• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat doet iedereen met zijn dozen

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Zoals de titel het zegt. Met al dat HT materiaal en elektronica stapelen de dozen en verpakkingsmateriaal zich snel op.

Momenteel hou ik nog steeds het meeste van dozen bij, maar met een beperkte zolder in het puntje van't dak is er nog nauwelijks bewegingsruimte over. Vooral die van speakers, beamer, AVR, etc. zijn plaatsvreters, en niet plat te drukken door al het piepschuim erin.

Doet mij zwaar twijfelen om de boel gewoon buiten te smijten. Enig voordeel om het te houden is transport (verhuis en/of verkoop) denk ik. Maar goed, daar is de originele doos nu ook niet zo belangrijk voor...

Wat doet de rest?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik spaar die allemaal,het neemt wat plaats in op de zolder maar dat zie ik niet hé;)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
aan de kinderen geven om mee te spelen, daarna naar het container park...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
De meeste heb ik ook nog.. Maar bij de verhuis heb ik ze zelfs niet gebruikt. Sterker nog. Ik heb ze zelfs achter gelaten...

Van mijn nieuwe setup heb ik momenteel de dozen ook nog. Plaats genoeg op mijn zolder. Doos van TV heb ik wel weg gesmeten. Die was dan ook gigantisch...
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
bijhouden - zeker met oog op eventuele verkoop/een herstelling ofzo...
bij verkoop zijn er altijd die vitten over het feit dat je geen org verpakking meer hebt, maar er zijn er evengoed die het achterlaten en dan kan je alsnog naar de container... tjah
bij plaatsgebrek: je kan dozen meestal mooi toeplooien en stapelen - isimobrol kan je eventueel apart zetten, neemt iets minder plek in
persoonlijk vind ik het iets netter overkomen bij verkoop als je die spullen nog hebt, hoewel het uiteindelijk niet echt iets zegt over hoe een toestel "gesoigneerd" werd.. 't is gedacht wellicht dat telt, dat je wat zorg draagt voor de spullen ofzo zeker?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Maar een doos van je mega 65" TV of nog groter kan je toch moeilijk bij houden? Die doos was bij mij zo groot dat het niet op de zolder kon. Behalve dan in stukken maar dan heeft het nog weinig nut..
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
waarom is dat moeilijk? als je plek hebt is dat gemakkelijk ;-)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
bijhouden - zeker met oog op eventuele verkoop/een herstelling ofzo...
bij verkoop zijn er altijd die vitten over het feit dat je geen org verpakking meer hebt, maar er zijn er evengoed die het achterlaten en dan kan je alsnog naar de container... tjah
bij plaatsgebrek: je kan dozen meestal mooi toeplooien en stapelen - isimobrol kan je eventueel apart zetten, neemt iets minder plek in
persoonlijk vind ik het iets netter overkomen bij verkoop als je die spullen nog hebt, hoewel het uiteindelijk niet echt iets zegt over hoe een toestel "gesoigneerd" werd.. 't is gedacht wellicht dat telt, dat je wat zorg draagt voor de spullen ofzo zeker?
Inderdaad. Ik hou ze ook bij voor latere verkoop of verhuis. Als ik zelf iets koop, dan vind ik het ook altijd fijn om de originele doos, handleiding en accessoires bij te krijgen.
Ik heb ook de indruk als ik iets verkoop en het is compleet met doos e.d., dat het makkelijker verkoopt. Maar kheb ook al gehad dat sommigen de doos lieten staan, al komt dit wel minder vaak voor.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
waarom is dat moeilijk? als je plek hebt is dat gemakkelijk ;-)

Lol. Idd. Maar die doos was bij mij zo groot dat het niet op de zolder geraakte. Geraakte niet door de deur... 😁

Waar ik nu woon zou het trouwens ook niet lukken. Maar goed, een TV koop je niet elk jaar. Dus als je hem ooit verkoopt gaan de meeste niet verwachten dat je de doos nog hebt.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
THanks voor de input allen, interessant om te zien hoe iedereen er over denkt :p

waarom is dat moeilijk? als je plek hebt is dat gemakkelijk ;-)

Als je plek hebt is dat idd makkelijk.... Maar dus niet als je geen plek hebt 🤣 .

Uiteindelijk net een opkuis gedaan en meeste grote enzo weg gedaan. Enkel paar dingen gehouden waarvan ik in de nabije toekomst een verkoop verwacht (projector bv).