• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je net gekregen?

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
Ewel ze zouden dat moeten afschaffen die peperdure bedrijfswagens ! Crisis zeggen ze dan, nu soit, tis geen persoonlijke aanval he, ik zou zelf ook blij zijn natuurlijk

Maar eerlijkheidshalve, das er toch echt over he tegenwoordig

Een kleinere , goedkopere auto doet net zo goed dienst
Bwah ik zie het ook niet als een aanval hoor. Nu ze mogen die bedrijfswagens afschaffen op mij zal het momenteel géén invloed hebben
1f606.png
Auto is ingeschreven in Duitsland met Duitse verzekering en uiteraard ook Duitse nummerplaat. En in tegenstelling met België waar vadertje staat 1000€ wil voor een gepersonaliseerde nummerplaat is dat in Duitsland niet zo. Nu zo gepersonaliseerd is ze niet, het is bv. geen naam of zo, zou ik ook niet willen in de buurt is er hier eentje die rondrijd met de nummerplaat Johnny, slik
1f621.png


Nee he is gewoon de afkorting van de bedrijfsnaam en een deel van mijn geboortedatum.

Laten we eerlijk zijn, waarom rijden er in België zoveel bedrijfswagens rond. Omdat in België de loonlasten enorm hoog zijn, dus zoeken werkgevers andere manieren om werknemers iets aan te bieden maar zonder de bruto wedde de hoogte in te jagen.

Dus als ze het ooit afschaffen, tja dat mag maar persoonlijk zou ik dan wel opnieuw onderhandelen met mijn baas over mijn loonvoorwaarden dat lijkt me maar logisch.


En heb ik die bedrijfswagen nodig, néé helemaal niet. Vroeger wel dan moest ik véél meer de baan op, maar tegenwoordig kunnen we bijna alles vanop afstand doen bij een klant.


En nog wat olie op het vuur gooien, ja ik heb ook een tankkaart en ja ik heb ook een telefoon van het werk. Wat de telefoon betreft, het SIM kaartje ja want heb reeds jaren geleden mijn eigen telefoons gekocht, ben niet zo voor die Nokia rommel
1f61b.png
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
Kun je met een goedkoper merk minder comfortabel zitten? MMm nee ik druk het verkeerd uit

Ik vind dat je zoiezo met een ander merk die veel goedkoper is, evengoed de baan op kan. Soit, tis luxe, ik vind het erover
1f61b.png
Stefaan zou net zo goed in een peugeot of ford zitten
Peugeot nooit mee gereden, Ford wel. Mijn laatste huurwagen was een Focus Break. Mooie auto ook, comfortabel als je eens een lange rit doet. Maar ik wil ook comfortabel rijden, zetels in de auto zijn voor mij héél belangrijk, wil immers niet uitstappen als een wrak (oud mannetje) als ik ter plaatse aankom.

Ook even met een Dacia Sandero en Dacia Dokker rondgereden, niets mis mee, héél wat opbergruimte in die wagens. Maar brrr als ik daar een serieuze rit zou mee doen dan lijk ik waarschijnlijk twintig jaar ouder als ik uitstap
263a.png
Om maar van de rijgeluiden te zwijgen, die bakken geven het minste putje door aan je kont
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ne nieuwe RC auto (Serpent 811 cobra 2.2)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hoe moet zo een RC-auto, het er in het echt uitzien...(foto)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Joske007 zei:
Hoe moet zo een RC-auto, het er in het echt uitzien...(foto)?
Met het kapje er op:
1234578339b.jpg


Onder het kapje:
wed-easton811-6.jpg


Wed-Easton811-7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yes, met foto's zo veel duidelijker
1f44d.png
dat het om een mooi RC-auto gaat
misslelauncher.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Foto's zijn de mijne niet, maar het chassis is hetzelfde. Allé, momenteel nog in opbouw
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Een leuk knutselproject
263a.png


ser600015_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Yap, in de doos zit enkel het chassis (in stukjes) Motor en elektronica is er niet bijgeleverd en dien je zelf te kiezen.

Beetje zoals in de HT waar je zelf speakers, receiver, kabels etc kiest.


(En helemaal gekregen is ook geen waar, want die auto's gaan terug als er een nieuwer model uitkomt of moest ik stoppen met rijden voor Serpent.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ah, leuke hobby met sponsoring
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@'Joske' @broodro0ster Nog geen interesse in lucht RC's? (Drones) Dit lijkt me interessant. Eventueel in combinatie met fotografie/ timelapse, indien ze hier stabiel genoeg voor kunnen vliegen.

