• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Is dat veel werk? Want shield vind ik al een stuk sneller dan mijn vorige speler. Maar nog meer snelheid kan uiteraard geen kwaad 😊

bahnee, in uwe kodi bij toevoegen van resources uw share gaan zoeken via nfs ipv smb (wel eerst nfs share opzetten op uwe nas en rechten instellen) - of mocht dat al het geval zijn, kan je gewoon de sources.xml aanpassen bijvoorbeeld van:

Code:
<source>
            <name>FILMS</name>
            <path pathversion="1">smb://NAS/FILMS/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>

naar:

Code:
<source>
            <name>FILMS</name>
            <path pathversion="1">nfs://NAS/FILMS/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>

re nfs, wellicht moet je ip/volumenaam/sharename zetten hier dus nfs://ipnas/volume1/FILMS/ als path zetten -
of ja een voor een uw sources veranderen via kodi zelf he
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Is dat veel werk? Want shield vind ik al een stuk sneller dan mijn vorige speler. Maar nog meer snelheid kan uiteraard geen kwaad 😊
Vraag ik me ook af.
Ik heb echter geen probleem met kodi en backups doordat ik emby als backend gebruik en kodi als frontend
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Op mijn unraid NFS activeren is in ieder geval een fluitje van een cent. Nu nog eens kijken op Kodi..

Gezien mijn dagelijkse PC ook op Linux draait is dat sowieso beter allicht om die NFS te gebruiken :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Op mijn unraid NFS activeren is in ieder geval een fluitje van een cent. Nu nog eens kijken op Kodi..

Gezien mijn dagelijkse PC ook op Linux draait is dat sowieso beter allicht om die NFS te gebruiken :)

Test jij het uit, en laat het me weten wat ik exact moet doen en dan wijzig ik het ook :)

Los daarvan, nog steeds de vraag of die nieuwe shield nu goed is of niet, de uitspraak van demon is wat raar en doet me twijfelen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Test jij het uit, en laat het me weten wat ik exact moet doen en dan wijzig ik het ook :)

Los daarvan, nog steeds de vraag of die nieuwe shield nu goed is of niet, de uitspraak van demon is wat raar en doet me twijfelen
Een schande dat je als Linux gebruiker "native" geen NFS gebruikt! 🤬 8-)🤪
Alles is hier NFS, de enige reden dat ik SMBv3 op de NAS heb opstaan is voor madam haar Win10 PC en ne Samsung multifunctional die scanned documents moet kunnen wegschrijven.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een schande dat je als Linux gebruiker "native" geen NFS gebruikt! 🤬 8-)🤪
Alles is hier NFS, de enige reden dat ik SMBv3 op de NAS heb opstaan is voor madam haar Win10 PC en ne Samsung multifunctional die scanned documents moet kunnen wegschrijven.

I know, moet daar ook es werk v maken
nu zo'n linux gebruiker ben ik niet ze
ik ken er te weinig van, mss daarom ook dat ik nog niet op nfs zit
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Een schande dat je als Linux gebruiker "native" geen NFS gebruikt! 🤬 8-)🤪
Alles is hier NFS, de enige reden dat ik SMBv3 op de NAS heb opstaan is voor madam haar Win10 PC en ne Samsung multifunctional die scanned documents moet kunnen wegschrijven.

Ik ben linux nog volop aan het ontdekken. Net nu nog iets nieuws geleerd 😜

Skank Skank . Ik twijfel beetje hoe ik er aan moet beginnen. Want als ik de ene smb er uit haal en vervang door een NFS ben ik schrik dat al mijn watch history kwijt ben..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben linux nog volop aan het ontdekken. Net nu nog iets nieuws geleerd 😜

Skank Skank . Ik twijfel beetje hoe ik er aan moet beginnen. Want als ik de ene smb er uit haal en vervang door een NFS ben ik schrik dat al mijn watch history kwijt ben..

Goeie vraag ;)
Ik denk dat we zowat op hetzelfde niveau zitten momenteel haha :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een Ikea Trafrid E27 dimbare Led-lamp inclusief dimmer.

Zo kon ik een Hue Ambiance sfeerlampje boven in de slaapkamer zetten en die gkoppelen met een Trafrid dimmer.
De Ikea Trafrid lamp staat nu mee in groep tussen de andere Hue lampen in de woonkamer.


tradfri-dimmer-kit__0710407_PE727526_S5.JPG

Wat is de reden dat je dit mixt met hue lampen?
Waarom niet gewoon bij hue blijven?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wat is de reden dat je dit mixt met hue lampen?
Waarom niet gewoon bij hue blijven?
Door een Ikea Trafrid E27 dimbare Led-lamp inclusief dimmer aan te kopen kan ik het volgende doel bereiken.

De zeer goedkope Ikea dimmer kan je rechtstreeks koppelen aan een Hue Ambiance lamp, zonder dat beiden in het Hue netwerk worden opgenomen.
Zo kan je bv deze combinatie in de slaapkamer gebruiken als losstaand sfeerlampje, zonder dat hier verder een routine (taak) hoeft aan gekoppeld te worden.

De losse Ikea lamp heb ik wel in het Hue netwerk opgenomen en gebruik ik op een plaats die minder kritisch is.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Klopt.
Alleen duurder en niet altijd nodig, hé :)

de vraag is of het gaat blijven draaien. :). Van de weinige dingen die we ooit in Ikea hebben gekocht zijn alleen de tassen en borden overgebleven, de rest is stuk gegaan.. weet niet of andere gelijkaardige ervaringen hebben....
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Hier ook de nieuwe Shield TV gekocht (buis versie). Niet zo veel verschil, maar toch ietsje vlotter naast mijn Shield uit 2015 (vooral in Plex met PMS op de Shield zelf).
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hier ook de nieuwe Shield TV gekocht (buis versie). Niet zo veel verschil, maar toch ietsje vlotter naast mijn Shield uit 2015 (vooral in Plex met PMS op de Shield zelf).
De ShieldTV Pro 2019 is precies lastig te krijgen op de moment ;-) Overal "tijdelijk uitverkocht" ;-)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nog enkele Hue lampjes. 2 Hue filament globe en 1 edison. Voor de eettafel. Ook nog een stekker.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank