• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Waar ga je binnenkort naar toe?

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Rondtrekken doen we niet, maar we maken korte uitstapjes vb 30 a 45minuten rijden naar bijgelegen dorpjes, steden, activiteiten, stranden of vb. Waterpretpark.
We hebben gemerkt dat we idd geen uitstappen moeten maken als het langer dan een uur rijden is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Rondtrekken doen we niet, maar we maken korte uitstapjes vb 30 a 45minuten rijden naar bijgelegen dorpjes, steden, activiteiten, stranden of vb. Waterpretpark.
We hebben gemerkt dat we idd geen uitstappen moeten maken als het langer dan een uur rijden is.
Wel precies, is ook ons plan!
Geef gerust tips, zit nu verdikke ook te kijken naar rhodos.
Eiland is een pak kleiner, ook waterpretpark, veel te bezoeken, ook snorkelen etc etc en watersporten
In 1,5 u zit je van het ene uiteinde in het andere, maw, daar is het dan wel doenbaar om overal naartoe te gaan
Had jij al kreta of rhodos gedaan?
Tips? Mag idd half pension zijn
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik ben nog niet naar Rhodes geweest.
Is ook moeilijk om tips te geven vind ik omdat ieders prioriteiten anders liggen.
Wij zijn meestal heel actief bezig, ik plan om de dag iets in. We gaan ook steeds uit eten,

Normaal pak ik het als volgt aan voor een doorsnee vakantie:
Eerst lijstje opmaken met must do sport activiteiten - dat zijn er minimaal 2 per week vb. Paardrijden, canyoning, watersport etc…
Dan lijstje opmaken met interessante locaties, meestal zijn dit grootte stad in de buurt enz. Kwestie dat we genoeg restaurants hebben om ui te kiezen en ook wat cultuur en shopping kunnen meepikken.

Dan appartement of huis uitkiezen op een plaats vaak dichtbij een stadje of omgeven door een aantal steden.
Vaak is dat ook dichtbij de zee omdat we allemaal gek zijn van watersporten.

appartement of huis book ik bijna altijd op Booking.com meestal moet je geen voorschot betalen.
De rest, auto, vluchten en activiteiten betaal ik
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben nog niet naar Rhodes geweest.
Is ook moeilijk om tips te geven vind ik omdat ieders prioriteiten anders liggen.
Wij zijn meestal heel actief bezig, ik plan om de dag iets in. We gaan ook steeds uit eten,

Normaal pak ik het als volgt aan voor een doorsnee vakantie:
Eerst lijstje opmaken met must do sport activiteiten - dat zijn er minimaal 2 per week vb. Paardrijden, canyoning, watersport etc…
Dan lijstje opmaken met interessante locaties, meestal zijn dit grootte stad in de buurt enz. Kwestie dat we genoeg restaurants hebben om ui te kiezen en ook wat cultuur en shopping kunnen meepikken.

Dan appartement of huis uitkiezen op een plaats vaak dichtbij een stadje of omgeven door een aantal steden.
Vaak is dat ook dichtbij de zee omdat we allemaal gek zijn van watersporten.

appartement of huis book ik bijna altijd op Booking.com meestal moet je geen voorschot betalen.
De rest, auto, vluchten en activiteiten betaal ik
Idem !
Jammer dat je nog niet naar rhodos geweest bent, ik zal verder kijken thx ;)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Bij ons gaat het Sorrento & Napels worden, een weekje op land en daarna een week op zee :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Grrr nog altijd niet geboekt
Waarom zijn al die hotels met bedbanken ipv gewone bedden.
:(
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Omdat het kleine kamers zijn misschien en je zodoende meer plaats hebt als je uw bed niet gebruikt . ;)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik trek in Februari 2023 eens met wat familie weg voor een weekje oa op de ski-latten te staan. Deze keer zal het Les Menuires / Les Trois Vallees worden.
Ben benieuwd, toch al wat jaartjes geleden dat ik op de latten stond, mischien es effe gaan testen/opfrissen ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik trek in Februari 2023 eens met wat familie weg voor een weekje oa op de ski-latten te staan. Deze keer zal het Les Menuires / Les Trois Vallees worden.
Ben benieuwd, toch al wat jaartjes geleden dat ik op de latten stond, mischien es effe gaan testen/opfrissen ;-)
Idem voor mij ist wel Mayrhofen geworden.
Kopen jullie skipas en materiaal vooraf?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Idem voor mij ist wel Mayrhofen geworden.
Kopen jullie skipas en materiaal vooraf?
Goh, ik ben de enige die geen eigen ski-materiaal heeft eigenlijk (op een helm na). Ben nog even in twijfel of ik ginder iets huur dan wel hier huren + meenemen.
Skipas zat er mee in, dus die is geregeld.