Anyway, enjoy your new tools
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik wil ook wel een drone, hoewel een heli vind ik sjieker
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
mysteryliner zei:
Dit lijkt me interessant. Eventueel in combinatie met fotografie/ timelapse, indien ze hier stabiel genoeg voor kunnen vliegen.
Timelapse zal moeilijk worden, maar fotografie en video is geen probleem. Een drone met een gimbal kan zorgen voor zeer mooie beelden, kijk vb maar eens naar een DJI Phantom 3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
mysteryliner zei:
@'Joske' @broodro0ster Nog geen interesse in lucht RC's? (Drones) Dit lijkt me interessant. Eventueel in combinatie met fotografie/ timelapse, indien ze hier stabiel genoeg voor kunnen vliegen.

Anyway, enjoy your new tools
Ik heb nog gevlogen met vliegtuigen en heli's. Heb hier nog een T-rex 450 staan met vbar. Dat was een redelijk beest, durf er ondertussen niet meer mee vliegen omdat het al te lang geleden is
1f61b.png


Auto's vind ik leuker omdat ik daar competitie mee doe. We hebben een team en dat zijn altijd gezellige weekends. Overdag racen en 's avonds goe eten en drinken
263a.png


RC en fotografie is leuk, maar interesseert me niet. Hoe harder het gaat en zotter, hoe liever
1f609.png
Heb wel al met drones gevlogen, maar zonder camera er aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
mysteryliner zei:
@'Joske' @broodro0ster Nog geen interesse in lucht RC's? (Drones) Dit lijkt me interessant. Eventueel in combinatie met fotografie/ timelapse, indien ze hier stabiel genoeg voor kunnen vliegen.

Anyway, enjoy your new tools
Denk dat mijn camera body alleen al te zwaar/duur zal wegen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Joske007 zei:
Denk dat mijn camera body alleen al te zwaar/duur zal wegen
1f606.png
Bwa, te zien wat voor drone je neemt he
263a.png
Een groot model met flinke motoren en proppelers hebben daar geen moeite mee. Maar met eentje uit de goedkopere klasse zal het idd niet lukken.

Een grote RC shop heeft eens een wedstrijd bierbak heffen gedaan met drones. De winnaar kreeg 58,7kg van de grond met z'n drone, dus zo'n dan is zo'n camera peanuts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
<woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes="">inderdaad zo zwaar is mijn camera nu ook weer niet. Wel moet de camera op afstand te bedienen zijn, dus die van mij valt dan eigenlijk af. </woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Daar zijn speciale systemen voor. Of camera's, kweet dat eigenlijk niet zo goed. Ik heb in ieder geval wel al drones gezien op modelbouw fora waar ne dikke DSLR onder hangt.

Maar goedkoop is zo'n ding alleszins niet. Kan er gene prijs op plakken, maar ik denk dat 5k zeker niet overdreven is als je dat voor elkaar wilt krijgen.

De drone is 1 ding, maar dan heb je nog een stabilisatie systeem nodig voor de camera en iets om hem op afstand te bedienen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Een DSLR de lucht in krijgen is inderdaad zeer kostelijk, kijk maar eens naar vb een DJI Spreading Wings S1000, daar komt dan nog een afstandsbediening bij, een gimbal (stabilisatiesysteem), een extern draadloos scherm, een hoop extra batterijen,.. en het is inderdaad zoals Jasper al zei, snel richting de 5-6k aan het gaan.

De enige 'consumentvriendelijke' oplossing is vb een DJI Phantom 3, welke een GoPro achtige camera aan een gimbal heeft met alle accessoires en toepassingen voor een +-1200 euro. Helaas zijn de wetgevingen op dit moment heel erg onduidelijk - zeker voor professionals. Geef mij dan maar een DJI Ronin-M
1f60d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Als je 2x red epic in de lucht kan krijgen, zijn de meeste DSLR's geen probleem hoor. (Aan minimum €22000 / stuk, wel hopen dat ze veilig terug beneden geraken!)
1f606.png
<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://youtu.be/Z9Ui_0cMIOQ</woltlab-metacode>

Timelapse is ook niet echt een probleem, o.a. die die op tomorrow land de hyperlapse beelden doen, hebben plug-ins on in première pro je beelden te stabiliseren. Je krijgt er ongeloofelijk stabielbeeld mee, door een gemiddelde te nemen van enkele foto's eerder/ later... en van je beeldmateriaal aan de randen enkele percenten marge te hebben dat weg kan vallen dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: