• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wij moeten binnenkort ook beslissen hoor. Maar bij ons is het idd een jaarlijks terugkerende reis. Week quarantaine is voor ons ook geen oplossing want er is iemand bij dat zijn dagelijkse job is technieker op de baan. Wij hebben wel een extra corona verzekering afgesloten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja wij krijgen ook alles terug, maar het is niet een jaarlijkse reis bij ons :p
Echt enorm jammer

Gaan ze ook niet essentiële reizen verbieden
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat is zoals ons reis naar Congo/Rwanda vorig jaar... Ook unieke kans en is helaas ook niet doorgegaan. We weten nog altijd niet goed wat we gaan doen met het vliegtuigticket. Reis zelf hebben we gelukkig niet moeten betalen. Op ons geld voor vlucht naar Kiev zijn we nog altijd aan het wachten...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Oostenrijk geboekt, dezelfde reis als vorig jaar, benieuwd of het nu doorgaat.
Lapland tja
ik vertrok anders volgende week :(

Er zal nu een overkapping in de plaats komen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wij zijn aan het twijfelen wat we gaan doen... We willen in Europa blijven dit jaar en denken eventueel aan rondreis in Griekenland. Probleem is dat er nog maar weinig geweten is ivm dat vaccinpaspoort dat ze mss gaan invoeren. We hebben nog voor 1200 euro aan vouchers bij Brussel Airlines dus voorkeur is dus wel met de vlieger te gaan... Periode zou september zijn. Dus tegen dan zal alles toch al gestabiliseerd zijn zeker? Maar dat dachten wij vorig jaar voor oktober ook... :rolleyes:
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Verschil met vorig jaar is dat er toen geen vaccin was en het altijd wat op "op de golven" dansen was, terwijl er nu wel degelijk vooruitgang is (alhoewel nog wat met horten & stoten in functie van leveringen etc)
Ik geloof er wel in. Ik hoop dat we half September ook kunnen afzakken naar onze uitgestelde bestemming.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Yep.. Ik maak mij alleen soms beetje zorgen over bv een Brussels Airlines. Maar goed, de alle luchtvaartmaatschappijen zien momenteel zwarte sneeuw.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Wij hebben een reis geboekt naar Italië... in juli. Tis te hopen dat we tegen dan kunnen/mogen vertrekken.
Zoals het ernaar uitziet zou je reeds vanaf mei mogelijk terug mogen reizen, maar je zal wel moeten kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent of een negatieve test kunnen voorleggen...

vorig jaar 2 weken naar Griekenland geweest in juli, was fantastisch, kan het alleen maar aanraden.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Nog altijd geen vluchten vanaf Brussel .
Ben daar weer eens langs geweest voor een keuring en die mens vertelde mij dat ze echt nietveel werk hebben ...normaal tanken die 50 a 60 vliegtuigen per dag nu maar met moeite 10 en dan nog gewoonlijk Cargo . ;)

Heb er een halve dag rondgelopen en daar was inderdaad weinig leven op de startbaan . ;)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
op Zaventem vliegt United Airlines nochtans terug drie vluchten wat ze voorheen ook hadden, maar inderdaad niet iedere dag zoals vroeger voor het Corona virus. Ze hebben een tijd ook cargo gedaan en doen dit nog altijd. Ook vluchten met een boel van die Pfizer vaccins zonder passagiers want dat droogijs geeft natuurlijk damp af en neemt zuurstof weg uit de cabine. Dan moet iemand om het half uur met een meter in de cabine rondlopen of het veilig is :)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Awel toen ik er was (donderdag voormiddag) zijn er geen aangekomen of vertrokken en ik moet van den ene kant nr den andere over de terminal .
Er was ook niemand bezig op de terminal zelf (geen catering nikske) en gewoonlijk moeten we altijd wel ergens stoppen om een vliegtuig te laten voorgaan .;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wij hebben een reis geboekt naar Italië... in juli. Tis te hopen dat we tegen dan kunnen/mogen vertrekken.
Zoals het ernaar uitziet zou je reeds vanaf mei mogelijk terug mogen reizen, maar je zal wel moeten kunnen aantonen dat je gevaccineerd bent of een negatieve test kunnen voorleggen...

vorig jaar 2 weken naar Griekenland geweest in juli, was fantastisch, kan het alleen maar aanraden.

Naar waar in griekenland precies, met auto huren ook of?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Vorig jaar met vliegtuig. Een week in Athene en daarna een week zeilen in de saronische golf.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als de grenzen terug zonder reisbeperkingen opengaan, zal het bij ons voorlopig met de camper voor 3 weken een rondje Frankrijk worden.
Dit zal normaal eind augusts tot september zijn. En in mei hopen we er toch ook nog ergens een 2 weken tussenuit te zijn op een plek waar de zon schijnt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Normaal in augustus naar Oostenrijk
Ikzelf en vrouw zijn gevaccineerd (2x)
Dochter is nog geen 12 dus geen probleem.
Maar de zoon wordt in die periode 13
Das wel een probleem.
Ik lees namelijk dat je telkens moet testen.
Klopt dit?
Dus niet alleen net voor heen en terugreis, maar ook telkens om 48 u
Begin eens zeg, en leuk zijn die testen niet.

Ik weet niet goed wat doen, en hem laten vaccineren, ben ik ook niet helemaal voor te vinden
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Doen ze die testen in Oostenrijk niet dagelijks en dacht dat deze daar gratis waren …(alléé toch ergens gezien in zo een pension dacht ik waar Belgen verbleven )
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Doen ze die testen in Oostenrijk niet dagelijks en dacht dat deze daar gratis waren …(alléé toch ergens gezien in zo een pension dacht ik waar Belgen verbleven )

Gratis ja, en is verplicht om de 48 uur
Dus als je daar bent, 5x testen
Ocharme
Nu hij ziet dit nog zitten...
MAar als je dan denkt
Stel dat hij plots op de 3dee test positief test, dan zitten wij daar alle 4 mooi op hotelkamer in quarantaine en mag je de kamer niet uit, weg vakantie dan
Pff moeilijk
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dat is nu de reden dat we dit jaar geen reis hebben geboekt.Gewoon teveel 'gedoe'.Echt op je gemak zal je waarschijnlijk nooit zijn tijdens je reis.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Hoe groot is de kans dat hij positief zal of gaat testen ?
Als je ergens gaat waar het rustig is en ze de regels mooi opvolgen….denk ik niet dat je u daar veel zorgen om moet maken

Hou gewoon de besmettingsgraad een beetje in de gaten maar ik dacht dat ze daar nog vrij goed waren . ;)