075euro destijds, maar die Boston Acoustics worden niet meer verkocht denk ik en de SVS is duurder geworden.
Ik denk dat je uw budget iets hoger zal moeten krijgen of beginnen met een 2.1 setup en zo langzaam aan uitbreiden.
De voorstellen van Brand New Box zijn goed. Dat is zowat de het goedkoopste dat kan vinden, wat toch de moeite is. Alles dat goedkoper is, zijn meestal melkpakjes die als een holle doos klinken.

Tweedehands kan ook hoor. De helft van m’n KEF R serie is tweedehands gekocht.
oke, ja mijn stiefvader heeft een keer jamo set gefixed voor 500 euro ofzo (wel 2e hands) 5.1 welke exact durf ik niet te zeggen.

je vind die monitor audio alsook dali etc... op coolblue en andere online audio shops, meestal geven Nederlandse websites ietsje meer korting, ook eens navragen voor een prijs bij lokale dealers, maar let dan wel op voor demo modellen. Vraag je korting op een nieuwe set...
ja met demo modellen heb ik wel vaak zoiets daar ga ik geen nieuwprijs voor betalen, maar ik denk dat dat met alles wel zo is.
maar hoe zit dat met AM, kun je dat stuk bij stuk uitbreiden of hoe werkt zoiets bij AM?


Korting op een demoset is doorgaans groter hoor. 😉
Maar €900 all-in 5.1 zal je nieuw niet zoveel keuze hebben vrees ik.
Dali Spektor is ook een mooie budget reeks.
ja ik zat een keer te kijken naar de teufel ultima 40, alleen zelf weet ik niet hoe dit is, want ik ken vrijwel niemand die dit heeft.
ze hebben de kleinere speakers voor bij hun PC bijvoorbeeld, ja dat is dan een "ruk" vergelijking, ze zeggen ja het heeft goed geluid.
maar hoe is dat in de HT gedeelte. (correct me if im wrong)


maarja dan moet ik denk ik tegen die tijd weer gaan kijken als ik jullie zo hoor, en dan voor een 2e hands voor prikkie 🤔
alleen ben ik beetje bang voor 2e hands spulletjes, kijk dat van mijn vader was dan via een collega.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bij MA kan je gaandeweg uitbreiden. Koop je echter een set , dan kan je bij een dealer meer korting krijgen.

Ter info:
Ik heb destijds een MA Set gekocht bij een dealer. Na wat onderhandelen heb ik 20% korting gekregen op de listprijs. Let wel dit was een nieuwe set, geen demo of tweedehands.

Ik weet niet wat de andere forumleden hun ervaring zijn, mischien eens interessant om dit te delen....

..de coolblue prijs is meestal de listprijs soms zelfs iets duurder. Je moet dus goed uitkijken. Dit is dus de basis van waar je begint te onderhandelen.

op speakers is eer doorgaans een marge van 50% voor de dealer. .Maar Dealer heeft ook nog z’n kosten hé, doorgaans willen ze minimaal 30% nemen op hun aankoopprijs. Dit om hun kosten te dekken, personeel, toonzaal, huur pand etc....
Dealers die bij wijze van spreken op den buiten uit hun living verkopen, hebben die vaste kosten niet en kunnen dus soms hogere kortingen geven dan dealers in de stad met dure toonzaal en personeel. Wat natuurlijk ook nog een rol speelde is heiveel korting de dealer krijgt bij de leverancier, ook dat kan flik verschillen...

doorgaan is 25 tot 20 een zeer aanvaardbare korting op nieuw materiaal. Bij Demo en toonzaalmodellen kan het oplopen tot het dubbele en meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: aloysiussss

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Bij MA kan je gaandeweg uitbreiden. Koop je echter een set , dan kan je bij een dealer meer korting krijgen.

Ter info:
Ik heb destijds een MA Set gekocht bij een dealer. Na wat onderhandelen heb ik 20% korting gekregen op de listprijs. Let wel dit was een nieuwe set, geen demo of tweedehands.

Ik weet niet wat de andere forumleden hun ervaring zijn, mischien eens interessant om dit te delen....

Ter info, de coolblue prijs is meestal de listprijs soms zelfs iets duurder. Je moet dus goed uitkijken. Dit is dus de basis van waar je begint te onderhandelen.

op speakers is eer doorgaans een marge van 50% voor de dealer. .Maar Dealer heeft ook nog z’n kosten hé, doorgaans willen ze minimaal 30% nemen op hun aankoopprijs. Dit om hun kosten te dekken, personeel, toonzaal, huur pand etc....
Dealers die bij wijze van spreken op den buiten uit hun living verkopen, hebben die vaste kosten niet en kunnen dus soms hogere kortingen geven dan dealers in de stad met dure toonzaal en personeel. Wat natuurlijk ook nog een rol speelde is heiveel korting de dealer krijgt bij de leverancier, ook dat kan flik verschillen...

doorgaan is 25 tot 20 een zeer aanvaardbare korting op nieuw materiaal. Bij Demo en toonzaalmodellen kan het oplopen tot het dubbele en meer.
Oke oke, hele uitleg thanks ervoor.

Zelf weet ik niet zo 123 of ze het hier zo hebben staan in onze lokale winkel (MA).

Ik kan nu nog niks kopen, maar ben wel beetje aan het oriënteren wat ik wil en kan.
Maar denk dat het niet super lang meer gaat duren tot het zover is.

Dus ik ben beetje aan het rondvragen wat ik het beste kan doen.

MA, teufel of wat dan ook, of wat hier gezegd is.
Ik heb hier nog helemaal geen ervaring in, ennprobeer een beetje overal wat van op te steken aan informatie.
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
🙈Oke dan nu denk ik beste vraag.
Wat kan ik het beste halen van 1k en een van 800euro.
En dan wel het liefst met atmos uitbreidbaar mogelijkheid.

Want er worden nu heel veel dingen gezegd maar ik snap het niet echt helemaal meer.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Maar je gaat toch nog niets 'halen' de komende maanden?
Wanneer je voor een merk als Dali of Monitor Audio gaat, kan je in delen aankopen.
Om binnen budget te blijven lijkt het me hoe dan ook aangewezen om voor compacte modellen te gaan. Deze kosten doorgaans de helft van het zuilmodel. En het zuilmodel voegt gewoon laag toe, laag dat je kan laten weergeven door je subwoofer.

Dali Spektor 2 €258 x 2 paar
Dali Spektor vokal €189
Adviesprijs €700 samen
Met die mega kortingen kan je dan voor €500 een goede sub zoeken.
 

aloysiussss

Member
2 nov 2020
42
2
11
32
Maar je gaat toch nog niets 'halen' de komende maanden?
Wanneer je voor een merk als Dali of Monitor Audio gaat, kan je in delen aankopen.
Om binnen budget te blijven lijkt het me hoe dan ook aangewezen om voor compacte modellen te gaan. Deze kosten doorgaans de helft van het zuilmodel. En het zuilmodel voegt gewoon laag toe, laag dat je kan laten weergeven door je subwoofer.

Dali Spektor 2 €258 x 2 paar
Dali Spektor vokal €189
Adviesprijs €700 samen
Met die mega kortingen kan je dan voor €500 een goede sub zoeken.
en met zuilen kom je dus in een hogere prijs catogorie ?