Mayrhofen is ook een erg goed & leuk gebied!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Goh, ik ben de enige die geen eigen ski-materiaal heeft eigenlijk (op een helm na). Ben nog even in twijfel of ik ginder iets huur dan wel hier huren + meenemen.
Skipas zat er mee in, dus die is geregeld.

Mayrhofen is ook een erg goed & leuk gebied!
Ik ben aan het zien voor skipas
Moet ik nu zo'n complete zillertal pass hebben of enkel mayrhofen maar vind precies enkel de link naar zo'n complete zillertalpass

Misschien weet jij dat als je er al geweest bent.
IS het ook beter om vooraf te boeken of toch goedkoper ter plaatse?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik ben aan het zien voor skipas
Moet ik nu zo'n complete zillertal pass hebben of enkel mayrhofen maar vind precies enkel de link naar zo'n complete zillertalpass

Misschien weet jij dat als je er al geweest bent.
IS het ook beter om vooraf te boeken of toch goedkoper ter plaatse?
Je kan toch gewoon op de officiele site van het skigebied de prijzen bekijken ? Die zijn volgens mij hetzelfde "online op voorhand" of terplekke aan een loketje van de 1e lift die je tegenkomt. "online" heb ik nooit geweten dat je plots korting zou krijgen.

Superski-pass : https://www.zillertal.at/nl/wintertijd/vakantie/zillertaler-superskipass.html
Mayrhofen : https://mayrhofen-zillertal.nl/skipas-mayrhofen/
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je kan toch gewoon op de officiele site van het skigebied de prijzen bekijken ? Die zijn volgens mij hetzelfde "online op voorhand" of terplekke aan een loketje van de 1e lift die je tegenkomt. "online" heb ik nooit geweten dat je plots korting zou krijgen.

Superski-pass : https://www.zillertal.at/nl/wintertijd/vakantie/zillertaler-superskipass.html
Mayrhofen : https://mayrhofen-zillertal.nl/skipas-mayrhofen/
Wat zou je dan aanraden? Als ik erop kijk kun je max 1,5 dag nemen mayrhofen alleen, maar na 3 dagen is die superskipas eigenlijk al voordelig...
De superski, of die van mayrhofen, ik heb geen flauw idee.
Kids moeten nog leren skiën en Ikzelf ben enkel met een vriend...
De 2 vrouwen gaan niet skiën maar langlaufen (vraag me af of je dan ook skipas nodig hebt of niet...) misschien dat ze wel es een dag of 2 naar boven willen zien, maar of ze dan ganse week nodig hebben i dunno
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja het is duidelijk dat ze wel ergens de Superski-pass promoten. Na enkele dagen ski ben je idd goedkoper uit met die pass, dus als je 6 dagen ski voor de kiezen hebt is er maar 1 logische keuze ; Superski-pass van het hele Zillertal gebied.
Voor langlauf heb je geen skipass nodig voor zover ik weet. Deze "pistes" zijn dan ook in het dal en heb je geen liften van doen. Mischien kunnen ze dan vb eens een 1-dags pass nemen als ze naar boven willen oid.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Pas terug van short ski Oostenrijk en nu aftellen naar onze zomervakantie (2weken toscaanse kust met daarin 2 dagen Rome)
Misschien dat we ervoor nog een citytrip doen nr Barcelona maar ik zou volgend jaar graag terug naar Amerika willen dus denk datk daar beter op inzet
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri